{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
588 visninger | Oprettet:

Opstaldning, hvad går i efter? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Når i kigger på opstaldningssteder hvad kigger i så efter?
Skal det være løsdrift eller bokse?
Ridehus og/eller ridebane
Mulighed for spring, skov?
Mulighed for egen underviser eller fælles underviser på stedet?

Er bare lidt nysgerrig for at vide hvad i vægter på.

Og ville i gå på kompromis med eks. boksstørrelse og foldtid for at kunne springe eller have store dressurbaner/ridehus?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opstaldning, hvad går i efter?
  • #1   19. aug 2011 Jeg ville aldrig gå på kompromis med mine hestes velfærd. Så altid løsdrift, gode folde og ordenligt foder og hø smiley

Ridehus og bane er rart, dog er lidt skov vigtigere. Og undervisere bruger jeg ikke, så det har ingen betydning smiley

• #2   19. aug 2011 Bokse, da jeg vil have mine heste kan komme ind ved eventuelt sygdom, eller islag. Ridebane og ridehus, jeg skal ride året rundt, for at holde gang i min den ene pony, og kommer der islag, så kan det hurtigt vende smiley
    Spring betyder ikke så meget for mig, men det er der på stedet. De har fede faciliteter, men jeg springer kun for afveksling og hygge.
    Skov(og strand) er også rimelig vigtigt. Jeg elsker en hyggelig tur i skoven eller på stranden smiley

Underviser er ikke så vigtigt for mig pt. men det er der også på stedet, og der er mulighed for at få egen underviser til at komme..

Stedet er en rideklub, vi er flyttet til. Der er mange mennesker, og det syntes jeg er rart. Man er stortset aldrig alene, og det gør en lidt mere tryg, hvis der skulle ske noget.. smiley

• #3   19. aug 2011 Men vigtigst af alt, er hestene glade og tilfredse, de har alt hvad de skal bruge, og der er styr på tingene smiley

• #4   19. aug 2011 For mig er det vigtigt at hestene for komme meget på folde der er fine hele året (dvs at de ikke skal blive helsefarlige selvom der kommer frost på, det har jeg prøvet, men at have en hest der skulle stå inde en hel vinter som recultat-kom han ud på fold blev han halt med det samme:( ).
    Ellers skal de have okaj store bokse, 3x3m er egentlig ok, men helst lidt større.
    Undervisning på stedet er et plus, men jeg vil have en underviser der padser mig, så findes det ikke på stedet kører jeg mere end gærne;)
    Ridehus er et stort plus, men jeg KAN klare mig uden hvis der er bane der holdes ridbar hele vinteren igennem, evt. at man kan ride til ridehus eller der er kort vej at køre..

Pt. har jeg hestene hjemme med okaj bane som vi holder fin hele vinteren, har dressurunderviser opstaldet her, så det er superdejligt, ellers rider jeg springundervisning et par gange om mnd. lidt langt væk (over en times kørsel), men det går jo når det ikke er så tit...
    Mine heste er på døgnfold eller fold fra morgen til aften efter hvad der padser dem bedst...
    Vi har også fin skov at ride i, men jeg er ikke den stooore turrytter, men rider da tur indimellem for hestens skyld:)
    -TR

• #5   19. aug 2011 for mig er meget fold tid alfa og omega, og foder af god kvalitet, jeg ser gerne at der er lidt tur muligheder, underviser baner osv er jeg helt lige glad med.

når jeg kommer på et sted, er det stemning jeg mærker og jeg ved med det samme om det er et sted for mine dyr, kun en gang er jeg gået galt i byen og har fået sat mine heste et sted hvor hverken ejerens ord eller min fornemmelse af stede levede op til sandheden, og det viste sig er være grumme forhold jeg fik sat mine heste under, de stod der meget kort tid, og forholdene var så dårlige at stedet blev meldt.
    faceliteterne var fine, men de blev ikke brugt.

