{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spise sundt
  • #1   25. mar 2012 Et super godt råd er at drikke et stort glas vand inden hvert måltid. smiley

• #2   25. mar 2012 heg har smit 5 kg på at motionere jeg syndes jeg var ulækker og se på også begyndte jeg til en masse og var med i idræts timerne og havde det meget bedre med mig selv

• #3   25. mar 2012 Jeg har motionen på plads, rider 3 gange om ugen. hvor pulsen kommer op og jeg for sved på panden, plus jeg ordne stald 3 gange om ugen. så det er kun maden der skal på plads.

• #4   25. mar 2012 det var sådan jeg kom ned i vægt
    jeg rider alle ugens dage
    har 2 timers idræt om mandagen
    plus jeg cykler 10 km om dagen

held og lykke

• #5   25. mar 2012 Sørg for at få masser af protein - fra f.eks kylling (helst kyllingebrystfillet). Godt med fiber giver en god og længere mæthedsfornemmelse, så start din dag med havregryn eller endnu bedre havregrød, UDEN sukker, men med kanel og evt lidt flydende honning, lidt rosiner og lidt mandler. Sørg for at spise ca hver 3. time, for at holde din forbrænding i gang. Spis frugt for at holde dit blodsukker i balance - lavt blodsukker, er roden til alt ondt for så er det man får en trang til at gennemsøge alle køkkenskabe bare for at finde "et eller andet".
    Sørg for ikke at spise for mange "tomme" kalorier, dvs hvidt brød og alle de der ting som er fyldt med kcal men som ikke giver dig noget energi du kan bruge til noget.

Men altså vigtigste råd er at spise mange gange om dagen og så masser af proteiner smiley

• #6   25. mar 2012 Har altid været dårligt til at spise mange gange om dagen,da jeg glemmer at spise eller ikke er sulten, og når jeg spiser, spiser jeg ikke særlig meget.

• #7   25. mar 2012 Jeg gør det at jeg tæller kalorier.
    Hvis du indtager færre kalorier end du forbrænder så taber du dig. Jeg forbrænder ca. 1500 kcal om dagen så jeg indtager max. 1200.
    Det betyder ikke at man skal gå rundt og være sulten. Jeg spiser bare kaloriefattige ting.
    Grøntsager - alle slags grøntsager - helt rå - er det bedste at spise når man skal tabe sig.
    Spis havregryn eller lignende til morgenmad og så 2 - 3 stykker frugt om dagen. Og så spis kød og grøntsager. Og skal du absolut spise kulhydrater så spis dem i form af rugbrød!

Og sorry to say men staldarbejde/ridning er altså ikke nok hvis du gerne vil tabe dig. Det er nok til at holde vægten. Men hvis du vil tabe dig så skal du svede en time om dagen. (konditionstræning)

Held og lykke. smiley

• #8   25. mar 2012 har været i præcis samme situation som dig for et år siden ca.. besluttede at ændre det, ligesom dig, og min vilje har gjort at jeg nu har smidt adskillige kilo. har ikke rørt hverken pizza, pommes frites, sodavand, alkohol, slik, chokolade, hvidt brød osv. siden sommerferien sidste år.. Og min kondition er blevet meget bedre fordi jeg er blevet marathonløber også (-:
    (rider ikke mere)

Så min råd: masser af frugt, grøntsager, magert kød og så vær viljestærk når det gælder slik, kage osv (-:

HELD OG LYKKE!

• #9   25. mar 2012 Grunden til du "glemmer" at spise flere gange om dagen fordi du ikke er sulten er fordi din forbrænding er lav. Den dårligste måde at tabe sig er at "sulte" sig, så ender du bare med at tage på når du begynder at spise igen fordi din forbrænding er så lav...
    Så det er meget vigtigt at få presset mange små måltider ind i løbet af dagen.

Din dag skal se sådan ud at om morgenen skal du ha flest kulhydrater og knap så mange proteiner, da kulhydraterne skal give dig energi til dagen - det er derfor vigtigt at du får nogle gode kulhydrater, som f.eks havregryn og noget frugt om morgenen. I løbet af dagen skal dit kulhydratindtag falde mens dit proteinindtag skal stige så du om aftenen får flere proteiner end kulhydrater da du ikke når at forbrænde kulhydraterne hvis du får for mange om aftenen.
    Proteiner er godt når man skal tabe sig fordi kroppen skal bruge mere energi på at forbrænde dem.

Som de andre siger er træning også vigtigt, styrketræning er rigtig godt, da jo større muskelmasse du har jo højere forbrænding har du.

Men først og fremmest skal du altså ha skruet op for din forbrænding ved at lægge 5-6 måltider ind i løbet af dagen, ellers opnår du ikke et varigt vægttab smiley

• #10   25. mar 2012 Stine O: Hvor er det flot, sikke en viljestyrke. Men der sker jo ikke noget ved at man engang imellem har et lille "snydemåltid", så længe det kun er en gang imellem. Faktisk er det kun godt, for så får din forbrænding lige et ordentligt boost, hvis du kun lever kaloriefattigt hele tiden, så vil din forbrænding blive langsommere med tiden og du vil blive nødt til at cutte i dine kalorier oftere/motionere mere smiley

Kommentér på:
spise sundt

Annonce