{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Din kræsenhed {{forumTopicSubject}}

Nu diskuterede kærsten og jeg lige igen om det med kræsenhed xD. Så tænkte jeg, er du kræsen og hvis ja med hvad?

Jeg tænker ikke på de normale ting som brocolli, gule ærter og kål. Men normale ting som folk ellers godt kan lide.

Fx. kan jeg ikke lide;
Kartofler - både ganske alm. kartofler men også tykke pomfritter pga. de smager så meget af det. Kan kun li de tynde. Ærter eller andet frossen der varmes heller ikke.
En hver form for kogte eller stegte grøntsager
Tomatsovs - derfor bryder jeg mig ikke om pizza med det på, sammenkogte retter hvor det er i ( chilli Con carne, lassange osv. ).
Ketcup, remolade, miracle wip osv.
Marmelade af nogen slags
Ost der er stærkere end havati ( dvs. kan kun li havati )

Og mange flere ting jeg ikke husker lige nu...

Men derimod så elsker jeg fisk, feta og hytteost og brigeost, noget smørost også. Som kræsne normalt hader.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Din kræsenhed
  • #1   10. aug 2011 Tjae, champignoner og rejer kan jeg ikke lide smiley .

• #2   10. aug 2011 wow smiley

Jeg kan ikke lide fisk og gule ærter.
    alt andet spiser jeg smiley Især mine spøjse rugbrødsmadder med 4 forskellige pålæg smiley

• #3   10. aug 2011 er overhovedet ikke kræsen, spiser næsten alt, så længe det er sundt.

... men jeg kan heller ikke li' kartofler. Bevares, hvis jeg spiser hos en ny familie og det er det, der bliver serveret (og der ikke er et alternativ, fx. salat) så kan jeg da godt spise dem. Men jeg frabeder mig dem alle de steder hvor jeg spiser rimelig fast, og jeg laver i hvert fald aldrig selv kartofler.

• #5   10. aug 2011 Ja, hvis jeg skal være ærlig, kan jeg ikke lide kød. Så det skal altid krydres helt vildt, så jeg ikke kan smage eller lugte det. Det samme med kød-pålæg.

Og frugter er jeg heller ikke vild med, det virker ekstremt kedeligt for mig at spise bare et æble.
    Til gengæld kan jeg spise et helt kg grønsager, hvis jeg får lov, og rå kartofler er mit "slik".
    Jeg elsker fisk og havdyr.

• #7   10. aug 2011 Jeg er så hammerkræsen, at jeg har glemt det meste d;

Tomater, og alt der indeholder det - madretter, ketchup, pizza, osv.
    Løg
    Peperfrugter
    Remoulade
    Rosiner, svesker, dadler osv.
    Lasagne
    Alt muligt almindeligt som spinat, grønlangkål, rosenkål...

Og derudover er jeg vegetar (:

• #8   10. aug 2011 Alt fra havet kan jeg ikke lide. Og hakket oksekød.

• #9   10. aug 2011 Hader leverpostej!
    Remolade, sennep, majonaise, ost og flere andre ting :O)

• #10   10. aug 2011 Kan ikke klare ting med gris i (andet end flæskesteg, bacon <3333 eller mørbrad).
    Pølser, fy for fanden. Blendet gris i grisetarm? NEJ tak. Ad, kaster nærmest op bare ved tanken.

• #11   10. aug 2011 og torskerogn og sådan noget. ad

• #12   10. aug 2011 Jeg er ekstrem kræsen, spiser ikke mange forskellige ting smiley

F.eks.:
    Alle former for nødder.
    Alle former for kerner.
    Ting med konsistens som løg.
    Og så er der en masse ting jeg ikke kan lide.

• #13   10. aug 2011 Hmm, der er nogen ting jeg ikke kan lide (som folk siger) men jeg mener at jeg bare ikke gider at spise smiley

Jeg gider ikke ting som fransbrød (men vil gerne have rundstykker, dog kun håndværkere) og mange andre alm. ting.. Jeg har bare fået mig en vane med at spise det jeg virkelig elsker, og lade det være jeg ikke gider..

Af denne grund bliver jeg kaldt kræsen, men jeg nægter at jeg er kræsen og det bare er fordi at jeg ikke gider tingene, som har nævnt en gang smiley og jeg kan blive gal når folk siger jeg er kræsen :)!!

• #14   10. aug 2011 Alt fisk undtagen laks og fiskefileter RØRER jeg aldrig.
    Og så nok det flest folk undrer sig over; jeg kan ikke fordrage tykkegummi ! d:

• #15   10. aug 2011 Min kæreste siger jeg er kræsen.

Der er ting jeg ikke bryder mig om at spise men kan godt få det ned.

