{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.189 visninger | Oprettet:

Dårlig til færdighedsregning? HJÆLP SØGES! {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!

Jeg er så dårlig til færdighedsregning og får 02.. Jeg ville jo helt sikkert op og have en højere karakter. Men jeg ved simpelhen ikke hvordan jeg får det?

Jeg er så ked af jeg har fået 02 i færdighedsregning i terminsprøve i denne uge, da det er de karakter, der bliver sendt ind til gymnasium og hvad man nu skal på!

Synes det er så piinligt?

Kan i hjælpe mig?
Gode sider?
hvad hjalp dig?
Jeg har det fucking dårligt.. Da jeg synes det har gået super godt til den her terminsprøve?
JEG HELT NEDE I KULKÆLDERN.. BARE ET 4 TAL VILLE HAVE GJORT MIG GLAD? !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig til færdighedsregning? HJÆLP SØGES!
  • #1   19. jan 2012 Kan du ikke finde en der kan hjælpe dig med matematikken i dagligdagen?:)

• #2   19. jan 2012 Først én ting: Sidste år blev systemet ændret, så det er IKKE karakterene de skal bruge på gymnasiet. Men dine lærere skal der imod udfylde en seddel, hvor de bedømmer om du er klar/kan klare den pågældende uddannelse.

Et andet tip. Jeg kunne mærke at mine færdigheder dalede voldsomt i 10. og starten af HTX, men ca. siden efterårsferien har jeg regnet mere i hånden. Forstået på den måde, at vi løser ligninger med tal som man lige præcis kan overskue, men stadig af en vis sværhedsgrad. Det har altså hjulpet, og jeg føler nu at jeg er tilbage på mit gamle niveau. Jeg er oveni købet ved at vinde over brøkerne. Jeg har altid kunne forstå dem, men ikke regne med dem. Det kan jeg næsten nu, ved konstant at repetere reglerne og regne uden lommeregner. Og så finde den måde jeg selv tænker bedst på.
    Den måde du regner bedst på, er ikke nødvendigvis den samme som din lærer eller kammeraters.

• #3   19. jan 2012 Og lige én ting til:: Brug den tid du har brug for, når du øver dig i fritiden. Jeg har ikke skrevet matematik i hånden i over et år. Det gør jeg nu, og i starten virker det komplet åndssvagt. At gå på HTX og tage matematiknoter i hånden, og lave halvdelen af opgaverne i hånden. Men for mig virker det faktisk bedre. Så skal jeg ikke slås med teknik og hvorfor OneNote ikke vil som jeg (Det har mange grundlæggende fejl), men kan koncentrere mig om at lære noget.
    I 9. skal man efterhånden lære mere end det er muligt at lære på ét år.

• #4   19. jan 2012 jeg er generelt bare suchs til matematik! Men problemregning er jeg gået fra 4 til 7 og 10 ved at komme på efterskole! Og jeg har fået 7 og 4 i nogle andre færdighedsregninger her i 9 kl... Men jeg kan ikke rigtig få ekstra hjælp, da jeg går på efterskole og allerede nu har rykket mig vildt meget.

• #5   19. jan 2012 Vi kunne godt få lidt ekstra hjælp på efterskole. Forklar din lærer problemet, så kan det være at han/hun kan give dig noget at øve på. Evt. i en lektiecafé en dag hvor din lærer er der. Hvis i altså har sådan noget smiley

• #6   19. jan 2012 Jeg har stået i samme sted som dig og var virkelig selv ufattelig dårlig til matematik i folkeskolen og præsterede heller aldrig særlig højt.
    Hvis det er en trøst er den matematik du lære i folkeskolen kun basis. Alt du lære i gymnasiet er noget helt nyt og du behøver "ikke kunne" det der laves i folkeskolen, for du bliver hevet op i noget helt andet matematik og får chance for at starte forfra.
    Læser selv 3g med matematik A (hvilket jeg altid har sagt jeg ikke ville) og kan sagtens præstere til et 10 tal med en god indsats, så syntes ikke du skal tage sorger på forhånd, for er sikker på det ændre sig!

En lille opmuntre og øjenåbner, håber den hjælper dig! smiley

• #7   19. jan 2012 opret en bruger på emat.dk. Der kan du lave en masse øvelser, og det har hjulpet mig så meget smiley

• #8   21. jan 2012 BERG: tænkte på om man har færdighedregning videre hen efter folkeskolen? Da du jo har advanceret lommeregner.. Allerede i 10. klasse på min efterskole, skal du op i mundtlig matematik og problemregning og ikke andet end det! smiley

• #9   21. jan 2012 Så vidt jeg ved er der på almen gymnasie en slags færdighedsregning. i hvertfald matematik uden hjælpemidler.

Men er HTX'er, så hæng mig ikke op på det smiley

• #10   23. jan 2012 Altså, jov.. på en måde, men man kan stadig ikke helt sammenligne det.
    Når su starter i gym, er det ikke længere et krav at du skal op i matematik. Men der er chance for du kan komme op i det enten mundtligt eller skriftligt. Skriftlig vil være der være en del uden hjælpemidler og en med hjælpemidler.

Ved ikke om det er svaret på dit spørgsmål, ellers spørg igen - så skal jeg se hvad jeg kan svare xD!

• #11   23. jan 2012 Men vil lige gøre opmærksom på du får jo de avancerede lommeregner, men du bliver udrystet til at bruge det og lære forskellige sætninger, metoder og måder at løse opgaverne på.

Kommentér på:
Dårlig til færdighedsregning? HJÆLP SØGES!

Annonce