{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
578 visninger | Oprettet:

Erfaring med lammeskindssadel {{forumTopicSubject}}

Hvad har i af erfaring med lammeskindssadel?
Overvejer at købe en til når mig og min hest skal igang med genoptræning.

har set et par stykker ride med dem - og de ser kanon dejlige ud. Har aldrig selv haft en, eller redet i en og kender ikke rigtig nogen jeg kan spørge til råds omkring dette. Så håber nogen her på HG kan dele erfaringer - både gode og dårlige smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med lammeskindssadel
  • #1   18. dec 2011 Jeg kender kun noglde der har været glad for en lammeskinds sadel! Jeg har dog aldrig selv redet i en.
    Men husk du må IKKE ride med bøjler, ihvertfald ikke letridning eller letsæde eller noget!!

• #3   18. dec 2011 Er det mig der er helt forkert på den her? Eller kan man ikke få en sadel i lammeskind hvor man må have stigebøjler? Eller er det bare en rumpevarmer man har lagt på en alm. sadel? smiley

• #4   18. dec 2011 Har læst mig frem til at med lammeskind - må man ikke have stigebøjlerne på, pga. de giver et tryk samme sted på hesten.
    Men har fået tilbudt en sadel, som efter sigende skulle være en lammeskind, men der er altså stigebøjler i....? Og det er formet som en sadel, men ud af lam.

Nu kan jeg ikke finde ud af om det bare er en helt almindelig sadel med en rumpevarmer, eller om der findes sådan en sadel.

Har redet i lammeskind og tæpper - som bare ligger på ryggen, men det er mange år siden - jeg elskede det!
    Men ville gerne have noget med stigebøjler i, hesten har det med at lave nogle sjove hop, og så synes jeg det er rart med den ekstra sikkerhed at man har stigebøjlerne på smiley

• #5   18. dec 2011
    Lammeskindssadel og andre ting uden bom eller andet til at tage fra ( som bomløse har ), ligger presset meget centeret på et sted, alt vægten samles det samme sted. Dette gøres også i en ridegjord fx..

Ville ikke turde tage risikoen og få kiopraktorreninger oven i.

Hvis du vil have noget med stigbøjler, så vil jeg mene at en bomløse sadel ville være løsningen, eller en bomsadel, som tilpasses hesten fra starten, men også 2-3 gange i forløbet mens hesten ændre sig, hvis det er nødvenidgt.

• #6   18. dec 2011 Man kan sagtens få lammeskindssadler med bøjler i, og du må fx gerne ride trav og galop i den, men du skal ride med den som red du uden bøjler. Altså du skal kun bruge dem til støtte. Så ingen letridning eller galop i letsæde - letsæde i det hele taget, da trykket ikke bliver fordelt smiley

• #8   19. dec 2011 Skal selv have en engang. Rider på nuværende tidspunkt med ridegjord, med et trykfordelende underlag under.. Og jeg har stigbøjler i - og har tænkt mig og have det i min lammeskindssadel også.

Jeg bruger dem selvfølgelig ikke i den daglige ridning, og let sæde samt letridning. Grunden til jeg har dem er, som sikkerhed, i tilfælde af, at han skulle hoppe og/eller jeg mister balancen.

Det er rigtigt at hvis man konstant hænger i bøjlerne giver det nogle grimme trykninger. Men til at genvinde balancen for et kort øjeblik sker der ikke noget.

• #9   19. dec 2011 Vi har fundet os en super lækker lammeskindssadel, som vi får hjem i næste måned smiley
    Har desværre glemt hvad modellen hed, men lækker - det er den!

Så må jeg prøve uden stigebøjler, og hvis det går helt galt, må jeg have nogle i som en ekstra sikkerhed.

Tak for svarne alle sammen smiley

Kommentér på:
Erfaring med lammeskindssadel

Annonce