Men jeg nægter at spise :
    Leverposteg
    har aldrig rørt lever, hjerte tunge etc.
    Blødkogte æg, skal også have mine spejlæg vendt
    pølser med bacon
    bacon terninger (for meget fedt)
    Torskerogn, så længe siden jeg har smagt det
    havregrød
    mælk (kun i varm kakao)
    Ost som pålæg
    frikadeller lavet af svin blandet med okse og den som kun er lavet af okse
    Tartar har aldrig smagt det og kommer aldrig til det. Det samme med sushi
    Osterejer

Og så vil jeg gerne undvære, men kan godt spise det :
    Champinong
    lasagne med det der ostesovs
    vil helst gerne undgå for meget hakket kød
    Ikke kød med fedt på, skærer det også af pålæg
    Undgår helst spegepølse og polser på grund af fedtet. Kan ikke lade være med at tænke på det
    kogt fisk
    tørrede bananer
    Sild, dem der er marinerede. Spiste dem som lille men kan ikke mere grundet konsistensen
    Hamburryg fra tyskland, som bare er rent kød, så hellere den der er fuld af vand her hjemme
    Pølser i lage
    Bryder mig ikke som lam, det smager af uld
    Bryder mig heller ikke om rejer.

Der er sikkert mere, men mange af tingene spiser jeg ikke på grund af konsistens eller af princip, lever og leverpostej fx

• #16   10. aug 2011 Jeg vil sige jeg er kræsen hvis maden er kedelig og ikke har smag med sig. f.eks. jeg elsker bøf. men en bøf der er helt tør er bare ikke sagen.

Men jeg også mad jeg ikke kan lide lugten af har jeg også svært ved at spise.

Men Lige pt kan jeg ikke tillade mig at være kræsen.

• #17   10. aug 2011 jeg bryder mig bestemt heller ikke om sådan noget som kogte grønsager, porre, champingon (bvadr) osv.

og så er der en hel del kød som jeg simpelthen ikke gider spise, og kan fx ikke spise rent kød. altså, SKAL have tilbehør som ris, kartofler, pasta etc. til, før end det kan glide ned, og holder mig mest til kylling og fisk smiley

• #18   10. aug 2011 Når det kommer til mad, er jeg ikke kræsen overhovedet, så længe det ikke er animalsk smiley

Men når det kommer til alle mulige andre ting som musik, fyrer, dyrlæger, hesteting, shampoo og alt mulig andet er jeg super kræsen smiley

• #19   10. aug 2011 Jeg spiser ikke lever og grød, ellers er jeg altspisende, især grøntsager og andre sunde ting fordi jeg har sukkersyge.

• #20   10. aug 2011 Har aldrig i mit liv smagt noget jeg ikke kan lide, så nej smiley

• #22   10. aug 2011 Altså jeg plejer at sige, når folk spørger om jeg er kræsen: NEJ jeg er ikke kræsen, jeg kan bare ikke li' det.

Der er bare nogen ting jeg ikke spiser, men så er der så mange andre ting der smager godt. Er jeg i byen og spise, så spiser jeg hvad, der bliver sat foran mig. Det jeg ikke kan li' sluger jeg. Ha ha. Men derhjemme spiser jeg ikke det jeg ikke kan lide

• #23   10. aug 2011
    Siger bare pænt nej tak til ting jeg ikke kan lide.
    Bliver der kun serveret noget jeg ikke kan lide forsøger jeg at "pille" det fra hinanden hvis man kan, ellers så spiser jeg det bare ikke.

• #25   10. aug 2011 nåja, og ris.. jeg kan KUN, og jeg mener KUN!!! spise vilde ris. alt andet smager simpelthen... ad!
    og af pasta spiser jeg kun frist spinatpasta, eller sintet

• #26   10. aug 2011 Jeg er mega kræsen, det er næsten lettere for mig at sige hvad jeg kan lide frem for hvad jeg ikke kan lide :b ..
    Jeg har endnu ikke været på en resturante hvor jeg ikke pillede manden fra hinaden får at få noget væk, selv på Mac D partere jeg manden fuldstændig og er smurt ind i dressing på hænderne bag efter fordi jeg skal have halvdelen af indmaden ud ..
    Det faktisk ret irriterende, men kan ikke gøre så meget ved mine smagsløg er så sarte smiley

• #27   10. aug 2011 Remoulade og lever - fy for den! Ellers spiser jeg faktisk det meste, også selvom det ikke er alt der smager lige godt.

• #29   10. aug 2011 Shella. Nu arbejder jeg selv på McD og selvom det er besværligt, så bestil maden uden det du ikke vil have smiley

• #30   10. aug 2011 Rejer - puha nej, kan slet ikke lide konsekvensen..
    kød hvor man kan mærker senerne i - ^^^
    Fisk -
    Flæske steg -
    Tomater - smagen kan jeg ikke fordrage..
    Avokado - det smager så mærkeligt!

- Engang ku jeg ikke li rødbeder haha smiley

• #31   11. aug 2011 jeg kunne ikke drømme om at spise
    risengrød, (har aldrig spist det, og heller ikke som lille)
    jeg såpiser ikke tunge
    ikke guleærter
    ikke grønne ærter, hverken rå kogte eller i salat
    ungår gerne agurk

det er meget få kager jeg kan lide

• #32   11. aug 2011 Spiser næsten intet, kan ikke lide andet kød end, hakket oksekød og kylling.
    En masse andet, som ost, fisk af ALLE slags, en masse pålæg, majs og ærter.

Elsker dog broccoli.

Kommentér på:
Din kræsenhed

Annonce