Sange som virkelig betyder meget for en? {{forumTopicSubject}}
Jeg får lige lyst til at spørge, har i en/flere sange som virkelig betyder meget for jer?
Jeg har 2 som virkelig betyder meget får mig.. Det er sådan at jeg får helt ondt i maven hver gang jeg hører dem, og de fleste gange får jeg også tårer i øjnene, fordi de virkelig bringer så mange minder frem..
Den første og mest betydningsfulde er "Tarzan Mamamia" - som jeg virkelig får en klump i halsen af! Næsten lige da jeg begyndte at kunne tale (Kan ikke huske ret meget, kun et enkelt blik) der hørte jeg den hver gang jeg besøgte min mormor. Så dansede vi rundt og råbte og skreg med til den.. Mig for det meste klædt ud med alle mulige ting og sager fra min mormors klædeskab :') I sommers da min mormor forlod vores verden, hørte jeg den på replay.. Det var virkelig sørgeligt. Den sang vil for altid have en særlig plads i mit hjerte!
Og så er der jo selvfølgelig "Who let the dogs out" med Baha Men
Det startede helt tilbage fra for meget lang tid siden hvor min (Meget onde) storesøstrer klædte mig ud med de dersens kæmpe elastikker i funky farver (Dem som var meget på mode i 90'erne?) altså rundt om arme og ben og alt muligt
Og så måtte jeg danse rundt til den sang for at få kage x) Haha.. Det er optaget på bånd, hvor jeg render rundt.. Citat: "Sig som i sangen!" - "Wuuf wuuf!".. Haha, de var så onde
Men den sang betyder altså også rigtig meget! Et evigt barndomsminde
Må jeg så høre nogle af jeres?
Blogger
Følger: 228 Følgere: 1403 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.583
Bryan Adams - I'll always return
Yolanda Adams - I believe
Robbie Williams - Eternity
Take That - Butterfly
Bryan Rice - No promises
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.447
Agnes Obels "Riverside" hørte vi sidste dag på efterskolen (mit sidste år), så den er også slem.
Første år havde vores årsvikarer (som jo også kun var på efterskolen ét år) skrevet en sang til os som vi hørte den sidste dag. http://www.youtube.com/watch?v=_F6y5CjyxOs
Og uden nogen specielle minder kan jeg godt lide sangen "Julies sprog"/"Bennys sang til Julie"/"Fast som en klippe". Jeg synes at den har en helt fantastisk tekst.
sep 2005
Følger: 68 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 4.277
The Used - I Caught Fire (in Your Eyes) behøves vist ikke uddybes
Rise Against - Roadside vil jeg ikke uddybe.
Rise Against - The Good Left Undone
jan 2012
Følger: 91 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 353 Svar: 2.870
Fordi den hjalp/hjælper mig igennem min kærestesorg ligenu..
aug 2009
Følger: 89 Følgere: 84 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 799
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.788
En sang der beskriver mit forhold til Blanca perfekt. Havde det ikke været for hende, havde jeg højstsansynligt ikke været her idag. Jeg har været meget langt nede, og langt ude, været cutter, og været SÅ tæt på at tage springet op til flere gange, det eneste der holdte mig fra at gøre det, var Blanca. :')
Def Leppard - Long long way to go
En sang der har hjulpet mig rigtig meget, især med at håndtere min storebrors død.
Christina Aguilera - Hurt
En sang der virkelig giver mig en klump i halsen, og som jeg har tudet til i timevis. Den beskriver hvordan jeg har/havde det med min storebror da han døde. Havde ikke snakket med ham i næsten et år da han døde, pga en dum misforståelse. En ting er stadig piner mig ubeskriveligt meget, selv om det er 5 år siden han døde.
