{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
515 visninger | Oprettet:

Kontakt med sin mor... {{forumTopicSubject}}

Jeg står i lidt af et dilemma.
Jeg har egentligt ikke lyst til at have kontakt til min mor.
Hun ringer aldrig for at høre hvordan det går, kigger aldrig forbi eller spørger til mine børn.
Vi bor kun 7 km fra hinanden, men vi ses sjældent.
Hun har svigtet mig gang på gang.
F.eks. ringede jeg til hende og spurgte om hun kunne hente min brudebuket på min bryllupsdag, meeen nej!
Så det endte med at min svigerfar gjorde det, da jeg ikke kunne nå det pga frisør og make-up osv.
Da jeg var mindre kom jeg aldrig med på ferie, kun min lillesøster og lillebror kom med, (Som min mor har med sin nr. 2 mand som hun stadig er sammen med).
Mine børn ser hende ca 3-4 gange om året og hun passer dem aldrig.
Jeg ser hende kun hvis de holder noget.
Nu har jeg så verdens dejligste svigermor der tit ringer og kigger forbi og nu kan jeg virkelig indse hvilken dårlig mor jeg har.

Nu er jeg så blevet skuffet endnu en gang.
For et stykke tid siden fandt min læge en knude i mit bryst, hun viste at jeg skulle scannes og i vores famile er det en alvorlig sag da 2 af min mors søstre er døde af brystkræft...Men min mor har ikke engang gidet at ringe for at høre resultatet..,.
Jeg ved godt at jeg er en voksen kvinde, men hun kan stadig ramme mig midt i hjertet med hendes ligegyldighed...

Puha, skulle lige ud med det...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kontakt med sin mor...
  • #1   1. dec 2011 Det skal lige siges at jeg spurgte 14 dage før mit bryllup om hun gad hente buketten...

• #2   1. dec 2011 Jeg vil ikke sige hvad du skal gøre, da du bedst selv kan afgøre det. Men jeg vil fortælle dig at nogengange er blod altså ikke meget tykkere end vand. Det kan tage mange år at indse, og især forlige sig med.

Selv ses jeg i dag ikke med min far. Som dig har jeg heller ikke endegyldigt cuttet kontakten, men jeg kan efterhånden mærke at det går den vej. Jeg har kæmpet det meste af mit liv med at forstå hvorfor min far valgte at smide mig ud, og ikke mindst senere i livet bearbrejde mig for en masse af den smerte han føler. Men jeg vil sige. Des mere jeg indser at han ikke vil mig noget godt, og det er bedst at slutte hvor det er nu, des gladere og mere afslappet gør det mig.

Måske er det den samme konklusion du i virkeligheden har brug for at nå?

• #3   1. dec 2011 sådanne forældre er VIRKELIG skuffende og selvom man prøver at gemme det væk og 'lade' som om det ikke rør en og man sagtens kan klare sig selv, så gør det ondt:/
    Føler med dig, har det samme problem med min far som har en ny familie.
    Håber derudover ikke at din knude er ondsindet...
    medfølende tanker sendt herfra..

• #4   1. dec 2011 Min knude er heldigvis ikke ondsindet, men bare det at min mor er fuldstændig ligeglad gør mig så ked af det.
    Min svigermor ringede konstant for at høre om der var nyt og vi gik igennem et helvede her hjemme...
    Det kan godt være at det er bedre ikke at kontakt med hende da hun sårer mig meget og fylder meget i min hverdag med alt det hun ikke gør for mig..

• #5   1. dec 2011 Enten kan du droppe kontakten fuldstændigt, eller du kan lade det være som nu og så forlige dig med, at hun aldrig bliver en rigtig mor - dvs. du intet skal forvente af hende.

Ved at min far aldrig bliver en rigtig far for mig, og har derfor ikke kontakt med ham. Min halvstorebror bliver ved med at tro det gode om vores far, men bliver gang på gang skuffet..

Hvis du ikk kan have kontakten som nu og nedjustere dine forventninger fuldstændigt, kan det betyde at du må droppe kontakten helt.. Men kan jo være at det stadig vil være hårdt for dig.. Tror de fleste af os altid vil blive ved med at have et meget selektivt syn på vores forældre og blive ved med at håbe det bedste..

Kan være at du har brug for nogen at snakke med det om ? Kan være at du skal arbejde med din selvtillig, som i hvert fald kan få noget af et hak ned af, med sådan en mor..

• #7   1. dec 2011 Kender det alt for godt smiley desværre..... Tror desværre ikke at det nogensinde bliver bedre ( i kt tildfælde)... har dog så en helt fantastisk sviger mor som du...

• #8   1. dec 2011 Når man bliver svigtet, er det en hård ting. Nu har jeg diagnosen omsorgssvigt, og kan ikke sige andet end du bliver nød til at tage det valg der er bedst for DIG, og DINE børn. Har jeg gjort, og min mor kontakter aldrig mig, fordi hendes kæreste er mere intressant, og ingen af os børn er intresse mere. Tag dit valg hvad du kan holde og stå model til. Jeg har taget det valg, at jeg kontakter mor via mobil, men hvis jeg besøger hende, er det kun kort. Traf valget og hold fast i det, ellers står man fast i, et håb der ikke lever. Det eneste jeg kan sige til dig, selvom det er det hårdste valg i dit liv

• #9   1. dec 2011 Jeg kender det også alt for godt!

Jeg fik nok at at man ikke kan regne med folk (min far) så jeg ringede til han.. vi havde så ikke snakket sammen i 3 måneder.

JEg fortalte ham alt det lort han havde lavet og hvad jeg mente om det. Jeg fortalte ham også hvor meget det har såret mig og ødelagt min evne til at stole på andre mennekser.

Jeg sluttede med at sige jeg ikke ønskede kontakt mere. Overhovedet!

Jeg synes det lettede helt vild at tage den beslutning. Der er jo ikke nogen der siger det er foraltid men for nogle er det et wake-up-call.

Jeg håber du du finder den løsning der er bedst for DIG!

Jeg vil lige tilføje at hvis du har brug for flere detaljer eller at snakke om det skriver du bare til mig:)

Kommentér på:
Kontakt med sin mor...

Annonce