{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad spiser en hund for pr md?
  • #1   8. aug 2011 Ja, derfor vil jeg gerne have nogle forskellige eksempler smiley

• #2   8. aug 2011 jeg har 2 rottweilere, tæven spiser for ca 120 kr pr md. Hun har en vægt omkring 35-40 kg, er ikke ret stor.
    Den anden en han på omkring de 50-55 kg, spiser for ca 220 kr pr måned.
    Dertil kommer godbider og diverse andet lækkert smiley

Men priser på foder er jo meget forskelligt, nogen mærker er meget dyre og andre billige.
    Vi fodre vores på mad fra Aldi, hvor vi smider majs-flager og olie i.

• #3   8. aug 2011 Det kan svinge rigtig meget. Bliver hunden brugt som brugshund, eller er den sofahund? Alt efter, hvor meget energi den bruger, samt dens forbranding, så kan det svinge rigtigt meget. 2 heste af samme størrelse, spiser også vidt forskelligt, da det jo igen kommer helt an på hvordan dens forbranding er. smiley

• #4   8. aug 2011 Det kommer helt an på hunden selv. smiley . Men hvis du køber kvalitets foder så ca for 500 kr eller der omkring. Og det skal du nok også regne med af det billige. Der skal du bare købe 3 gange så meget, og så bliver prisen jo den samme...

• #5   8. aug 2011 Over 300 kr. om måneden:
    Purina Pro Plan Adult Medium Dogs
    Hills Prescription Diet
    Specific CXD Physio
    Eukanuba Adult/small medium

Mellem 120 og 300 kr. om måneden:
    Olivers Adult and Large breed
    Royal Canin Adult Medium Dogs
    Nutro Choice Adult Maintenance
    Hills Science Plan Adult Chicken
    Pedigree Adult Oksekød og grøntsager
    Brekkies/Royal Dog Multicroc
    Henne Pet Food Kronch Basic
    Precept Foundation Formula
    Chappi Kylling og ris
    Frolic Oksekød
    Paw Knas
    Doggy Middag
    Lone Star Hearty Choice

Mellem 60 og 70 kr. om måneden:
    Vital Hund
    Toppy Fuldfoder til hunde
    Bastian Hundemad
    Pet Shop Fuldkost

• #6   8. aug 2011 Fundet her: (link fjernet)

• #7   8. aug 2011
    Ja, det variere selvfølgelig også fra dyr til dyr, men skønt med en ca. pris.
    Vores 3 killinger bliver fodret på royal canin babycat og de spiser for ca 750 kr om måneden?
    På det bliige spiser de mindre og billigere, men får tilgengæld dårlig mave smiley
    Så det er måske noget lign med hund.
    Vi har altid haft andre dyr, men aldrig hund.. så vi skal jo lige ind i det først smiley

• #8   8. aug 2011 Som de andre siger, kommer an på foder og hund.

jeg har en schæfer/rottweiler blanding, hun er ret smal i det efter schæferen hvad hendes kropsbygning angår.

Jeg køber foder i Lidl, den blå sæk da der er farvestoffer i den røde de har. jeg er rigtig godt tilfreds med det, min hund har en skinnende blank pels, den trives og det er det foder jeg har opnået det bedste resultat med energimæssigt, til min hund. og jeg har prøvet MEGET foder ;o)

Det koster 59 kr for 15 kg, og bruger ca. en sæk i måneden (3-4 uger).

Billede af dyret: (link fjernet)

Hun vejer 37 kg.

• #9   8. aug 2011 Karina - hvor er hun fin smiley

tak for jers meninger, hører gerne flere smiley

• #10   8. aug 2011 Luna fik kvalitetsfoder som hvalp, altså Royal Canin hvalpefoder.

Jeg har også katte, og dety er sværre at finde ordentligt foder til dem, synes jeg. Mht killinger, der de eneste der har lavet killingefoder udover Whiskas her omrking, Royal Canin (dyrlægen har sikkert også noget) og whiskas fpr alle mine katte dårlig mave af, grundet alt det tilsætning.

Mine katte får også kattefoder fra Lidl, dog får min langhårede indekat pt. Royal Canin, da jeg vandt en sæk til Landsskuet. De fik alle Royal Canin som killinger. Men ærligt talt, kan jeg hverken mærke eller se forskel på dem, om de fodres med royal canin, eller det billige fra Lidl. Og de vil gerne have begge dele.

