{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Depression? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG smiley

Jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil have ud af det her, men nu skriver jeg det alligevel..

Det er sådan, at jeg har gået med tanken om, at jeg muligvis har fået en depression - uden at vide mig sikker.
Jeg er konstant træt, lige meget hvor mange timer jeg sover. Og når jeg sover, sover jeg ikke særlig godt, jeg har mareridt. Jeg har ingen energi, og har ikke rigtig lyst til at lave andet end at ligge i min seng eller være nede ved min pony. Jeg er sulten ret tit, men jeg har ingen appetit - hver gang jeg kigger i køleskabet eller går i supermarkedet, tænker jeg "ad" og har slet ikke lyst til noget. Jeg gider ikke snakke med nogle, vil helst bare gå for mig selv. Jeg går i skole, men har ikke været i skole i 1½ uge, da jeg simpelthen ikke føler jeg får noget ud af det. Jeg har ikke svært ved tingene, men har det virkelig svært med skolen pt. da jeg ikke kan koncentrere mig, og jeg går helt i sort og synes det hele er helt uoverskueligt.. Derudover bliver jeg utrolig let irreteret og ked af det. Jeg synes slet ikke jeg magter noget. Det har stået på i ca. 2-3 måneder, og det er kun blevet værre.
Det skal også lige siges, at jeg har haft nogle problemer med min tidligere bedste veninde, som virkelig går mig på.

Er der nogle der har det ligesådan og ved om det kan være jeg har fået en depression, og evt. ved hvad man kan gøre ved det?

Jeg har selvfølgelig tænkt mig at gå til lægen med det..

Håber på lidt svar, selvom det er lidt langt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Depression?
  • #1   13. dec 2011 Det kunne sagtens tyde på en depression.. Syntes du skal kontakte din læge med det samme, og få en snak.. Når du har mistet lysten til at komme i skole, er det bedst at få hjælp, så du ikke bliver helt bagud..

  • #2   13. dec 2011 det tyder på en depression, men gå til lægen, den skal nok hjælpe dig smiley

  • #3   13. dec 2011 prøv at læse dette, måske det kan hjælpe dig. (link fjernet)

  • #4   13. dec 2011 Ville gå til læge. De har en test, som de kan lave. Det er nogle spørgsmål. Du kan jo sagtens gå rundt med en vinerdepression. Så afsted til lægen. Hvis du ved du får svært ved at komme afsted, så spørg en veninde om hun vil gå med. Så har du en til, at hjælpe dig de sidste stykker.

  • #5   13. dec 2011 Hej søde.
    Det kunne godt lyde som om du har fået en depression eller der er en på vej. Så synes da helt sikkert du skal gå til lægen.


    Held og lykke med det, håber du for det bedre hurtigt..
    Sidder selv i det ligenu,



  • #6   13. dec 2011 Jeg har haft en svær dep, da jeg var yngre, pga. en min mors sygedom, og andre personlige ting.. men det med trætheden, virker mere i mine øjne som at du mangler jern.. der har jeg også manglet, og så sover man konstant, og orker intet..

    Det med at du er ked tit, og irriteret .. det kan være a mange ting.. kan se at du er 19 år gammel, og som min gamle læge sagde, nogle er teenager i længere tid end andre, det behøver ikke at stoppe når man ikke er i teen-alderen.. Men jeg skal ikke gøre mig klog på sådan noget... men noget der hjalp mig, var at snakke med min forældre om det, så det kunne tage nogle beslutninger for mig, og hjælpe mig igennem dep., ved at ringe til lægen for at få den tid, handle de ting ind som man mest elsker af mad osv.. Jeg er helt sikker på at dine forældre også vil hjælpe dig.. Tag ikke så meget hjælp fra dine veninder / venner , da de vil have svært ved at forstå det i din alder du har, men dine forældre kender dig bedst, og ved hvordan du er.. spørg dem om de sys om du er anderledes, og snak med dem, om hvordan du har det.. Ved godt det er nederen at sidde rundt om bordet, og snakke med sine forældre når man er 19 år gammel.. men tro mig, man bliver altså ALDRIG for gammel til det.. men ja, tag til lægen, og husk at fortælle helt præcis hvordan du har det, ikke udlad noget, alt er vigtigt... og prøv samsagt at snakke med dine forældre.. de har jo nemmest ved at hjælpe dig og støtte dig..

    Håber det hjalp lidt.. Husk der er hjælp for dem der har en dep. jeg er kommet ud af min, og har det super godt nu.. men råb om hjælp, og tag i mod hjælpen med åbne arme..

    smiley - håber det hjalp lidt..


  • #7   13. dec 2011 En psykolog kan slå fast om det er en depression eller ej - dog lyder den ikke utroligt voldsom, hvilket er heldigt..
    Men det kan lyde som en depression. Jeg ville kontakte en psykolog og forklare ham/hende hvordan jeg havde det og så få hjælp.. Sådan noget bliver kun værre med tiden smiley


  • #9   13. dec 2011 og et godt råd. Tag at spis fiskeolie. Så kan din krop bedre udnytte det lidt mad du spiser. Du har brug for energi. Tag evt at køb noget frisk frugt. Det kan godt være du ikke har lyst til det, når du køber det. Men i en skål med det, stil det i nærheden af, hvor du tilbringer meget tid. Derved frister det lidt mere. Og det er let lige at snuppe et stykke.

