{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.077 visninger | Oprettet:

Køreprøve {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal jeg så til køreprøve på torsdag, og er så nervøs, at jeg er ved at skide sommerfugle og grønne grise med vinger, for at sige det mildt. Jeg har absolut ingen ide om, hvad den køresagkyndige anser for acceptable og uacceptable fejl i trafikken, og min kørelærer får det til at lyde som om, at bare den mindste fejlorientering trækker ned!
Så derfor ville jeg høre om, hvad jeres erfaringer var smiley Er den køresagkyndige virkelig så striks og iflexibel som min kørelærer får det til at lyde, eller plejer de at være mere overbærende med fejl, end i selv havde forventet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køreprøve
  • #2   19. jun 2012 Du skal nok klare det! Havde det præcis lige som dig.. Havde lige en køretime inden jeg skulle op, og den gik bare fuldstændig perfekt. Men da jeg mødte ham jeg skulle køre med var jeg ved at dø.. Jeg gik i stå to gange fordi jeg slet ikke kunne styre mit ben fordi jeg var så nervøs.. Men jeg bestod :)! Bare husk at kig godt i spejlene osv, og huske dine vigepligter osv, så skal det nok gå! :
    Det er slet ikke så slemt, det er kun lige de første 5 min, og så tænker man "Det her kan jeg sku godt".. Bare snak med ham, det fik mig til at slappe af. Jeg spurgte om en masse, bare for at tænke på noget andet. Min var godt nok ikke så snaksagelig, men alligevel blev jeg ved med at prøve at få samtalen igang smiley

Du kan sagtens! Tænk på de er en du mødte på gaden, der gerne ville have et lift hjem, som bare viser vej hvor du skal hen smiley

• #3   19. jun 2012
    Du skal dumme dig godt for at dumpe :o)

Lad være med at få ham til at træde på bremsen - det dumper man på ( gjorde jeg ).
    Kig dig for dobbelt eller flere gange end du normalt ville - jeg syntes jeg kiggede mange gange, alt for mange og unødvendige gange, men alligevel ville han have jeg skulle kigge mere.
    Kunne have dumpet på det, men til mit held kørte vi på motorvej og kunne ikke nå mere by, ellers var jeg dumpet.

Parralelparkeringer, tre punktsvendning osv. kan man ikke dumpe på at lave dårligt.

De to køresagkyndige jeg havde spurgte begge om jeg ville snakke under turen eller de skulle klappe kaje. Virkede vældigt venlige begge to.

• #4   19. jun 2012 Hmm... Jeg formåede at holde for rødt for langt ude i krydset, træde koblingen ned uden at skifte gear ( = WRUUUUUUM!) og så kom jeg til at køre for langt frem mod et t-kryds, hvor der holdt en kæmpe lastbil, så vi kunne ikke komme frem. Der måtte jeg lige kigge mig over skulderen og bakke tilbage - men vil så sige, at jeg ikke kunne have set det på afstand, og jeg fik at vide, at jeg handlede korrekt smiley

Men slap af og koncentrer dig - så skal det nok gå. Held og lykke! smiley

• #5   19. jun 2012 Orienter orienter orienter!!!! Det kan ikke siges nok - det er så vigtigt!
    Ellers kør som du plejer - husk at din kørelærer ikke sender dig op, hvis han / hun ikke tror at du kan bestå. At gå i stå burde ikke være afgørende for om du bestå, det kan jo ske for en hver. Hver opmærksom på fodgængere og cykellister og få køresagkyndig til at holde sig fra de pedaler, som han har. Hvis han skal bremse for dig er du sikker på at dumpe...
    Held og lykke!! smiley

• #6   19. jun 2012 Det er meget forskelligt hvor strikse de er. Jeg gik i stå to gange og han sagde at jeg lige var bestået.

• #8   19. jun 2012 Min var rimlig large smiley
    Jeg var ved at ramme en anden bil i et højresving, men nåede lige at dreje ordenligt inden han trådte på bremsen.
    Derudover kørte jeg for langsomt generelt, og jeg gik i stå en enkelt gang.
    Til gengæld orienterede jeg mig konstant, så det må trække lidt meget op smiley

• #9   19. jun 2012 Men husk nu at det ikke er være end at du kan gå op til en ny prøve smiley

• #10   19. jun 2012 Noget af det aller vigtigste er at hvis du laver en fejl så fortsætter du stadig med at gøre dit bedste
    For hvis du laver en træls fejl så okay men laver du flere og alt efter hvor i byen fejlene kan flere fejl gå an
    Men generelt fortalte min første køre sagkyndige at hvis de skal gribe ind verbalt består man stadig men skal de sætte en fod på bremsen eller tage i rettet og gribe ind fysisk er det slut
    Og jeg dumpede første gang fordi jeg var usikker og ikke var sikker på hvordan jeg skulle reagere og var lidt uheldig på min første tur
    Men 2 gang fungerede det bare også fordi jeg vidste hvad der skulle ske nu havde jeg jo prøvet det så var meget mere rolig og det var en helt anden type køre sagkyndige jeg var ude med han sad og ville sludre lidt og det får jo også en til at slappe af smiley
    Og det er også vigtigt at du viser køre sagkyndige at du følger med i alle spejle og viser du holder øje med hvad der sker og viser du kan passe på dig selv også når nu er alene ved at du holder øje omkring dig i spejlene smiley
    Men det er slet ikke så slemt du skal bare slappe af og gøre som du plejer også gøre de ting han beder dig om og hvis han siger drej til højre og du gør klar til et venstre sving må du bare sige hov men nu drejer du altså til venstre i stedet bare du gør opmærksom på at du godt ved at du gør noget andet end han siger til dig smiley

Se bort fra teksten her efter min mobil ville ikke som jeg smiley

venstre sving i stedet må du bare sige hov nå nu drejer jeg til

Kommentér på:
Køreprøve

Annonce