{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

Hjælp til at få veninde tilbage? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde engang en super skøn og helt vildt elsket veninde!
Jeg havde part på en lille 3'er sammen med min veninde som havde part på den anden 3'er hun havde samt red hun selv på sin store spring-pony.
Jeg tilbragte næsten alle mine dage nede i hendes stald med at hygge med den lille prut og jeg ELSKEDE det, jeg betalte ikke noget for det og jeg måtte komme så tit jeg ville.... Vi havde det SÅ hyggeligt og red massere af ture i skoven samt sprang sammen osv alle 3.

Min veninde der havde part på den anden 3'er, lad os kalde hende X, fik lov til at få en 'stor' låne pony til at springe på og self sagde hun ja..
Der gik ikke længe så fik jeg sammen tilbud af mine forældre og jeg sagde self også ja da det jo bare var drømmen!

Mig og X begyndte at være rigtig meget sammen da vi jo ikke red hos hende der ejede 3'erne, lad os kalde hende Q.
Jeg mener selv at jeg sagde parten op i rigtig god tid jeg begyndte at komme langsomt at komme mindre og mindre og ride den lille poyn og holdte lige så stille og og så fik jeg min nye låne pony. Jeg var self glad som et lille barn og det var det eneste der betød noget i min verden i lang tid.... Jeg snakkede slet ikke med Q mere og da jeg pludselig prøvede at få kontakt med Q igen var hun blevet sur og egentligt forstår jeg det godt og egentligt forstår jeg det ikke har skrevet et par lange beskeder med hende osv. men hun gider ikke rigtig svare og jeg savner hende SÅ meget og kan SLET ikke klare at vi nu har være ''kolde veninder'' i over 4 mdr. da jeg simpelthen savner hende såsåsåså meget

Hvad skal jeg gøre for at få hende tilbage ?
Hvad skal jeg skrive?
Skal jeg møde personligt op?
Skal jeg ringe?
Eller hvad fanden skal jeg gøre?

Har indtil videre skrevet disse beskeder uden nogen rigtig reaktion :

Jeg skrev:
Hej Cille
Jeg er virkelig ked af det hvis du er sur på mig eller hvis du føler at jeg har været en 'bitch' eller en kælling, eller noget andet..
det har ikke været min mening at det skulle komme helt her ud, hvor vi slet ikke snakker sammen, skriver eller noget..
jeg savner at hygge med dig i stalden og at have de sjove skovture sammen. Jeg savner at kunne alle kaka sangene udenad sammen med dig..
ud over det skal du vide at jeg er rigtig glad for at jeg fik lov til at ride på desiree, da det har rykket min ridning rigtig meget og at jeg har fået en del mere mod i springningen som jeg ikke havde før..

Fra den første dag hvor rideljren sluttet har jeg glædet mig til den næste ! det var virkelig den skønneste og sjoveste ridelejr jeg har været på i mit lange ride liv og jeg håber at den bliver gentaget næste år og at jeg kan komme med

Jeg hørte hvad du sagde den dag oppe på banen til Nadia men det er noget som jeg har glemt og ikke vil se tilbage på..
jeg håber at jeg kan tilbringe en del mere tid sammen medd ig nu hvor jeg får en låne-pony som kommer til at stå på aulholm, måske kan vi ride sammen igen ?
jeg savner dig hvertfald utroligt meget! og det er helt skørt at vi ikke snakker sammen mere..
det er som om at det bare stoppede fra den ene dag til den anden..
jeg kan godt forstå hvis du har følt dig ignoreret af mig og/eller Nadia og hvis det er sådan at det står til så håber jeg at du kan tilgive mig, for det her har aldrig været min mening..
jeg ved at mig og Nadia har tilbragt utroligt meget tid sammen uden dig og det virker som om at vi h´fuldstændig har glemt dig og alt det du har givet mig og Nadia jeg er utrolig taknemlig det skal du bare hvide..

jeg håber at du vil tage dig tid til at læse min lange ''roman''

knus Alberte

Q/hun svarede:
Hej Alberte
Jeg er heldigvis ikke en person som betragter mine veninder som kællinger... Men jeg kan dog ikke benægte over for dig at jeg er temlig skuffet og faktisk ked af den måde du har tacklet dette på.

Det er ikke for at lyde bedrevidende eller noget andet i den stil, men jeg synes ærligtalt at det er ansvars- og respektløst bare at "gå fra det rod man har lavet, uden selv at ryde det op." Dvs. at jeg ikke synes det har været rimeligt at du har haft mulighed for at komme når du har lyst, du har stort set ikke haft nogle regler eller ting du SKULLE passe/overholde, ja du er faktisk kommet meget let til stortset alt herovre. Men alligevel har du ikke engang gjort de små ting de sidste mange gange du var her, fra mange uger siden.

