Dommer som ikke kender DRF´s regler ? {{forumTopicSubject}}
Har lige været til stævne i går hvor en dommer var så sød at forklare mig at jeg red mine slangebuer i LC2 for store, da jeg så lige r inde og tjekke DRF´s hjemmeside kan jeg se at det er hende som ikke har helt styr på reglerne, da man på bane A skal ride helt ind til x hvilket hun påstod man ikke skulle, og har derfor dømt mig til at lave mine for store, ydermere har hun rettet i kritikkerne hvor der netop står at man skal ride ind til x, det har hun streget over. Undre mig bare over at en dommer så sent på sænonnen ikke har styr på reglerne og tænker på om man måske kan rette henvendelse til DRF så det ikke sker igen. For reglerne er netop ændret på det punkt i april 2010 så det mener jeg egentlig at hun burde vide.
Det her er ikke fordi jeg føler mig snydt, men jeg undre mig bare over at en dommer ikke har styr på hvad hun skal dømme efter.
Vil da gerne høre om andre har oplevet noget lignenede i denne stævne sæson.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
Der må benyttes u uddannede dommere til D og E stævner, så det er muligt dommeren måske ikke er uddannet...
Men det er menneskeligt at fejle, det er bare rigtig ærgeligt når det går ud over en selv
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 4 Svar: 216
Som sådan er jeg også ligeglad dem om det der er gået ud over mig, for jeg formoder at vi alle i klassen er blevet bedømt forkert, da dommeren øjensynligt ikke kender reglerne, men ved tilfeldigvis at hun er uddannet dressur dommer da hun også dømmer til distriktssævner så der er endnu en grund til at undre sig.....
Og jeg har så selv begået en fejl lige nu, for det er faktisk i januar 2010 pogrammet er lavet om , og ikke som jeg fejlagtigt har skrevet april 2010, så hun har faktisk haft næsten 2 år til at lære reglerne.
Netop derfor mener jeg da at DRF burde undrerettes, så de kan få fat i de dommere som ikke kender reglerne, er jo ikke så let når alle ryttere rider rigtigt og dommeren så sidder og retter i kritikkerne så alle ryttere bedømmes forkert.
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
De gange jeg har været dommer, der har jeg siddet med DRF´s dressur skitser, og der er det faktisk også tegnet forkert i LC2 programmet, MEN der fulgte en stor fed seddel med, med skitserne om at det var en fejl...
så der har jeg selv rettet det og tegnet den op til X...
Måske dommeren har siddet med skitserne og troet at klubben måske har givet hende gamle kritikker, og hun derfor har tænkt at skitserne har været rigtige..
jul 2008
Jeg tænker jo også lidt på hvad så næste gang jeg skal starte hvad skal jeg så regne med, er det det ene eller det andet jeg skal ride efter, og derfor tjekkede jeg det lige selv på DRF´s hjemmeside, så jeg ved at jeg gør det rigtigt næste gang, men mener jo da stadig at dommeren skal have at vide på en eller anden måde at det hun sidder og laver ikke helt hænger sammen, så dem hun dømmer i fremtiden kan få en fair mulighed for at blive bedømt korrekt.
aug 2005
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 241
Vi får altid tilsendt endten et brev eller får en mail, når programmerne/reglementet bliver rettet til.
Det sker faktisk et par gange om året...
Det KAN være svært for os dommere at holde 100 procent styr på ALT!
Men denne her dommer skulle have et rap over nallerne! Man skal ALTID rette sig efter hvad der står på kritikkerne, og ikke stole 100 procent på skitserne.
Der er mange af skitserne der ikke er helt rigtige...
Så jeg synes du skal prøve at kontakte den konkrete dommer, og høre hende efter hvad hun har tænkt da hun sad og rettede i kritikkerne...
Hvis ikke hun kan give en.ordenligt forklaring, så kan du kontakte DRF...
Men det kan jo være hun har tænkt et eller andet mærkeligt... Selvom jeg personligt synes det er noget pjat...
Jeg er "kun" D1 dommer, og denne dommer er øjensynligt endten D2 eller C dommer eftersom hun må dømme distriktstævner. Og så burde det her simpelthen ikke kunne ske!
Det skal jo helst ikke være sådan at jeg som klubdommer ved bedre end en distriktdommer..
Det korte af det lange er:
Kontakt først dommeren så hun får en chance for at forklare sig.
jul 2008
Nej mener heller ikke det burde være muligt, men ved at hun har gjort det før og har fået kritik for det, men det har åbenbart ikke ændret noget.
Tænker jo også på de andre stævner hun evt. sidder og dømmer, hvordan mon det fungere, forhåbentligt bedre end det gjorde i weekenden.
aug 2005
Følger: 57 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 45 Svar: 241
Send gerne navn på hende i privat besked.
Kan jo være at jeg kender hende. er selv fra Struer og har dømt i 11/13 de første 4 år som dommer...
jul 2008
Komtakter DRF og forhøre mig om de vil gøre noget for at hjælpe hende med at lære reglerne.
Dommer som ikke kender DRF´s regler ?