{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.529 visninger | Oprettet:

Køreprøve {{forumTopicSubject}}

Ih, uh, aaaaaaaaaah - det der køreprøve noget driver mig til vandvid. Jeg kan kører super godt, parkere forlæns okay.

Men.. Jeg kan bare på ingen måde finde ud af at bakke, slet slet ikke. Dvs. parlelparkering og at bakke ind i en parkeringsbås.
Det gør de like... ALTID til sidst i prøven oppe på politi stationen fordi så kan man løfte motorhjelmen op og fortælle om diverse tin der i.

Min mor blev udsat for at skulle parellparkere op ad en bakke - super lovely ting at blive bedt om også.

Hvad blev i "udsat" for?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreprøve
  • #1   22. nov 2011 Jeg blev overhovedet ikke udsat for noget. fik kun nogle rutine spørgsmål før vi skulle ud og køre. Så det var nemt.

Tror bare at hvis man køre godt, og ikke laver nogle fejl, så stopper de bare når man har kørt turen. men hvis man har dummet sig et par gange får man lige en ekstra test. som f.eks. parallelparkering og lignende.

• #2   22. nov 2011 Jeg var så heldig at holde stille størstedelen af tiden under køreprøven;-)

Den motorsagkyndige havde ledt mig ind i en lille ensrettet gade, og der holdt pludselig en slamsuger og fyldte det hele. Så der var ikke andet for end pænt at holde og vente på den blev færdig

• #3   22. nov 2011 Rutine spørgsmål omkring bremseren smiley
    og så bare køre i byen, venstresving osv smiley
    Og så skulle jeg bare til sidst parkere i bås smiley

• #4   22. nov 2011 Frygter også min køreprøve. Bakker fint, men det er det skide koblingspunkt der driver mig til vanvid! smiley jeg bliver hurtigt meget irriteret på mig selv -og så bliver jeg for overperfektionistisk.. mega øv! Jeg er så langt henne i mit forløb nu, så det snart er teoriprøvetid og jeg har endnu ikke prøvet at lave parkeringer.

• #5   22. nov 2011 NOW: Hvis du endnu ikke har øvet parkering endnu, sys jeg du skal nævne det overfor din kørelærer at det er noget du gerne vil lære smiley

• #6   22. nov 2011
    Syntes også virkelig at parkering har fyldt alt for lidt og er kommet alt for sent på! :s

• #7   22. nov 2011 Jeg bad min kørelærer om at øve parallel parakeret, og bakke i bås og venstresving, inden køreprøven smiley

• #8   22. nov 2011
    Det gør vi også lige nu :o)
    Men jeg syntes det kom alt for sent ind i forløbet og er blevet øvet alt for lidt smiley - dvs. syntes ikke jeg har haft særlig god tid til at lære det.

• #9   22. nov 2011 Nåeh, jeg lærte det også sent.. desværre.. men min kørelærer var os lidt en bøvl smiley

• #10   22. nov 2011 Jeg skulle vidst lave en parallel-parkering til køreprøven + fortælle om bremserne - og blev udsat for lidt andre tests på turen som jeg heldigvis var forberedt på smiley
    Synes ikke det var slemt..

• #11   22. nov 2011 Blev ikke udsat for det vilde.. Tror generelt at jeg snakker lidt for meget med sagkyndige.. jeg skulle ikke parallel parkerer eller på motorvej.. Dog er der nogle ret tricky veje i Randers, hvor man skal være meget obs på at man skal holde for dem til højre.. Men havde så taget dem 100 gange med kørelæren, så jeg ku dem udenad..
    Da jeg var oppe i trailerkort skulle jeg ikke bakke - det var første gang min kørelærer havde oplevet det - han sagde at politimanden måtte have glemt det.. hehe

• #12   22. nov 2011 til min køreprøve, var jeg på motorvej, højre og venstresving, ensrettet, by, rundkørsel, sammenfletning, vognbaneskift, villavej osv. (-:
    og jeg var ved at skide i bukserne under hele turen, men heldigvis bestod jeg første gang! (-:

Jeg synes selv at de motorsagkyndige er meget large med småfejl og sådan (-:

• #13   22. nov 2011 for fik kun lidt hurtige spørgsmål om bremsen, og havari blinket (-:

• #16   22. nov 2011 Jeg skulle forklare om bilen inden vi kørte, så hut jeg visker.
    Jeg skulle ikke lave noget parkeringsfis, kun 3-punkts vending - og bagefter sagde sagkyndige: "Og du brugte det lydløse blinklys..?" Whoops xD

• #17   22. nov 2011 Grunden til at jeg ikke har lavet alt det der parkerings-sjov endnu, er vidst fordi at mine køretimer ligger meget langt fra hinandne - og har derfor ikke den der mulighed for at tage mange køretimer flere gange om ugen.. så han har vidst bare gået efter at lære mig det skide koblingspunkt at kende. Første gang jeg kørte bilen, gik det skide fint.. men det bliver bare værre smiley Men jeg glæder mig virkelig til at komme ud og kører imorgen. Kan ikke huske hvornår jeg sidst har været ude og kører..

• #18   22. nov 2011 Blev spurgt lidt til bremserne først og skulle lave en trepunktsvending + forlensparkering i bås.. SKØNT

• #19   22. nov 2011 Jeg var til køreprøve i gå. Af teknik skulle jeg tjekke olie, fortælle hvordan motoren skal se ud, tjekke blinklys og at bremsen virkede. Da jeg kørte var det bare ganske almindeligt, rundkørsler, lyskryds, masser af t-kryds, højresving og venstresving ... og baglæns parkering (som gudskelov blev klaret til perfektion! Havde han bedt mig parkere forlæns, havde jeg virkelig været på spanden!).

Men TS, prøv at spørg din kørelærer om der ikke er et bestemt punkt du kan gå ud fra når du skal parkere baglæns, fx lærte jeg at når rattet var ud fra en af stregerne til en bås skulle rattet "kastes" i bund og så gik der to båse så var jeg i min, hvor der jo så bare skulle rettes ligeud når bilen var lige, en simpel lille ting der gør det bliver så meget nemmere! Og til en parallelparkering må du jo bruge al den plads du vil - om du så ender 30 m. fra der hvor du startede, så må han ikke dumpe dig på den grund smiley

Held og lykke med køreprøver folkens smiley

• #20   22. nov 2011 Jeg skulle lave 3-punkts-vending, bakke om hjørne og parker i "bås", venstre sving, køre ud a byen, og forklar om bremsen smiley

• #21   24. nov 2011 Jeg lærte slet ikke at parkere under den tid jeg tog kørekort smiley Fordi der var sne på vejene skulle jeg ikke udføre nogen parkeringer, men jeg skulle på motorvej, landevej, små veje osv, var hele turen igennem, og kørte uden anmærkninger smiley

Nu har jeg lært mig selv at parkere, og det jeg er bedst til er baglæns parkering, alle slags, det med at parkere med snuden først er jeg idiot til smiley

Kommentér på:
Køreprøve

Annonce