{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
654 visninger | Oprettet:

opstaldning {{forumTopicSubject}}

hej HGer smiley

Jeg ved ikke lige hvor jeg ska putte det her henne a, så nu prøver jeg her smiley

Min kæreste og jeg står og overvejer a købe en stor gård med plads til opstaldning, og vi har i den forbindelse snakket pris, muligheder osv...

Nu vil jeg gerne hører jer hestepiger, om hvad i synes om vores forslag smiley

Boks: 750
Boks + halm: 1000
Boks + halm + 4 kg hø om dagen: 1250
Boks + halm + 7 kg hø om dagen: 1500
Boks + halm + 10 kg hø om dagen: 1750

Alle priser er ink fodring 3 gange om dagen, dog skal man selv komme med fodret og udlukning

Fuldpas + 500
- ink foder, ud mugening, indlukning 7 dage om ugen
Delpas + 250
- ink foder, udmugning, indlukning 3 dage om ugen

Sommergræs ink vitaminer: 500

det ska siges der er ridehal på stedet, en græsmark som pt bliver brugt som ridebanen, men der vil i løbet af foråret blive anlagt udendørs ridebane, der er mulighed for både at have sin hest der om sommeren og om vinteren.
Alle bokse lever op til de nye regler om hesthold

Der kører bus, dog ska man gå 500 m. stedet ligger så man kan ride ture i skoven

Der er mulighed for proff undervisning mindre end 1½ km væk (hos stald luther)

Hvad siger i til de priser? er de fair? kom gerne med jeres kommentar, og hvad i kigger efter når i søger opstaldning smiley

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opstaldning
  • #2   8. sep 2011 ser fint ud...

    men hvordan passer priserne på foder i forhold til hvad foder koster og hvor mange kg hesten får og hvilket foder det er....


  • #4   8. sep 2011 sara>> super, så var jeg ikke helt ved siden a ;), kan prøve a ligge lidt billeder ind i et album hvis du gerne vil se det smiley men har ikke nogle helt fantastiske nogle

    Carina>> jeg regner med at hestene vil få havre, en eller anden form for musli blanding og nogle vitaminer med i fuldpas, hvilket jo er helt frivillig om man ønsker det med


  • #5   8. sep 2011 som udgangs punkt lyder det meget godt, du skriver incl foder og 3 indlukning dag eller en anden er også meget billigt hvad foder du med ? for jeg kan da ikke købe foder til under 300 kr om md. til en stor hest i fuldarbejde og til stævn i weekenden ???
    normalt ligger hø priser på 1 kr. pr kg, så med mindre de for over 16 kg pr dag så er dine høpriser dyre. ligesom din halm priser med mindre du regner med at de bruger 3 baller hver dag.
    vi tager 700 kr om md lige meget om det en lille eller stor, i vinter halvåret er der et tillæg til hø og halm.
    små pony er prisen + 100 kr , stor pony/lille hest +200 stor hest + 300kr, folk skal selv kommer med foder, hjælpe med at lukke ind og ud, samt foder, vi har opvarmet sadelrum, mange gode folde, oplyst ridebane, med spring osv. nær stor skov og ridehuse, vaskemaskine til vask af dækken m.m., ind og udedørs strigleplads, gode bokse, dejligt løsdrift hus, vi er et registret opstaldningsted hvor vi betaler moms og skat, det skal du også ellers kommmer det til koste dyrt, hvis du bliver opdaget, man kan undgå moms hvis det er en meget lille indtjening man har, men skat skal man betale af det man får ind i leje, det kan man ikke løbe fra og det kan godt betales sig at have en revisor til at lave ens regnskab hvis man ikke er inde i alle de love og regle, samt have kontakt til en landburgsforening bare nogle gode råd.
    det er en dejlig livstil at have hestepension, men man skal kun gøre det for ens egen blå øjneskyld ( eller hvad farve de end måtte have)
    Held og lykke


  • #6   8. sep 2011 Randi>> vi bliver også momsreg smiley det andet turde vi heller ikke... ang hø og halm priser, så er det hvad de ligger på her hvor jeg bor, har været rundt og lurer forskellige steder, og der ligger priserne sådan ca.. ang fuld og delpas og foder, så tænker vi at vi giver havre en mudli blanding og vitaminer, så hesten er dækket ind, og ska den have noget udover det, må heste ejer selv komme med det smiley

  • #7   8. sep 2011 ja nu er jeg også landmand og vi har selv halm og egen græsmarker, så vores pris er jo MEGET billig i forhold til måske andre.
    det kan godt betales sig at købe stort ind, har du prøve at tage kontakt til landbrugsforeingen at du den vej kommer i kontakt med landmanden, ved der er mange som gerne vil af med deres halm og vi give ca 60 kr pr big halm at få lavet og der 400 kg i og de bliver solgt til omkring en lille 100 kr omkring os og wrap de stor til omring 250 -300 kr, men hvis det er priserne hos jer er det da det du skal tage :o)


  • #8   8. sep 2011 godt nok- det var også bare for at høre om du havde tænkt over det, så du ikke risikere at få underskud på foderet... der er jo nogle heste der skal have en del foder og så render det hurtigt op alt afhængig af hvad der fodres med

  • #9   8. sep 2011 Randi>> jeg giver ca self efter kvalitet men mellem 250-500 for en mini big hø og mellem 150-250 for en mini big halm, så synes ikke rigtig vi kan gøre det billigere hvis det ska rende nogenlunde rundt for os... vi har overvejet a leje marker som vi kan slå hø på, så det kun er halm vi ska købe ude, men pt vil vi ikke, da jeg gerne vil have ordenlige folde til de heste som kommer her...

  • #10   8. sep 2011 carina>> ja nemli, men synes gost man kan fodre ok med dette.. og ønsker hesteejer noget andet, må de selv stå for det smiley

  • #11   8. sep 2011 Jeg må tilstå, at jeg synes, at det lyder alt for dyrt, når i ikke har bedre faciliteter.
    Jeg ville personligt ikke betale så meget, når faciliteterne er så dårlige.
    Til sammenligning skal jeg give 1270 for boks, 8 kg hø dagligt, fodring 2 gange dagligt, udluk, strøning m.halm (dog muges der selv). Jeg indkøber selv foder, men skulle jeg have haft deres, ville det koste mig 250 ekstra.
    Jeg får disse faciliteter: to ridehaller, udendørs baner, springbane og gode turmuligheder.


  • #12   8. sep 2011 mette>> hvor bor du henne?

  • #13   8. sep 2011 Jeg giver normalt omkring , 1750kr med træpiller, foder + fodring 2 gange dagligt, frøgræs + wrap, udmugning, ind- og udlukning så synes dit lyder dyrt..

  • #14   8. sep 2011 Det er Ikast. Kan se du er fra midtjylland, hvis det havde været KBH-området havde det været en andet snak.
    Jeg har tidligere givet 600 for fuldpas ved Viborg - der var ridebane og enormt gode turmuligheder.
    Ved Århus har jeg givet 800 for løsdrift, med delvis selvpas (fodring 2 gange ugentligt) + 200 for hø + foder. Der var springbane, god ridehal, udendørs baner og roundpen, og fine turmuligheder.
    Har også givet 1000 for løsdrift inkl. alt - gode turmuligheder og ggode udendørsbaner ved Århus.


Kommentér på:
opstaldning

Annonce