{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.053 visninger | Oprettet:

Hvad fejler vores killing mon ?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Vores hunkat blev drægtig trods p-piller, og nåede nok at få ca. 1-2 piller inden vi at opdagede, at hun var med killingere. Hun fødte 7 killingere, den ene dødfødt og en anden med et hoved og øjne større end normalt. Det er denne killing det nu er galt med, de første 5 uger er gået helt normalt for alle killingerne, men her i den 6. uge er den killing med det store hoved og de store øjne, altså holdt op med at spise, og da vi kom med mad til dem, prøvede den at komme hen til maden men væltede og blev til sidst liggende. Vi løftede den hen til maden, men den ville ikke spise, vi tog den hen til vandet men ej heller ville den drikke. Vi ringede til dyrlægen som sagde at man ikke kunne gøre noget for den killing, men han svarede ikke på hvad den evt. fejlede.
Nu ligger der en killing i stalden, ude af stand til at gøre noget, dens forben er nærmest låst fast; de er strakte og klørene ude, den kan ikke holde hovedt oprejst og ligger bare der og hjamre en gang i mellem.

Hvad fejler vores stakkels killing? Hvad kan jeg gøre?

Jeg ville vælge at den skulle aflives, da den absolut ikke ser ud til at have det godt, men dyrlægen har først tid i morgen.. Hvad kan jeg gøre endtil da...?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad fejler vores killing mon ??
  • #1   29. nov 2011 lyder som om den har fået en hjerneblødning. Men ja, aflivning er det eneste rigtige her! alt andet vil være synd, og så synes jeg ikke dyrlægen er helt retfærdig, i bare at sige "det kan du ikke gøre noget ved" han burde komme og aflive katten med det samme, når den har en handicap fra starten, som så senere volder den problemer.

    håber katten snart får fred smiley
    Held og lykke med det, hvis man kan sige sådan??


  • #2   29. nov 2011 Find du dig en ny dyrelæge smiley
    Den stakkels killing lider tydeligvis! Og en dyrelæge burde komme rimelig promte når det er "akut"


  • #3   29. nov 2011 vi havde en killing der havde noget i samme stil. Dyrlægen sagde også at han ikke kunne komme før dagen efter smiley så min far huggede hovedet af den med en økse smiley

    ved godt det lyder ondt og alt muligt andet. Men det gik rigtig hurtigt og den fik fred smiley



  • #4   29. nov 2011 Må nok desværre være enig i at killingen skal have en aflivning.. smiley Det er nok intet at gøre. R.I.P lille misser, den får det bedre i himlen det er jeg sikker på.

    Og en ny dyrelæge er vidst også en god ide.


  • #6   29. nov 2011 jeg vil også sige skynd jer og få den aflivet selv på en eller anden human måde. kender du ikk en jæger der kan hjælpe eller sådan noget. du må bare ALDRIG drukne et kattekillig

    jeg vil også sige giv den fred HURTIGST muligt


  • #7   29. nov 2011 Som nævnt længere oppe, tror jeg også den har fået en hjerneblødning, eller andet pga af dens misdannelser fra fødslen.

    Aflivning er den eneste udvej. Og gerne hurtigt for killingens skyld. Se om du kan finde en anden dyrlæge, hvis du ikke kender nogen der vil slå den i gulvet for dig, eller selv kan gøre det.


  • #8   29. nov 2011 du kan også prøve af hjælpe den med af spise/drikke.. ved af bløde manden op og så i en sprøjte og ind i munden.. hvis den måske ikke har fået mad eller drukket noget de sidste par dage..
    men ja ellers lyder det til en hjerneblødning måske..
    eller at killingen måske har fejlet noget fra fødslen..
    men måske er den rette vej en aflivning..


  • #9   29. nov 2011 Vi har prøvet at give den både vand og blød mad, men den er ikke intresseret. Den bliver aflivet inden længe, har fundet en der vil gøre det. Jeg ville slet ikke kunne få mig selv til det, med frygten om at den ikke dør på stedet.

    Så den lille smukke fyr er snart i himlen.

    R.I.P vores lille gut, må du snart være uden smerter..


  • #10   29. nov 2011 Stakkels lille mis smiley må være forfærdeligt at se sin lille kat sådan, og ikke kunne hjælpe den. smiley

    Det eneste i kan gøre er jo desværre at give den hurtig og smertefri "billet" over regnbuebroen.


  • #11   29. nov 2011 Det er rigtig hårdt, ja. I sær når man ikke kan gøre noget for at hjælpe den.

    Men vores lille fyr er i kattehimlen nu.. Godt han ikke har smerter mere.

    Sov sødt lille mis..


  • #12   29. nov 2011 Nu er der vidst noget med at man ikke selv må aflive dyr med mindre man har jagttegn!?!?

    Var jeg dig ville jeg omgående kontakte en anden dyrlæge og få den stakkels kat aflivet hurtigst muligt. Der er jo også en dyrværnslov der siger at dyr ikke må lide, hvilket din dyrlæge sådanset bryder ved at sige at han ikke kan gøre noget. Sådan en klaphat!!

    Håber du finder ud af noget



Kommentér på:
Hvad fejler vores killing mon ??

Annonce