{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
404 visninger | Oprettet:

gräske hunde {{forumTopicSubject}}

Får helt lyst til at adoptere sådan en hund når jeg kigger på deres hjemmeside..
graeskehunde.dk
Ville så gerne hjälpe de hunde som har en mörk fremtid, men man skal jo väre de 25 år..

Vi har selv en forhenvärende mishandlet hund så ja jeg ved hvad der skal til for at have sådan en hund smiley

Er der nogen herinde der har en hund derfra?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gräske hunde
  • #1   16. nov 2011 er helt vild med hunden, Mia smiley han ser godt nok nuttet ud..

• #2   16. nov 2011 Nu er alle mishandlede hunde jo altså ikke ens, så at man har haft en, er ikke enbetydende med at det går glat med den næste;o)

Mine bedsteforældre havde 2, og det var ikke en ubetinget succes. Den eneste viste sig at have hjerteorm, og endte med at blive aflivet efter forsøg på at behandle. Noget foreningen burde have undersøgt inden de nogensinde sendte hunden hertil.
    Den anden var panisk angst for høje lyde, krøb sammen hvis nogen hævede stemmen (f.eks. kaldte på nogen udenfor e.l.) eller lavede hurtige bevægelser.
    Den kunne heller ikke tåle at møde fremmede hunde -de blev simpelthen angrebet.

Det var ellers en sød lille hund, og den blev da osse rigtig gammel hos dem -men det var absolut ikke problemfrit at have sådan en hund.

Der er self osse gode historier med hunde fra grækenland, men det er altså ikke helt uden grund at gode opdrættere gør meget ud af at præge hvalpene på en god og hensigtsmæssig måde, så de er rustet til det liv der venter.
    Hunde der har levet på gaden, hvor folk råber, slår, kaster sten efter dem og det der er værre, er altså ofte mærket af det.
    I mine øjne havde 90% af de hunde den forening formidler, bedre af at blive aflivet...

Og så ville jeg egentlig foretrække at man hjalp dem der hvor de er -f.eks. med pres på den græske regering for at ændre loven om aflivning af hunde, neutraliseringsprogrammer (som de jo allerede gør noget i), oplysning af befolkningen osv. fremfor at hente dem herop til et liv mange af dem ikke er rustet til, og med alt for lidt kontrol med hvordan de egentligt kommer til at have det.

Jeg har haft plejehund der var fjernet fra et ægtepar som havde avlet på deres græske hunde -ikke bare et enkelt kuld, men så mange at de nærmest var overalt på ejendommen, ikke fik mad mm.
    Ham jeg havde boende var 14 mdr og havde boet hele sit liv i en garage hvor han havde måttet slås med sine kuldsøskende om den smule mad de fik.

Den slags er hører jo heldigvis til sjældenhederne, men når man henter mishandlede hunde til DK, burde man dog som minimum sørge for at de får det godt -både ved at udvælge gode familier, og ved at følge op på dem senere.

• #3   16. nov 2011 hun** smiley

• #4   16. nov 2011 Nu kender du jo sjovt nok ikke min hund.. men det var bare en tanke jeg fik og det betyder jo ikke at jeg går ligeud og adoptere en hund (de skal iövrigt også först godkende mig og det ville de jo ikke göre med en under 25) jeg kan sagtens se hvor du vil hen smiley og ja större pres på regeringen men syesn egenlig ogs det er lidt synd hvis nu der I blandet de hunde var en hund der ville kunne leve hos en almen familie smiley

• #5   16. nov 2011 Min veninde købte hvalp derfra, og han er altså bare den bedste smiley

• #6   16. nov 2011 Okay smiley jeg ville så köbe en fuldvoksen hund smiley for JEG föler det er dem der har brug for et hjem. 8 ja self skal hvalpene da også have et hjem, men hvis en gl hund kunne få bare 5 gode år I sit liv så ville jeg föle jeg har gjort noget for den ene hund)

• #8   17. nov 2011 Jeg har en græsk gadehund og er på deres besøgshold, .. han er 5 år lige om lidt og jeg har haft ham siden han var 5 mrd.
    Vi har da vores problemer, men han er en god og kærlig hund, som jeg er nået langt med, det eneste tilbageværende problem er hans usikkerhed i snor.

Nogle af dem har problemer og det skal man være klar over inden man tager den hjem, der er dog en hundeadfærdsterapeut, som man har lov til at spørge til råds. De kan også have leishmanina, som er en parasit.. det kan behandels og smitter ikke.

• #9   17. nov 2011 Neutraliseringsprogram er vores største arbejde.. ikke import af hunde.. Nu er der jo mere end en forening der henter hunde i grækenland og græske hunde holder kontrol med de familier hundene bliver sat ud til.

Om folk avler på dem kan ingen holde øje med og det må være op til personerne at overholde den del af kontrakten..