Endnu en ting jeg kan blive rigtig hidsig over, er at du ikke engang fortæller mig, at du nu har fået en låne pony, da jeg først får det af vide da jeg skriver til dig om hvornår du kommer igen, da jeg faktisk bare har ventet på at du kom de seneste mange, mange uger, hvor jeg så bare får svaret "Jo jeg kommer snart og henter mine ting".

Og en dag lagde jeg også mærke til (det var ca. 2 uger siden du havde været her sidst) at du skrev du skulle over til Tina med Nadi og ride på de to shetlændere, og jeg fortæller dig self. ikke at du ikke må det... Men så forstår jeg ikke at du ikke engang kommer forbi din part og passer den.

Min holdning til dette er at man simpelthen ikke er ansvarsfuld nok til at have et ansvar for et levende dyr som kræver meget pleje og pasning. I og med jeg gav du og Nadi lov (som var de eneste!) til at kunne komme og få part gratis var netop for at jeg så håbede på i ville komme noget mere... Men jeg tog endnu engang fejl da du inden sommerferien var en lille smule utilfreds over at Natasha pludselig skulle ride i flere dage, og hvor du da sagde: "Efter sommerferien vil jeg ride meget mere" og jeg tror ikke engang jeg har set dig 4 gange herude derefter...

Da jeg jo ikke selv har haft meget tid på det sidste og ikke rigtig kunne nå at ride Desirée selv måtte jeg jo finde en ny der kunne komme 1-2 gange om ugen, da hun bare stod og lavede stort set intet... Nu har hun så stået og ikke rigtig blevet redet mere end 1 gang om ugen de sidste par måneder og er faktisk blevet lidt skør nu (hun ville helst ikke have rytter på sig mere) så nu skal jeg selv til at begynde at træne hende op igen så jeg MÅSKE hvis jeg er heldig kan finde en ny part til hende.

Men det eneste jeg har at sige er at du er nu blevet sagt op som part og kan nu komme og hente dine ting...

Jeg vil også meget gerne havde afvide hvad jeg har snakket med Nadi om oppe på ridebanen som du skriver, da det er MEGET lang tid siden jeg har snakket med Nadi og at vi nu faktisk er uvenner, som er endnu en ting som jeg er meget ked af da hun faktisk fra længe siden var min bedste veninde som jeg stadig holder rigtig meget af?

Og for at sige det kort synes jeg bare generelt at det har været lidt "tarveligt" den måde du som part har opført dig på, og derfor tror jeg desværre ikke at vores venskab vil blive helt som før da dette har taget rigtig meget på mit syn af dig som en veninde, men jeg vil self. gerne give dig en ekstra chance, hvis du selv vil gøre noget for at få det til at fungere.

Mvh Cecilie

skrev så i dag ieg uden nogle reaktion selv om hun var på:
Hej Cille.
Jeg har det rigtig svært med at vi er så kolde over for hinanden, uvenner eller noget..
Jeg ville ønske jeg kunne gøre der bedre men problemet er at jeg ikke er helt sikker på hvad vi er uvenner over? hvis bare jeg viste det kunne jeg sige undskyld og mene det?......
I de beskeder vi har skrevet tidligere, skrev du at du ville give mig en chance til, og hvis du stadig mener det så vil jeg SÅ gerne tage imod det og få af hvide hvad jeg gjorde galt den gang...
Jeg håber ikke du læser mine beskeder som tomme ord.
Knus Alberte

Håber virkelig i kan hjælpe, har både snakket med min mor som plejer at hjælpe i sådanne situationer men jeg kan simpelthen ikke trænge igennem til hende...
LiIle information så er hun også sur på sammen måde på X
Hilsen Alberte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til at få veninde tilbage?
  • #1   28. jan 2012 jeg ville prøve og ringe til hende og få en snak om det her og at du savner hende

• #2   28. jan 2012 Jeg syntes faktisk du får en meget ærlig reaktion fra din veninde, og jeg syntes faktisk det ser ud til at hun engagerer sig meget mere i beskederne end du. Hun fortæller dig jo præcis hvad hun føler, og hvor problemet hos hende ligger, og det svarer du slet ikke på i den anden besked som du så skrev i dag.

Men syntes da det er super ærgerligt at i er blevet uvenner over sådan en dum ting. Jeg syntes det eneste du kan gøre er at tage hjem til hende, og vise din gode vilje. Måske hjælpe hende lidt med hestene i stalden og måske ride en tur sammen som i "gode gamle dage"? På den måde plejer snakken jo hurtigt at komme igen. Det værste man kan gøre i følge mig, er helt klart at skrive beskeder. Begge personer er "beskyttet" bag skærmen, og man har derfor tendens til at sige flere sårende ting som man i virkeligheden ikke mener, end hvis man ser hinanden i øjnene. Desuden er det også nemmere at tilgive en person som rent faktisk møder op, og viser at man virkelig mener det smiley

Håber i finder ud af det smiley

• #3   29. jan 2012 Simone:
    Vi er nu begge meget ordenlige når vi skiver med hinanden der kommer ingen grimme ting

Kommentér på:
Hjælp til at få veninde tilbage?

Annonce