{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Cesar Millan {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en anden tråd, kommer her en hvor man kan diskutere Cesar Millans træningsmetoder. Han er en amerikansk 'hundetræner' og han fokuserer 99 % på dominans..
Efter min mening arbejder han efter de retningslinjer man brugte for mange år siden her i landet, fx:
"Hold hunden nede med knurrende lyde, lineryk, øjenstirren og hvis det ikke er nok, så sæt en særlig "kvælesnor" på." Det var før man lærte om indlæringspsykologi smiley

Jeg mener at det han laver er forkasteligt, men bedøm selv og kom med jeres guldkorn smiley

Her er en video hvor han sparker hunden når den vender opmærksomheden væk fra ham... Jeg plejer nu at have meget god succes med en godbid smiley
http://www.youtube.com/watch?v=RFCGtatpCwI

Denne her fik mig næsten til at græde. Den stakkels hund har ingen intention om at angribe ham på noget tidspunkt. Den er bange og prøver at tilkalde dens ejere.. istedet bliver den mast op i et hjørne indtil den overgiver sig og lukker ned mentalt.
http://www.youtube.com/watch?v=CZsaEF30rdI

Samme stil som Schæferen.. En hund der ikke har noget plads og ikke bliver aktiveret og har lært at skræmme folk væk ved at gø men engentlig ikke på noget tidspunkt ser aggressiv ud. Igen skal den åbenbart have kvælerline sat helt oppe i halsen for at kunne styres??
http://www.youtube.com/watch?v=qXPkSZ7gBTk

Jeg holder her, så det ikke bliver for langt.. Bring it on smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Cesar Millan
  • #1   16. dec 2011 Han er sindssyg! Jeg kan slet ikke forstå at en mand som ham kan få så meget succes!
    Jeg har set et par hele programmer med ham, og vil betegne det han laver som både fysisk og psykisk vold. Jeg fik det dårligt indeni af det - især fordi det er så anerkendt. Føj!

• #2   16. dec 2011 Ja det er utroligt! Bare man kommer i TV så er alt fryd og gammen! Folk er alt for ukritiske på det punkt!

• #3   16. dec 2011 Jeg har også set et programmer fra ham - og er desværre bange for, at det er disse metoder man bruger i amerika...
    Hans måde er jo fuldkommen unødvendig, man kan jo se fra hende Victoria, der bruger mere dyrevenlige metoder, at de virker mindst ligeså godt!!

• #4   16. dec 2011
    Victoria ftw - en hundetræner der tør sige at menneskerne er nogle bøvhoveder når de anskaffer sig aktive hunderacer også forventer de kan passe sig selv i en hundegråd.

• #5   16. dec 2011 fy. og han indrømmer jo han bruger dominans smiley
    hmm han skal ikk "træne" nogen af mine hunde!

ironi forkommer"

• #6   16. dec 2011 Krikken:

Nemlig, hun træner ligeså meget menneskene som hundene... Det er ikke hundene der skal tilpasse sig menneskerne, men menneskerne der skal tilpasse sig det dyr de har ankaffet, altså hvis de anskaffer sig en aktiv hund, så må de også sørge for at aktivere det, ellers skal man ikke anskaffe sig en aktiv hund, og det er hun god til at sige smiley

• #7   16. dec 2011 Jeg har det med Cesar Milan som jeg har det med Shane Mosele - noget af det han siger er ganske forståeligt og giver mening, men så er resten bare rent volapyk!

Nogle af de metoder ham bruger - kan bruges og vil blive brugt af hunde, men han misbruger dem og så dur de jo ikke længere. Det er jo der det går galt, har også set ham bliver bidt, hvor jeg så det længe før det skete, fordi han jagtede en bange hund, fordi en ikke skulle have lov at gemme sig, men en angst bider, ja den angst bider jo sjovt nok... Det kan man aflæse på den... Der skal man ikke presse, medmindre man vil bides og det blev han så smiley Godt det bare var en lille bette hundi for ham..

• #8   16. dec 2011
    Fededyrets mor - Har ikke oplevet hende anbefale at de skal aflive dem, men at de skal finde et andet hjem til den, hvis de ikke er villige til at træne hundene og give dem den motion mm. de kræver.

• #9   16. dec 2011 fededyrets mor :

du skriver her :Det man skal tænke på, det er at de hunde han arbejde med, ER problemhunde, fordi de har, eller har haft, ejere som ikke har forstået at opdrage deres hunde korrekt, og tit og ofte, så har de hunde en STOR dominanstrang, som man altså ikke bare kan "puttenutte" og kæles væk.

giver dig 100 % ret i det dog dog dog

CM træner som kun hundene og fortæller hvorfor han gør som han gør.
    i hans mange afsnit jeg har set inden jeg så bagsiden af det.
    så træner han altså ikk menneskerne i at DE skal ændre sig for at hjælpe og træne deres hund ordnligt og rigtigt. det gør fx Viktoria.
    har set hende 1 gang sige hun synes de skulle aflive deres hund. men det var så nogen der ikk ville sælge eller ændre på deres træning i FORHOLD til det hunden havde brug for.

jeg har set klip af CM hvor han smider en hund ned af en trappe fordi den skulle lære den ikk skulle løbe og overhale op af den.
    kan ikk se hva det skulle gør godt for andet end den bliver bange for en og at gå på trappen, en hund der har fået tæv vil stadigvæk lystre sin ejer, dog ikk af lyst men frygt.

og det med at have set en hund gå amok. jo tak har set en gang og en gang for mange! så nej ikk alle hunde blive gode familie hunde ved kys og kram. men slå og spark tja det behøver jeg ikk snakke mere om.