• #6   19. aug 2011 jeg har drømmestedet til min lige nu smiley hestene sår pt på sommerfold og nongle kommer lige ind og bliver fodret og så ud igen. om vinteren kommer hestene ud mellem 6-7 og kommer først ind mellem 20-22 med minder det hele står ud i et smiley jeg er så uheldig at der ikke er pladen til min her til vinter men skal snakke med hende om jeg kan have ham på hoppefolden for der er der et pænt stort læskur så han kan gå ude hele vinter smiley

på stedet er udendørs bane, kæmpe store folde, 5 min fra strand, 5 min fra okay stor skov og 10 min fra ridehald vilket er dejlig da men kan nå at skritte hesten varm og kold smiley

den i det hele er udlukning og indlukning samt fodring og fjærning af klatter. skal selv muge i bund 1 gang og ugen smiley

havde ham stående på dette sted i 2005 i ca 1 år og er lige vendt tilbage med ham efter vi har boet på sjælland og kan se de gange jeg har været hjemme på ferie (bor pt på island) at hen eldsker at være tilbage.

+ der er aldtid en god stemning der selv om der ikke er mange menesker da det er et connamar stutteri og vi er pt 4 opstalder. og er der noget galt med hesten får vi altid en sms eller et telefon opkald uanset hvad kl. er.

og jeg har hest på bornholm.

• #7   19. aug 2011 Okay interresant at læse jeres holdninger...
    Fordi jeg vil gerne have det hele men kan ikke få det hele i nærheden af mig. smiley

Vil gerne have spring (gerne undervisning), ridehus + ridebane ( ridehus kan undværes), skov og lang foldtid.

Herude har de enten kort foldtid med ridehus og ridebane (uden spring) eller også har den alt for små bokse men tilgengæld alle faceliteter (dog ikke for meget fold)

Eller også er der en løsdrift hvor der er ridebane (snakken om ridehus er på tale) og skov 5 min der fra og jeg bor en spytklat der fra.

• #8   19. aug 2011 Løsdrift, mulighed for egen underviser, turmuligheder.

Ridebane/ridehus er selvfølgelig et plus men unødvendigt, om ikke andet kan der være et ridehus i nærheden til om vinteren. Stedet skal helst være ude på landet så man kan ride ud uden at skulle ud på hovedvej eller lign. Hesten skal have en stor fold, min har 60 tønder land at gå på, på den fold er der kun 2 heste. Læ på folden i form af bakker, træer og skov ser jeg som noget absolut nødvendigt.
    Selvpas er det som passer mig bedst, gider ikke andre folk skal "smitte" min hest med dårlige vaner som jeg selv derefter skal gøre noget ved.

• #9   19. aug 2011 Hvis stedet ikke har ridehus, så ser jeg ikke nærmere på det.. Samt skal det være et ordentligt et..
    For kender mig selv for godt til at vide jeg ikke får redet om vinteren hvis ikke jeg kan ride indenfor.

Derefter er det stalden det kommer an på, og så også foldene.

• #10   19. aug 2011 Hestens trivel i stald som på fold. Hvis hesten trives, bliver alt meget bedre.
    Det vil sige, at jeg synes gode foldkamerater er vigtigere end kæmpefolde. Der skal selvfølgelig være plads til, at de kan tage en løbetur. Men jeg taler af erfaring når jeg siger, at der kan sku være nok så meget plads at løbe på, men hvis hestene ikke kan sammen, så kan al pladsen være ligemeget - de skal nok få skadet hinanden alligevel og stresse hinanden fuldstændig op.
    Så selvom store folde er rigtig dejligt, så er foldkammeraterne vigtigere for mig.

Derud over skal der være mulighed for selv at medbringe foder.

Mulighed for at medbringe egen underviser.

Mindst en udendørs bane. Hvis der er mulighed for at komme til ridehus i skridtafstand er det et kæmpeplus her til vinter.

Mht. bokse og stald er det vigtigt for mig, at der er et godt indeklima. Mht. strøelse har jeg da nogle preferancer, men da jeg helst selv står for udmugningen er halm fint, så det er ikke noget jeg vælger udfra.

Der skal være gode turmuligheder.

OG da jeg selv gerne vil passe min hest, vægter jeg højt, at stedet i tæt på.