• #11   8. aug 2011 hmm jeg ville sige at begynder man at regne ud om man har rød til at fodre sine dyr bør man måske overveje at lade vær med at holde dyr..

• #12   8. aug 2011 Aldi mad er af rigtig rigtig god kvalitet, og billigt smiley

• #13   8. aug 2011 aldi mad royal canin hunde foder og hvad de ellers hedder det forskellige tørfoder. ved i hvad der er i det???.
    jeg ville aldrig nogen sinde fodre mine hunde på det. for der er ikke noget i det. andet mel. det de kalder kød er ben mel. det de kalder fjerkræ er fjermel og med fisk gæt selv. ja fiskemel. jeg blander selv mit hunde foder. ellers også får de rester fra vores aftens mad.

• #14   8. aug 2011 Chris - det er meget fornuftigt at lave et budget over ind og udkomne regninger smiley Hehe.

• #15   8. aug 2011 hmm det har jeg ikke betaler hvad det koster og har jeg ikke råd så er det fordi jeg ikke har pengene til min hobby... så tæring efter næring

• #16   8. aug 2011 Ja, folk har forskellige holdninger - godt jeg ikke er din samlever smiley der er ikke meget styr på økonomien, men hvis man har vundet i lotto er det sikkert heller ikke nødvendigt smiley

• #17   8. aug 2011 altså min kat får specific og det synes jeg er et helt kanont foder! Hun spiser ca sådan en pose på 3 kg, på en måned og den koster 245 -, (killingefoder stadigvæk, så det er lidt dyrere)

Ved at man også kan få specific til hund, hvor man kan købe 10 eller 15 kg sække til omkring 500 kr mener jeg? De skal ikke have lige så meget som af alt det billige, og dyrene ser altså bare så godt ud på det smiley

Min kat ligner i hvert fald en stjerne på det, og hun gider ikke æde andet xD ikke engang rester eller en klat leverpostej eller lign. hun vil kun have sit tørfoder smiley

• #18   8. aug 2011 Chris - det er da helt normalt og fornuftigt at ligge budget, og på bedste vis forudsige sine udgifter.

• #19   8. aug 2011 Trådstarter - jeg vil anbefale dig at spørge på hundegalleri ang. foder. Der er utroligt mange gode råd at hente, fra folk der virkelig har forstand på hvad de taler om. smiley

• #20   8. aug 2011 jeg har ikke vundet i lotto. men min holdning er bare sådan at jeg altid har en pæn klat penge til at stå på min konto til uforudsete udgifter så som dyrlæge regning og diverse . det er bare det jeg mener at man skal altså havde penge til at holde sine dyr ellers er der jo ikke meget ved det og det med at lægge budget har jeg forsøgt men det holder aldrig. men det hunde foder jeg bruger hoster ca 4 kr om dagen.

• #21   8. aug 2011 Det lyder billigt med 4 kr om dagen, mener dog stadig vitaminer osv skal være dækket ind. som ved mine katte.
    Vores budget hlder altid på de faste udgifter, da det er orhøjet på mange punkter og med en speciel konto til uforudsete udgifter - det fungere perfekt og vi tænker ikke på vores forbrug overhovedet - derfor kan jeg godt lide at lægge budget og beregne hundefoder med ind over det smiley

• #22   8. aug 2011 Tjaeh, jeg ligger altså også budget ned til den mindste krone... smiley Jeg har ikke hund, men marsvin, og jeg har da også et præcist udregnet budget for hvad det koster at have dem. Man skal jo også være sikker på, at man har råd til netop at ligge til side til uforudsete udgifter. Jeg synes kun det er fornuftigt at trådstarter undersøger hendes kommende udgifter.

Nå, men nok om det - det var jo ikke det emnet handlede om smiley

• #23   8. aug 2011 ok ville sige at mine hunde er dækket ind med vitaminer, men jeg fodre med hakket kalun franskbrød grønt mix og ris. og der bliver tilsat kalk og levertran. hver anden dag og så får de biostrat i 2 gange om ugen..