• #10   16. dec 2011 ps. er i stalden og mude så er kun inde engang imellem. derfor sorry hvis jeg lang tid om at svare til mit indlæg i det her smiley

mvh kelly

• #11   16. dec 2011 Der er ihvertfald ingen af de to hunde i den nederste der er aggressive... De ved bare ikke, hvordan de skal opføre sig og derfor gør de bare og laver en masse larm...
    De afværger endda helt vildt...
    De skal bare have grænser og træning.

De udfordrer ikke til lederskab de gør blot.
    En hund der vil udfordre til lederskab ville ALDRIG stå og gø sådan det er at vise svaghed, når man HELE tiden larmer på den måde..
    Det er SÅ sjældent, for at sige aldrig at hunde udfordre til lederskab, de er så præget på mennesker, vi skaffer mad, drikke bestemmer, hvor de skal være, de ser os som ledere...

Den hvide Schæfer er så bange og er uden nogen for støtte fra sin flok, så hvad skal den gøre når den er trængt op i krogen og er i undertal? (der er jo også kameramænd) Heldigt for Cesar at hunden var temmelig fredelig smiley

Også derfor Cesar bruger sin kæmpe flok, på "særlige tilfælde" der er de jo helt nøgne uden støtte og de andre hunde, ved hvad der venter, hvis de ikke opfører sig ordentligt, så der bliver de nye hund nødt til at opfører sig pænt ellers betyder det jo døden, en slags join up for hunde, om man vil....

Jeps hans metoder virker - Det gør mine også.. Har selv haft sådan en hund - Blev bidt 3 gange, av! Det var et helvede at komme igennem, jeg sparkede aldrig min hund ej heller brugte special halsbånd, jeg ville ALDRIG godkende pighalsbånd, som han også godkender, ALDRIG!!!
    Jeg brugte bare en hulens masse tid, læste bøger, gik til foredrag og træning..
    Men ja et Cesar Milan Quick Fix er nok nemmere *ding* deres hund er klar til brug - serveres med et smil smiley

• #12   16. dec 2011
    Selvfølgelig skal de være nogle kompetente mennesker i det nye hjem - det er logik for burhøns.

• #13   16. dec 2011 Fededyrets mor:

Victoria opfodre kun til aflivning, når hundejerne ikke selv vil gøre noget for at redde hundens liv...

Og jeg synes hun viser meget godt, at selv de største problemhunde kan opdrages, og få ændret deres adfærd, uden at yde nogen form for fysisk vold, hverken spark eller ligne! - så hvorfor dog gå og sparke til sin hund (Også opmærksomhedsspark) når der er langt mere dyrevenlige metoder, som virker mindst ligeså godt, og som ikke fysisk kan skade hunden??

• #14   16. dec 2011 Og jo man løser absolut problemerne, hvis man kan finde et nyt hjem, der er bedre egnet til den slags hund, hunden nu er, og som har forstand på at opdrage korrekt...

^^ gamle ejer har forhåbenligt fået en stor nok skideballe, til at de sørger for at den nye hund de anskaffer sig er mere velegnet til dem...

• #15   16. dec 2011 Sofie S: Der er stor forskel på at gø, knurre og prøve at se farlig ud og så at være aggressiv.. Ingen af de to hvide hunde er aggressive (ihvertfald ikke i videoerne).

• #16   16. dec 2011 Den er bange og har lært at folk holder sig væk fra dens bur når den opfører sig sådan.. Du er nødt til at aflæse hele dens krop og ikke bare dens 'mund'...

• #17   16. dec 2011 Jeg har set nogle af hans metoder, som jeg er enige i, andre som jeg finder forkastelige.

• #18   16. dec 2011 men er fandeme godt nok ikke enig i hans metode ved den hvide schæfer! Øv for den!

• #19   16. dec 2011 Vil give Katrine P fuldstændig ret, den afværger flere gange, kigger væk bakker væk fra ham, da han stiller op til dominans.. En hund der vil udfordrer til lederskab eller slåskamp sådan rigtig for alvor, ville have helt stive ben, korte mundvige (den her har lange mundvige) dens knurren vil være meget anderledes, den ville komme helt nede fra brystet/halsen, tænderne ville være blottet, den ville være helt pustet op, der ville ikke være nogen form for gøen, da den ville være så fokuseret på at nedstirre sin rival og bryder ikke øjenkontakten...

http://www.youtube.com/watch?v=ZY-_vpo-Ayc

Feks her.. Han er selv uden om det... Hunden er så spændt og klar den kigger på ham og han tvinger den til at bryde, men er slet ikke obs på den, fordi han skal snakke til kamera - og haps - se det er en agressiv hun der bliver provokeret til at bide, fordi han byder den at slås. Det gør den så, så fortæller han at den går i panik, ja, fordi han har kvæler på, hunden tror de slåsser og han overtaget omkring halsen på den, den kan ikke komme fri på trods af sine anstrengelser, så den må overgive sig eller komme slemt til skade.. Den vælger at overgive sig, smart hund...

Så ja... Han provokere dem til at kæmpe og når de så gør, så misbruger eller bruger han det han ved fornuftigt, afhængigt om man kan lide ham eller ej, til at hunden skal overgive sig helt, da den ikke har noget valg...

• #20   16. dec 2011 .mcl. : jeg kunne ikk være mere enig med dig smiley

Kommentér på:
Cesar Millan

Annonce