• #11   19. aug 2011 Til at starte med fandt vi de steder der lå tættes på hvor jeg bor´. Derefter kiggede vi priser, og besluttede at bokse, folde, ridehus og folk på min alder var et must. Vi fandt et sted, med 6-8 timer fold i vinterhalvåret og døgnfold i sommerhalvåret - super godt, da min hest SLET ikke kan holde ud at stå inde en hel dag, han har tendens til at blive vinter-kullret smiley De foder med korn og müsli, hvilket passer fint til Baloo. Hø og halm var også i orden. Derudover var der 2 ridebaner og 1 ridehal, og 2 undervisere tilknyttet stedet, med mulighed for at medbringe sin egen, hvis der er behovv for det. Bedst af alt er det ikke en rideskole. Det er er privat sted med 30 opstaldere og jeg har aldrig oplevet så godt sammenhold, som der er her. smiley Man kan sige at jeg fandt det bedste sted i hele vejle til mig og min hest! smiley

• #13   19. aug 2011 MEGET foldtid..

Bokse da jeg godt kan lyde hun kan komme ind
    store folde, ordentligt hø/wrap
    bane og gerne ridehus med underviser
    mennesker for hyggens skyld
    Og vil gerne selv kunne medbringe foder
    ingen staldvagter
    ud/indlukning

tæt på mig selv og med busforbindelse

• #14   19. aug 2011 jeg kigger normalt efter mindre private stalde hvor opstalderne mest er på "hyggeniveau", hvor der er gode foldmuligheder samt en god stald uden for meget stress. Et sted hvor heste kan være heste og ikke bliver betragtet som "maskiner" smiley

• #15   19. aug 2011 at min hest trives. Stedet hvor jeg er nu, er en lille stald, med ''standard'' foder, der ikke er af nogen specielt kvalitet. Alm halm hø og wrap, middelstørrelses bokse, middelstørrelses folde. 1 ridebane udendørs. Min hest har aldrig været så afstresset, som hun er nu. hun var stærkt undervægtigt da jeg kom derop, og var før fodret med forskelligt kvalitetsfoder. Men fordi atmosfæreren er som den er der oppe, så har hun det godt, er nu en lille ''tyk'' hest smiley På trods af at man ikke umiddelbart ser det som et perfekt sted, så er det perfekt for min hest, og det er lige dét, jeg vægter højst smiley

• #16   19. aug 2011 Jeg går efter at hesten er glad og at der ikke er 50 heste i en stald. Lige nu står cassis ved mine svigerforældre som har en gård med nyere ridehus udendørs ridebane muligheder for tur ridning og udendørs spring bane alla jagt forhindringer da de ruder jagter selv. Der er store lyse bokse og wrap laver vi selv. Og så er der kun to heste foruden min. To kæmpe folde hvor de går ude hver dag gele tiden kommer dog ind og for morgen og aftensmad . Jeg vil helst fodre med mit eget sp jeg sikker på han holder vægt osv

• #17   19. aug 2011 Undervisning får jeg af svigermor da hun er ridelærer og har drevet rideskole på gården

• #18   19. aug 2011
    Skal det være løsdrift eller bokse? Boks
    Ridehus og/eller ridebane: Der skal være ridehus og ridebane
    Mulighed for spring, skov? Gerne mulighed for skov, evt. spring
    Mulighed for egen underviser eller fælles underviser på stedet? Bare man selv må bestemme underviser

Valgte det sted jeg står nu ud fra:
    Store gode folde og lang foldtid
    Ridebane og hal
    Folk er søde og rare
    Ville egentlig gerne stå et større sted og med stor hal - vores er 40x20.. men så skal jeg gå på kompromis med foldtid og det vil jeg ikke..

• #19   19. aug 2011 Mine ønsker for opstaldning er, så meget foldtid som muligt, bokse med tørv, wrap af god kvalitet og rigeligt af det, ordentligt foder, gerne mulighed for eget foder. ridebane og meget gerne et lille ridehus så jeg kan holde hesten i gang om vinteren. Str. på ridehus er ikke så vigtigt, bare muligheden er der.

Kommentér på:
Opstaldning, hvad går i efter?

Annonce