• #10   17. nov 2011 Jannie -nu var netop de hunde jeg omtaler, fra GH samt en forening der henter hunde fra Polen.
    Det er ikke så meget det at de avlede på dem -selvom det er brud på kontrakten, så er det jo ikke katastrofalt hvis der skulle komme et enkelt kuld. Ikke hensigtsmæssigt, men trods alt noget hundene overlever.

Her var dog ikke tale om et enkelt kuld eller to, men om hunde der fik lov at parre sig på kryds og tværs som de havde lyst til, med deraf følgende hvalpe der ikke var tid, råd eller plads til.
    De havde over 20 hunde på ejendommen, som alle var udsultede, en del syge og et par stykker døende (en blev aflivet straks politi og dyrlæge var ankommet, et par stykker mere de følgende dage).
    Hvis der havde været besøg på stedet (altså fra en af de 2 foreninger) var dette forhåbentligt blevet stoppet længe før.

Jeg er ikke imod foreningerne eller noget -jeg ville bare ønske der var mere kontrol, og jeg så hellere at man hjalp hundene hvor de er, fremfor at hente dem herop, for selvom jeg osse har oplevet velfungerende græske hunde, så har jeg oplevet langt flere med diverse adfærdsproblemer som følge af det liv de har levet.

• #11   17. nov 2011 Ja jeg kan ikke svare for hvad der sker alle steder, men jeg ved at der er en fast procedure, for hvad vi skal. Men jeg er kun på besøgshold og har for så vidt ikke meget at gøre med hundene.

Der er mange tiltag for at hjælpe dyrene hvor de er, ændring af lovgivning, neutralisering osv. Men desværre er grækerne ligeglade med dyrene.

• #12   17. nov 2011 Jannie -jeg ved godt at der osse gøres (meget) andet end at omplacere hunde, og osse at det er ret op af bakke med den græske lovgivning.
    Jeg mener bare stadig at ALT for mange hunde sendes til andre lande. Jeg har ikke et problem med at man omplacerer de få der faktisk er egnede til det -mit problem går på de mange der IKKE er det, men omplaceres alligevel.

Jeg kender en del med græske hunde (og galgoer, og polske hunde og hvor de nu ellers hentes fra). Og rigtig rigtig mange af dem, har adfærdsproblemer der ikke hører til småtingsafdelingen. Sådanne hunde burde ikke omplaceres. Det gør hverken hund eller ny ejer en tjeneste.

• #13   18. nov 2011 jeg er helt enig med dig... der hvor problemet er størst, er at der ikke må aflives voksne hunde i grækenland, så alt bliver reddet også dyr hvor jeg mener de havde bedst af at få fred..

Men vi prøver i det mindste smiley

• #14   18. nov 2011 Jannie -men så må man jo lade de hunde der er uegnede til omplacering blive i grækenland. Jeg ved godt det måske lyder koldt, men jeg synes ikke det er fair overfor hverken de nye ejere eller hundene at sende dem herop, når de ikke er egnede til det liv de forventes at leve.

Jeg ved osse godt at de ikke har ret gode vilkår dernede -men selvom hunden får det BEDRE heroppe, så får den det jo ikke GODT, hvis den resten af sine dage skal gå rundt og være bange og usikker.

Alternativt må man sende dem herop og så aflive dem når de lander.

Jeg synes det er SÅ unfair at aflevere sådanne hunde til familier der har glædet sig til at få hund.
    Selvom man ved at hunden sandsynligvis vil være mærket på den ene eller anden måde, af det liv den har haft, så forventer de færreste altså at få en hund der kryber langs panelerne når noget har lavet en hurtig armbevægelse f.eks.
    Og selvom man kan træne meget, så er det altså ikke muligt at lappe på alt.

jeg har selv aflivet en omplaceringshund (ikke græker) pga angst og deraf følgende agression.
    Der var trænet intensivt med hende i lidt over et år, i samarbejde med træner og adfærdsbehandler. men hunden var altså stadig angst -og eneste mulighed for at hun ikke skulle gå og være bange, var at holde hende bag hjemmets 4 vægge og indlade at få besøg.
    Det er altså ikke et hundeliv -og selvom hende her ikke var græker, så har jeg set adskillige tilfælde af græske hunde med samme opførsel.

Så er det muligt at de ikke længere mishandles, men det er da ikke et godt hundeliv af den grund.

Havde jeg kendt til omfanget af hundens problemer inden jeg fik hende, havde jeg takket nej. Jeg kender flere med grækere der siger det samme -de er glade for de hunde de har, men skal aldrig igen have hund fra sådanne vilkår.

Og det er trist -for det hjælper jo ikke hundene dernede, at man sender hunde herop som faktisk giver rigtig dårlig reklame, og samtidig ikke kan få et GODT liv...

• #15   21. nov 2011 Nej det er sandt.. Nogle hunde bliver også dernede.. hunde der er bange for mennesker, har alvorlige sygdomme eller feks pitbull

Kommentér på:
gräske hunde

Annonce