588 visninger
|
Oprettet:
Opstaldning, hvad går i efter? {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Når i kigger på opstaldningssteder hvad kigger i så efter?
Skal det være løsdrift eller bokse?
Ridehus og/eller ridebane
Mulighed for spring, skov?
Mulighed for egen underviser eller fælles underviser på stedet?
Er bare lidt nysgerrig for at vide hvad i vægter på.
Og ville i gå på kompromis med eks. boksstørrelse og foldtid for at kunne springe eller have store dressurbaner/ridehus?
jul 2005
Følger: 34 Følgere: 97 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 2.132
Ridehus og bane er rart, dog er lidt skov vigtigere. Og undervisere bruger jeg ikke, så det har ingen betydning
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.187
Spring betyder ikke så meget for mig, men det er der på stedet. De har fede faciliteter, men jeg springer kun for afveksling og hygge.
Skov(og strand) er også rimelig vigtigt. Jeg elsker en hyggelig tur i skoven eller på stranden
Underviser er ikke så vigtigt for mig pt. men det er der også på stedet, og der er mulighed for at få egen underviser til at komme..
Stedet er en rideklub, vi er flyttet til. Der er mange mennesker, og det syntes jeg er rart. Man er stortset aldrig alene, og det gør en lidt mere tryg, hvis der skulle ske noget..
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.187
jan 2005
Følger: 261 Følgere: 250 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.690
Ellers skal de have okaj store bokse, 3x3m er egentlig ok, men helst lidt større.
Undervisning på stedet er et plus, men jeg vil have en underviser der padser mig, så findes det ikke på stedet kører jeg mere end gærne;)
Ridehus er et stort plus, men jeg KAN klare mig uden hvis der er bane der holdes ridbar hele vinteren igennem, evt. at man kan ride til ridehus eller der er kort vej at køre..
Pt. har jeg hestene hjemme med okaj bane som vi holder fin hele vinteren, har dressurunderviser opstaldet her, så det er superdejligt, ellers rider jeg springundervisning et par gange om mnd. lidt langt væk (over en times kørsel), men det går jo når det ikke er så tit...
Mine heste er på døgnfold eller fold fra morgen til aften efter hvad der padser dem bedst...
Vi har også fin skov at ride i, men jeg er ikke den stooore turrytter, men rider da tur indimellem for hestens skyld:)
-TR
aug 2008
Følger: 53 Følgere: 63 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.474
når jeg kommer på et sted, er det stemning jeg mærker og jeg ved med det samme om det er et sted for mine dyr, kun en gang er jeg gået galt i byen og har fået sat mine heste et sted hvor hverken ejerens ord eller min fornemmelse af stede levede op til sandheden, og det viste sig er være grumme forhold jeg fik sat mine heste under, de stod der meget kort tid, og forholdene var så dårlige at stedet blev meldt.
faceliteterne var fine, men de blev ikke brugt.
feb 2008
Følger: 66 Følgere: 60 Heste: 1 Emner: 127 Svar: 2.046
på stedet er udendørs bane, kæmpe store folde, 5 min fra strand, 5 min fra okay stor skov og 10 min fra ridehald vilket er dejlig da men kan nå at skritte hesten varm og kold
den i det hele er udlukning og indlukning samt fodring og fjærning af klatter. skal selv muge i bund 1 gang og ugen
havde ham stående på dette sted i 2005 i ca 1 år og er lige vendt tilbage med ham efter vi har boet på sjælland og kan se de gange jeg har været hjemme på ferie (bor pt på island) at hen eldsker at være tilbage.
+ der er aldtid en god stemning der selv om der ikke er mange menesker da det er et connamar stutteri og vi er pt 4 opstalder. og er der noget galt med hesten får vi altid en sms eller et telefon opkald uanset hvad kl. er.
og jeg har hest på bornholm.
maj 2004
Følger: 88 Følgere: 83 Heste: 1 Emner: 75 Svar: 2.579
Fordi jeg vil gerne have det hele men kan ikke få det hele i nærheden af mig.