• #24   8. aug 2011 Jeg er en af dem der ikke går på kompromis med mine dyrs helbred. Min schæferbamse (hanhund) spiser for ca 400-500 kr om måneden. Han får Olivers, men har dog overvejet at skifte til Arion..
    Men det er meget svært at sige.. Fx. fungere min hund (Tasso) slet ikke på RC (royal canin). Og han er fuldstændig syg med Olivers.

Men synes du skal prøve dig frem :O)

Det er en jungle !

• #25   8. aug 2011 Jeg har en labrador på omkring 40 kg:

(link fjernet)

Han spiser for ca. 500 kr. om måneden - han får Royal Canin. Vi har prøvet med andre mærker, men hans mave virker bedst på RC, så det er, hvad vi foretrækker her smiley

• #26   8. aug 2011 mine spiser for 600kr hver....
    jeg har 3

• #27   8. aug 2011 Min spiser for 150kr om måneden, men er 5 gange mindre end din. Så, hvis du fodrer med det jeg giver (rigtighundemad.dk) så vil det koste dig 750kr/md. Det kan godt gøres billigere hvis man køber større partier, men fordi jeg har en lille hund (og en meget lille fryser) har jeg ikke gjort nogen indsats for at nedbringe den omkostning.

• #28   9. aug 2011 Årh hvor bliver jeg bare lidt små mopset over sådan nogle kommentarer, som du skriver Chris, men lad os nu smide det til side >_<

Til mit forsvar kan jeg sige, at jeg altid tjekker indholdsfortegnelsen på tørfoderet. Der er ikke ret meget tørfoder, hvor der rent faktisk ER kød i, men kun animalske produkter, og de animalske produkter, er netop benmel og andre rester.

Min Luna hund, kan ikke tåle foder, med for meget korn i, hun SKAL have foder med en vis kød procent, og så lidt korn som muligt.

Jeg fodrede en overgang med land og fritids egne produkter, sund hund, og sund gårdhu¨nd og aktiv hund er også afprøvet. Ens ved alle tre foderarter er, at min hund bliver direkte hyper, og trivedes derfor ikke. Derudover åd hun som en gal.

Ja jeg er på SU, og jeg har både hest, hund, kat, høns og bor for mig selv, og jeg lægger også budget, ned til sidste øre!! Hvis der en måned sker noget uforudset af større slags, ja så er det mig selv der kommer til at sulte, for mine dyr skal have det godt, eftersom det er mig der har valgt dem, og ikke omvendt.

Men hvis jeg som dig Chris, havde taget den beslutning at lave mit foder selv vfra startetn, ville kalkun, franskbrød og ris nok ikke være det der stod øverst på listen over råvarer. Men hvis ens hund trives på det, er det jo fint. Også derfor jeg ikke kan se, hvad der er galt i at købe et billigere foder, hvis man ved hvad man gør, og hunden er sund....

• #29   9. aug 2011 Til Chris' forsvar står der vist "kallun" i hans indlæg, og det er der rimeligt fornuftige mængder næring i, men jeg må nok også indrømme at der ikke er variation nok i den menu til at jeg turde kaste mig ud i det (hos BARF-folket siger man at det maks må udgøre 25-33% af hundens kost). Og hvad franskbrødet laver i det miks forstår jeg slet ikke.

• #30   9. aug 2011 Åhh, det må I undskylde, min fejl smiley

Altså som nogen sagde, er det en jungle, men kunne aldrig finde på at bruge hvidt brød(??!?) som fuldfoder.

Min gamle mormor, har alle dage givet hendes hunde "menneskemad", altså smurt rugbrød og leverpostej til dem om aftenen, givet dem sovs, kartofler og kødrester i deres tørfoder osv.

Vil vove at påstå, at 50% af hendes hunde lever af "menneskemad", og de trives nu også. Men bemærk det først er som voksenhund....

Hunde er vel i og for sig ådselædere, kødædere og jagtdyr. Men ligesom alle os andre, vil jeg vove at påstå de også gerne vil have lidt variation i kosten...

• #31   9. aug 2011 Hov det fik jeg formuleret lidt sjovt, 50% af den mad min mormors hunde får, er menneskemad :D!

Kommentér på:
Hvad spiser en hund for pr md?

Annonce