{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
997 visninger | Oprettet:

ideal kroppen spørgeskema {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Jeg er ved at lave sso omkring mediernes påvirkning af kropsidealet. Jeg har i den forbindelse lavet et spørgeskema, som jeg håber at i har tid og lyst til at svare på. Jeg vil bruge svarene statistisk til at få løst nogle af mine problemstillinger. Spørgeskemaet følger her nedenunder:

Udvikling i mediernes påvirkning af kropsidealet

1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja ? Nej ?
2 - Vil du gerne leve op til det slanke ideal? Ja ? Nej ?
3 - Hvis ja, har du oplevet problemer i forbindelse med at opnå dit mål?
Ja ? Nej ?
4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Ja ? Nej ?
5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Ja ? Nej ?
6 - Mener du at fokusset er stort nok på problemet som er nævnt ovenfor?
Ja ? Nej ?
7 - Hvis nej, hvad kan der blive gjort ekstra?
8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Hvilken?

9 andet i vil sige

vh mia

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gennemsyn af elladcykel 1.070 kr.
  • Hækklipning 2.000 kr.
  • udskiftning af lås 1.580 kr.
  • Montering af fodlister 540 kr.
  • Montering af front på opvaskemaskinge 1.000 kr.
  • 2 sorte konsol borde samles 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ideal kroppen spørgeskema
  • #1   13. dec 2011

1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja
    2 - Vil du gerne leve op til det slanke ideal? Ja
    Ja
    4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Ja
    5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Ja
    Nej
    7 - Hvis nej, hvad kan der blive gjort ekstra - mindre fokus på det perfekte som er uopnåeligt for normale mennesker
    8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Hvilken? ja en bekendt. Samtaler og møder og ophold

• #2   13. dec 2011 1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja ? Nej ? Ja
    2 - Vil du gerne leve op til det slanke ideal? Ja ? Nej ? Lidt, men er ikke så optaget af hvad andre gør til idealet. Laver mit egen ideal.
    Ja ? Nej ? Det er vel altid en kamp at få den krop/ udseende man drømmer om smiley
    4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Ja ? Nej ? Syns det er helt forkert, men skønhed sælger, det er vidst ikke nogen overraskelse.
    5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Ja ? Nej ? Nej.
    6 - Mener du at fokusset er stort nok på problemet som er nævnt ovenfor? Det problem har jo altid været der, og tror altid der har været stor fokus på det, men derfra og så til at modehusene fx begynder at bruge modeller af normal kropsbygning på catwalken, der er LANG vej smiley
    8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Hvilken? nej.

• #3   13. dec 2011 1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja

Nej

4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Ja

5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Nej

Ja

8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Hvilken? Nej

9 andet i vil sige Nej

• #4   13. dec 2011 1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja

3 - Hvis ja, har du oplevet problemer i forbindelse med at opnå dit mål? Nej

4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Nej

5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Ja

6 - Mener du at fokusset er stort nok på problemet som er nævnt ovenfor? Nej

7 - Hvis nej, hvad kan der blive gjort ekstra? Synes helt sikkert at modeller skal vejledes i ernæring og træning, samt der skal være en nedre grænse for deres BMI.
    Derud over er det vigtigt, at man i en tidlig alder lærer børnene, at det er vigtigt at leve sundt, og at vægt ikke er noget man driller med.

8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Kender en der er blevet indlagt flere gange.

9 - andet: Jeg havde en forfærdelig oplevelse på mit arbejde (arbejder i SFO og skole med børn i alderen 8-10 år).
    En rigtig sød pige (virkelig rigtig rigtig sød) og også en rigtig smuk pige som i denne historie hedder Marie, blev i omklædningsrummet kaldt for "tyk" i spøg af en af klassekammeraterne. Selvom det bare var for sjov, blev Marie rigtig ked af det. Hun begyndte at græde, og var så ked af det, at hun ikke rigtig kunne være med i første halvdel af idrætstimen. Jeg kunne virkelig mærke og se på hende, at det havde givet hende et knæk i selvtilliden. Helt ærligt; skal en pige på 9 allerede have ar på sjælen over det? Det skal siges, at pigen på inden måde er tyk. Hun er ikke så spinkel som mange af de andre børn, men der er bestemt ikke ét gram for meget fedt på hende. Hun er simpelthen så sød og smuk, og ser præcist ud som hun skal.
    Fik det så dårligt på hendes vejne.
    At sådan en lille pige allerede skal gå og bekymre sig om det. 9 år. Føj.

• #5   13. dec 2011 4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer?
    ja, de tykke får lavet fedme operationer på det offentliges regning. og 50 % af dem bliver tykke igen. og endnu mere tykke end de var før operationen.
    Ofte med en grum depri efterfølgende og lægehjælp.

• #6   13. dec 2011 tak fordi i tager jeg tiden til at svare det super lækkert smiley

og i må endelig blive ved med at svare

Magister Equie .
    ja det utroligt hvor meget det pårvirker en allerede i så ung en alder

• #7   14. dec 2011 1 - Kender du til kropsidealet i DK? Ja ? Nej ?
    HVis det er hvad jeg tror det er så ja
    2 - Vil du gerne leve op til det slanke ideal? Ja ? Nej ?
    Ja
    Ja ? Nej ?
    Ja der er lang vej endnu
    4 - Ser du et problem i at medierne fokuserer på super slanke modeller ved at bruge dem i reklamer og tv-programmer? Ja ? Nej ?
    Nej, det er sådan vores verden er, de ser jo sunde nok ud
    5 - Kender du til personer som har ændret adfærd i håb om at nå
    idealet? Eks: anoreksi, ekstrem træning, bulimi m.m. Ja ? Nej ?
    Ja flere, har selv været der engang
    Ja ? Nej ?
    Det er op til den enkelte person syntes jeg, det er ikke samfundets problem
    8 – Har du selv eller den du kender modtaget hjælp til behandling af evt. anoreksi? Hvilken?
    Nej

9 andet i vil sige
    Syntes ikke det er et problem at vores modeller og idealer ser tynde ud og er tynde. Selvfølgelig kan det være med til at give mange dårligt selvværd,men det viser bare man ikke hviler nok i sig selv. jeg hviler ikke nok i mig selv, og ville gerne være slank og tynd.

• #8   19. dec 2011 dejligt i har svaret piger smiley

Kommentér på:
ideal kroppen spørgeskema

Annonce