Jordin Sparks - Tattoo
Også en sang der har hjulpet mig RIGTIG meget, og stadig gør det, hvorfor, er dog ikke noget jeg vil udybe alverden, andet end at det har været grunden til jeg har været lang nede og langt ude, og også er grunden til at jeg lider af kronisk Post Traumatisk Stress Syndrom
Eiffel 65 - I'm Blue
Depri tekst, I know. Men somehow glad sang.
En sang min far og jeg har hørt gennem mange år, og da ham og hans tidligere kæreste stadig var sammen, og vi kørte på ferie, ham, hans kæreste, min stedbror og mig, kunne vi høre den i timevis af gangen, og den blev derfor døbt 'ferie sangen'. Så når min stedbror jeg jeg ville høre den, var det ikke 'vi vil høre I'm Blue', nej det var 'vi vil høre ferie sangen'.
En sang der vækker fantastiske barndoms minder.
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
Dog har den ikke noget at gøre med et forhold mellem 2 mennesker for mig, men med forholdet mellem min hest og jeg
alt det vi har været igennem specielt i de første år
jan 2006
Følger: 76 Følgere: 118 Heste: 5 Emner: 520 Svar: 2.956
Chris Medina - What Are Words
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 330
Fordi den minder mig om min kæreste, som sidder i fængsel :'/
mar 2007
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 204 Svar: 2.634
Han skulle til Sverige for at blive opereret, og på vej derovre blev den spillet, og da min mor og mig skulle fra vores hotel og til dyrehospitalet, blev den spillet, og da han havde forladt os, da operationen ikke kunne redde ham, blev den spillet da vi satte os ud i bilen og stortudede... :')
Og de efterfølgende gange når vi tænkte på ham, blev den spillet, og gør den stadigvæk, hvis jeg sidder og er rigtig trist over tabet af ham, trods det at det er 5 år siden til marts...
mar 2011
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 130
Specielt dedikeret til en person der betyder alt for mig.
Kelly Family -> Every Baby
Tanker til min far i himmelen når jeg hører den.
Kim Larsen -> Om lidt blir her stille
Har efterhånden mistet en del jeg holdt meget af. og det slutter desværre aldrig.
mar 2009
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 345
Porcelain Black - How Do You Love Someone: Fordi jeg har mistet mange som jeg har elsket.
One Repblic - Marching On: Helt ærligt, fordi den minder mig om Harry Potter.... jah, jeg ved det, "det er bare en bog, blah blah blah", men det betyder noget for mig, og derfor betyder sangen her også noget
Nickleback - Far Away - Fordi den minder mig så meget om min elskede og savnede Rosa
Kim Wilde - You Came: Fordi jeg altid tænker på Rosa når jeg hører den.
Evanscene - Haunted: Fordi jeg altid kommer til at tænke på en verden jeg kun lige er blevet introduceret til, som tiltrækker mig så meget, og jeg føler mig virkelig hjemme, velkommen og elsket sammen med de mennesker. Samtidig skræmmer de mig, og jeg føler mig fremmed... ved godt det lyder lidt underligt, men vil helst ikke uddybe mere
Oliver Boyd And The Remembralls - End Of An Era: Well, hvad kan jeg sige? "It's an end of an era, and I'm seeing clearer that nothing will ever be the same. So I will miss the train ride in, and the pranks pulled by the twins. And though it's nowhere I have been, I'll keep on smiling from the times I had with them" Harry Potter will never end!
Ministry Of Magic - Don't Leave: Kommer altid til at tænke på dem jeg har mistet.
30 Seconds To Mars - This Is War: Får kuldegysninger hver gang - Harry Potter siger jeg bare
Chris Isaac - Best I Ever Had: "You are the best, the best I ever had" Rosa my beloved...
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.698
L Ron Harald - Tåren på min kind: fordi jeg har været rigtig meget igennem, lige siden 10 års alderen. Den har hjulpet mig rigtig meget!
Anouk - Lost: den er bare amazing. den minder mig altid om, at der er en mening bag hver en handling
mar 2009
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 41 Svar: 345
Sange som virkelig betyder meget for en?