{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
638 visninger | Oprettet:

Hvad synes i min hest er vær..? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen..

Jeg er nysgerrig for at vide hvad i ville give for min lille plag hvis hun var tilsalg (Hvad hun aldrig bliver :D) Men bare for at se hvad folk ville give..

Hun er på min profil.. Men her alligevel lidt info

Navn: Gazella
Alder: 1 år 3mdr
Far Mazzeratti
Mor Baujke Fan Walthe
Race BarockPinto
Højde 150cm pt (Forventet 160-165cm)
Pas: Ja hun har grønt hestepas
Chippet: Ja
Vacc: Ja
Smed: Ja

Hun er sød og nem at have med at gøre hun kan alt hvad hun skal kan og lidt til.. hun kan løfte alle fire ben og kan stå bundet på stald gangen uden problemer, Hun har prøvet at have sadel og hovedetøj på nogen få gange uden hun rykkede sig en meter.. Vi har haft hende med ude og løsspringe 2 gange (efter vi har løssprunget de voksne heste) Hun har ikke sprunget mere end 50 cm eller sådan en ting men tror ikke der er noget hun elsker mere end at springe.. Hun går helt i lagkage når hun kommer over springet. Hun bukker og hopper og springer som en tosset og sidste gange sprang hun faktisk selv over springet, imens vi bare stod stille og så på. Og hun ligger i boksen eller på folden hver aften eller også midt på dagen.. Og du kan ligge dig op af hende uden at hun siger noget til det.. smiley

Hun har nogen rigtig fine gang arter.. Hun er begyndt ligeså stille at løsne lidt op.. da hun var mindre var hun lidt stiv.. Men nu er hun utrolig fjeder agtig i alle gangarter..

Hun kan gå til og fra fold uden du skal have fat i hende.. Og hun følger dig rundt på folden som en lille hund..

Vil selv sige at hun er mest frieser da hun har meget lang man og lidt hovskæg og hun er utrolig lære nem.. Havde hende i en longe 1 enkelt gang hvor hun selv begyndte at går rundt omkring mig uden jeg bedte hende om det..

Og jeg har til dags dato ikke kunne finde noget der kunne skrræmme min lille hest..

Vand, træer, hunde, katte, mus, vindmøller, biler, lastbiler, traktore, køer,mennesker, bygninger intet kan skræmme hende.. Da hun skulle flyttes på sommer græs blev vi enige om at trække hende og de andre der ud.. Da det ligger 6 km væk og det ville stresse dem at komme i heste trailer.. Første gange hun kom ud på vejen skulle hun igennem byen og ned forbi alle butikkerne og bustastionen.. Hun vinkede ikke med et øre hele vejen.. Hun var totalt kold.. Jeg havde ellers et godt tag i hende da jeg troede hun ville blive bange.. men der var intet..

Men hvad ville i give for hende hvis hun var tilsalg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad synes i min hest er vær..?
  • #1   11. aug 2011 Damn en lang smøre.. Oh well håber i vil læse det smiley

    Mvh Casper


  • #2   11. aug 2011 hihi hej smiley din hest lyder rigtig sød så omkring 20-25.000 kr smiley

  • #3   11. aug 2011 Det lyder som en rigtig skøn og cool plag og så er de jo smukke de barock pintoer :O) Det er svært uden man har set hesten enten live eller på billeder. Men en 12000 som hun er nu. Kender heller ikke hestens forældre så det er svært at sige.

  • #4   11. aug 2011 omkring 5 - 6.000 kr.

  • #5   11. aug 2011 Umiddelbart vil jeg ikke sige mere end 5000.. Så vidt jeg kan se ud fra billederne har hun ikke friserens dybsorte farve og er ej heller broget.. Hun virker spinkel trods sin alder taget i betragtning hvilke forældre hun har.. Det er svært at bedømme når der ikke er billeder af hendes bevægelser.. Dog virker beskrivelsen meget lovende, men hun er jo meget ung.. Hun er en køn pony, men ikke barockpinto-agtig.. Det kan være svært at vurdere, men det er mit umiddelbare gæt..

  • #6   11. aug 2011 Ja det er jo vidt forskellige bud :O) men jeg kunne nu aldrig drømme om at give 25000 for en 1,3 års men der er man jo så forskellig, men skøn det lyder hun :O)

  • #7   11. aug 2011 Takker alle sammen.. Det er sjovt lige at høre hvad hun i synes hun er vær..

    Der er billeder af hende på min profil.. Under Gazella De sidste af hende er cirka en mdr gammel eller sådan en ting smiley


  • #8   11. aug 2011 Ja det er helt i orden.. Folk har ret til at byde som de føler smiley

    Og i min verden er hun verdens bedste hest.. Men derfor er det igen godt at få noget input fra andre.. Men vil nu sige at hun er langt fra spinkel smiley Men kan godt være billederne snyder smiley

    Mvh Casper


  • #9   11. aug 2011 Så har jeg lige været inde at se billeder, ja hun ser jo super dejlig og omgængelig ud, men ligner ikke en typisk barock pinto. vil også sige max 10000 måske 8000, men har ikke forstand på den slags smiley

  • #10   11. aug 2011 Hehe det er helt i orden.. Bare du giver det bud du føler er rigtig så er det helt fint smiley

    Er vel mest af nysgerrighed for at se om folk ser den vidunderlige hest som jeg ser smiley

    For i mine øjne kan hun jo ikke købes for noget som helst i verden smiley

    Men sådan er det jo med ens egen hest smiley


  • #11   11. aug 2011 Man er jo også nødt til at være lidt objektiv omkring sine egne heste ind imellem smiley
    Mine egne ligger heller ikke højt i værdi.. Tror jeg kan få 10-12000 for den "dyreste" af dem.. Og selvom min gamle pinto var til salg for 9500 (og jeg mente jo at han var mindst 20 værd) gik der næsten et år inden jeg fik ham solgt ..
    Til trods for at jeg synes de er deres vægt*100 værd i guld..


Kommentér på:
Hvad synes i min hest er vær..?

Annonce