  • #10   13. dec 2011 og jo nogen sover rigtig meget når de har en depression. Jeg sover selv op til 16 timer i døgnet. Mine forældre kunne ikke tage ansvar for mig. De havde ikke overskudet. Jeg havde en veninde der fulgte mig til læge. Og min læge gjorde et kæmpe stykke arbejde. Er ham dybt taknemlig i dag

  • #11   13. dec 2011 Godt at du er opmærksom, det er altså en god ting smiley

    Jeg synes du skal tage til lægen og få det undersøgt - det kan være en depression eller noget andet, uanset gælder det om at komme i gang med behandling hurtigst muligt så du snart er på toppen igen =)

    Og uanset hvad - husk at du aldrig er alene =)


  • #12   13. dec 2011 Camilla s: Det eneste man IKKE kan bede en med en depression er, at tage sig sammen eller sparke sig selv i røven. Det er jo det problemet er - man kan ikke, man har ikke overskuddet til det.

    TS: Ja det kan være en depression, det kan være en vinterdepression, det kan være en svær periode. Det ved kun du. Lægen kan tage nok så mange test, men som med så mange andre psykiatriske sygdomme, kan ingen andre end dig selv mærke hvordan du har det. Jeg har en depression, og i starten af min behandling blev min far ved med at være overbevist om at det bare var en svær periode (skal siges denne ''svære periode'' havde varet 3-4 år), men jeg kunne mærke det ikke bare var en svær periode, der var noget galt.

    Hvis du går til lægen, skal du være meget opmærksom på at hun/han ikke bare sætter dig til at krydse af i et skema, siger: du har en depression, og udskriver medicin. De færreste alm. læger er dygtige nok til at vurdere det, men der er desværre bare mange læger der tror at de er det. Du skal kræve at få en henvisning til psykiatrisk, hvis du føler det er nødvendigt - og hvis lægen snakker medicin vil jeg sige at du SKAL kræve at blive henvist. Jeg har en veninde som også bliver medicineret for depression. Hun har en let depression, mens jeg har en moderat-svær, og fordi hendes læge er en klaphat, har hun nu været på 4 forskellige slags antidepressiv, og har stadig ikke fået det vildt bedre. Jeg har været på 1 slags, og har det ok nu :-). Så det er altså vigtigt, at du snakker med nogle der har forstand på emnet, og ikke bare stiller dig tilfreds med noget.

    At have en depression var/er for mig rigtig svært. Hvis du vil vide nærmere om hvordan jeg havde det, er du velkommen til at skrive, og jeg vil også gerne snakke hvis du har lyst til det. Men nogle af de ting jeg ihvertfald kan fortælle var, at jeg græd HVER dag. Jeg gik med det alene i 3 år, og brød til sidst sammen i skolen. Hverken familie eller venner har nogensinde bemærket noget, fordi jeg har haft en facade. Den facade gør at jeg idag har rigtig svært ved at begå mig socialt, og så har jeg den her syge vane med at smile, når jeg græder - hvis jeg græder, for det kan jeg ikke særlig godt foran andre. Kort sagt, jeg har så mange ''skader'' fra min depression. Så hvis det er det, eller noget andet, eller du bare synes du er ude af balance, så få gjort noget ved det. Du må ikke lade det ødelægge dig, eller noget af dit liv. Jeg er 17 år gammel, og har mistet 4 år af min barndom/teenage år, som er rigtig vigtige, men som jeg aldrig får igen .

    Held og lykke med det, og igen - du er velkommen til at skrive! Du kan også kigge forbi min hjemmeside http://bricksite.com/WGB/140911 hvor du kan læse min historie, og følge nogle få dagbogssider fra tiden efter jeg er kommet på medicin.




  • #13   14. dec 2011 Det bedste er at gå til læge. Og som der bliver sagt, en der har depression kan ikke tage sig sammen eller sparke sig selv op. det kræver blod sved og tåre. Jeg har været meget langt nede på et tidspunkt. mit forhold til kæresten jeg havde haft i 8 år løb af sporet. men jeg fandt krafterne til at slå op. Men derefter gik jeg også bare ned. Men det hjalp at komme hjem til familien igen. ja jeg flyttede hjem til mor og far som 25 årige. Jeg har stadig en snert af det da jeg netop ikke fik lægelig hjælp. Jeg fik det konstateret, og en seddel om at tage til psykolog. Men jeg kom aldrig til psykolog. Så når tingene bare bliver for meget så kommer det rullene ind over mig igen. Da mit er meget i forbindelse med stress.

    Men erkende at man er ude og skide, hjælper også en del. Jeg fatter ikke at jeg ikke opdagede det noget før da jeg var helt nede.


  • #14   14. dec 2011 Hestegalleri's mirakel: Jeg vil gerne høre om hvordan du havde det, du kan evt. skrive en pb. Jeg er også selv ked af det hver dag, hele tiden faktisk.. Nogle gange er det bare værre end andre.. Jeg har heller ikke snakket med nogle om det, for føler bare folk vil tænke "tsk, du skal bare tage dig sammen" det sagde min mor f.eks. i morges.. hun skældte mig ud fordi jeg var så træt hele tiden, og jeg var så doven og gik og var så sur hele tiden, det gad hun fandme ikke at se på. og så blev jeg bare endnu mere ked af det og tog ned til min pony igen og var helt smadret..

  • #15   14. dec 2011 - gå til lægen .... jeg er i det helvede lige nu og jeg har en dep

Kommentér på:
Depression?

Annonce