Vil gerne have spring (gerne undervisning), ridehus + ridebane ( ridehus kan undværes), skov og lang foldtid.
Herude har de enten kort foldtid med ridehus og ridebane (uden spring) eller også har den alt for små bokse men tilgengæld alle faceliteter (dog ikke for meget fold)
Eller også er der en løsdrift hvor der er ridebane (snakken om ridehus er på tale) og skov 5 min der fra og jeg bor en spytklat der fra.
jun 2007
Følger: 142 Følgere: 138 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 2.180
Ridebane/ridehus er selvfølgelig et plus men unødvendigt, om ikke andet kan der være et ridehus i nærheden til om vinteren. Stedet skal helst være ude på landet så man kan ride ud uden at skulle ud på hovedvej eller lign. Hesten skal have en stor fold, min har 60 tønder land at gå på, på den fold er der kun 2 heste. Læ på folden i form af bakker, træer og skov ser jeg som noget absolut nødvendigt.
Selvpas er det som passer mig bedst, gider ikke andre folk skal "smitte" min hest med dårlige vaner som jeg selv derefter skal gøre noget ved.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2148 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.454
For kender mig selv for godt til at vide jeg ikke får redet om vinteren hvis ikke jeg kan ride indenfor.
Derefter er det stalden det kommer an på, og så også foldene.
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.098
Det vil sige, at jeg synes gode foldkamerater er vigtigere end kæmpefolde. Der skal selvfølgelig være plads til, at de kan tage en løbetur. Men jeg taler af erfaring når jeg siger, at der kan sku være nok så meget plads at løbe på, men hvis hestene ikke kan sammen, så kan al pladsen være ligemeget - de skal nok få skadet hinanden alligevel og stresse hinanden fuldstændig op.
Så selvom store folde er rigtig dejligt, så er foldkammeraterne vigtigere for mig.
Derud over skal der være mulighed for selv at medbringe foder.
Mulighed for at medbringe egen underviser.
Mindst en udendørs bane. Hvis der er mulighed for at komme til ridehus i skridtafstand er det et kæmpeplus her til vinter.
Mht. bokse og stald er det vigtigt for mig, at der er et godt indeklima. Mht. strøelse har jeg da nogle preferancer, men da jeg helst selv står for udmugningen er halm fint, så det er ikke noget jeg vælger udfra.
Der skal være gode turmuligheder.
OG da jeg selv gerne vil passe min hest, vægter jeg højt, at stedet i tæt på.
jul 2009
Følger: 268 Følgere: 2189 Heste: 5 Emner: 138 Svar: 1.539
okt 2010
Følger: 47 Følgere: 56 Heste: 7 Emner: 223 Svar: 658
Bokse da jeg godt kan lyde hun kan komme ind
store folde, ordentligt hø/wrap
bane og gerne ridehus med underviser
mennesker for hyggens skyld
Og vil gerne selv kunne medbringe foder
ingen staldvagter
ud/indlukning
tæt på mig selv og med busforbindelse
jul 2005
Følger: 85 Følgere: 82 Heste: 7 Emner: 303 Svar: 4.406
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.512
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.022
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 1.022
mar 2010
Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 68 Svar: 2.363
Skal det være løsdrift eller bokse? Boks
Ridehus og/eller ridebane: Der skal være ridehus og ridebane
Mulighed for spring, skov? Gerne mulighed for skov, evt. spring
Mulighed for egen underviser eller fælles underviser på stedet? Bare man selv må bestemme underviser
Valgte det sted jeg står nu ud fra:
Store gode folde og lang foldtid
Ridebane og hal
Folk er søde og rare
Ville egentlig gerne stå et større sted og med stor hal - vores er 40x20.. men så skal jeg gå på kompromis med foldtid og det vil jeg ikke..
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 216
Opstaldning, hvad går i efter?