kattemennesker ???? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har fået mig en lille han killing fra en pension..
Han var på skånekost da jeg fik ham pga dårlig mave, derudover har jeg købt zoolac (eller hvordan det nu staves) til ham.. det skulle gerne virke efter kun 1½ døgn men efter en uges brug har han stadig dårlig mave.. igår kastede han også op.. han drikker og spiser rigtig meget.. udover det er han en glad og legesyg lille killing..
Jeg har snakket med dyrlægen der siger at jeg gør alt rigtigt hvis det nu kun er dårlig mave... men måske er det mere end det.. tænker om i kender symptomerne så i måske kunne komme med gode råd ? og ellers vælger jeg selvfølgelig at ringe og bestille tid til dyrlægen imorgen!
håber på gode råd..
feb 2004
Følger: 98 Følgere: 94 Heste: 14 Emner: 40 Svar: 982
Katte har det med at spytte pillerne ud igen
maj 2011
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 28 Svar: 156
Men måske man lige skulle ringe og høre hende... den havde da været til dyrlæge lige inden jeg fik ham og havde fået sine vacciner... Men jeg ringer og hører om det kan være det...
feb 2004
maj 2011
feb 2004
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 91 Svar: 2.100
Jeg har en kat, som har lidt af rigtig meget dårlig mave - tyndskid. Han havde næsten altid lidt dårlig mave, men det kom ofte hvis han blev udsat for stress. Han er en meget sensitiv kat, så små ændringer i dagligdagen øger hans stressniveau vildt meget. I de tilfælde, sked han ofte rundt omkring i huset, i badekar o.lign, hvor han nu lige stod, fordi han simpelthen ikke kunne holde det i sig.
Han har været på skånekost i nogle år, og det har simpelthen været løsningen for ham. Går vi over til almindelig kattemad, kommer symptomer desværre tilbage. Det er selvfølgelig surt at man skal betale for dyrt kattemad hele kattens liv, men sålænge der ikke skal mere end kostændring til, er det selvfølgelig det hele værd. Så måske skal den have skånekost resten af sit liv; nogle katte har bare sarte maver. Hos den slags katte, er det også vigtigt, at man ikke fodrer den med alt muligt andet, fx. rester fra aftensmaden.
Men jeg ville få dyrlægen til at lave et almindeligt sundhedstjek, evt. tage en blodprøve for at se hvordan nyrer og lever har det, eller om det evt. er noget andet galt. Er der ikke det, må du jo prøve med en ormekur og så ellers fortsætte med skånekost.
maj 2011
kattemennesker ????