Western ridning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg har længe gået og tænkt over om jeg skulle begynde at ride western ridning.. Jeg har hørt at der er flere forskellige typer inde for dét, jeg vil gerne vide hvilken typer der evt. kunne passe til mig.. Jeg starter ikke stævner af nogen form. Jeg rider for at være sammen med disse fantastike dyr og jeg ønsker kun det bedste for dem.
Jeg er hel vild med tanken om Wilma (Haflinger) og jeg ride afsted i sol nedgangen ;D og det der med at når man ser film hvor de rider sådan helt afslappet som om der ikke er nogen krav til dem.. fx. som når man rider dressur så er der jo visse "regler" omkring det.. sådan ser jeg slet ikke på det med western
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.952
kan anbefale westerportalen.dk det er der nok flere der kan hjælpe dig (:
og der er mange krav og regler til western stævner ligesom i dressur.
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 36 Svar: 751
Du skriver at du ikke rider stævner. Så kan der da heller ikke være "regler" for dressur - ligesom der heller ikke er det for hyggewestern.
Men snakker vi derimod stævner, så er der nok ca lige mange regler for begge ridegenrer.
Det er hel trigtigt at der er mange discipliner inden for western, men det er jo når vi snakker stævner. Når du bare vil hyggeride, er det jo grundridning du skal koncentrere dig om.
Må så sige at den fedeste tur jeg har haft på min pony, var hvor hun bare joggede lige så stille af sted for helt løs hængende tøjle. Sad stort set hele turen med begge hænder på hornet. Det var nøjagtigt det samme når vi tog en galop. Lagde bare benene til for at sætte hende i gang og satte mig godt tilbage for at stoppe hende igen.
Så hvis det er det der er dit mål, ja så er western noget for dig.
Western ridning