578 visninger
|
Oprettet:
Erfaring med lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}
Hvad har i af erfaring med lammeskindssadel?
Overvejer at købe en til når mig og min hest skal igang med genoptræning.
har set et par stykker ride med dem - og de ser kanon dejlige ud. Har aldrig selv haft en, eller redet i en og kender ikke rigtig nogen jeg kan spørge til råds omkring dette. Så håber nogen her på HG kan dele erfaringer - både gode og dårlige
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Men husk du må IKKE ride med bøjler, ihvertfald ikke letridning eller letsæde eller noget!!
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
mar 2008
Men har fået tilbudt en sadel, som efter sigende skulle være en lammeskind, men der er altså stigebøjler i....? Og det er formet som en sadel, men ud af lam.
Nu kan jeg ikke finde ud af om det bare er en helt almindelig sadel med en rumpevarmer, eller om der findes sådan en sadel.
Har redet i lammeskind og tæpper - som bare ligger på ryggen, men det er mange år siden - jeg elskede det!
Men ville gerne have noget med stigebøjler i, hesten har det med at lave nogle sjove hop, og så synes jeg det er rart med den ekstra sikkerhed at man har stigebøjlerne på
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Lammeskindssadel og andre ting uden bom eller andet til at tage fra ( som bomløse har ), ligger presset meget centeret på et sted, alt vægten samles det samme sted. Dette gøres også i en ridegjord fx..
Ville ikke turde tage risikoen og få kiopraktorreninger oven i.
Hvis du vil have noget med stigbøjler, så vil jeg mene at en bomløse sadel ville være løsningen, eller en bomsadel, som tilpasses hesten fra starten, men også 2-3 gange i forløbet mens hesten ændre sig, hvis det er nødvenidgt.
nov 2008
Følger: 56 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 48 Svar: 1.226
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Jeg bruger dem selvfølgelig ikke i den daglige ridning, og let sæde samt letridning. Grunden til jeg har dem er, som sikkerhed, i tilfælde af, at han skulle hoppe og/eller jeg mister balancen.
Det er rigtigt at hvis man konstant hænger i bøjlerne giver det nogle grimme trykninger. Men til at genvinde balancen for et kort øjeblik sker der ikke noget.
mar 2008
Har desværre glemt hvad modellen hed, men lækker - det er den!
Så må jeg prøve uden stigebøjler, og hvis det går helt galt, må jeg have nogle i som en ekstra sikkerhed.
Tak for svarne alle sammen
Erfaring med lammeskindssadel