{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Må man virkelig kun give høj? :) {{forumTopicSubject}}

Er jeg den eneste der har lagt mærke til, at bedømmelserne enten hedder høj, x-høj eller ingenting? - jeg gør det også selv vel og mærket.

Er det virkelig tendensen? Det er jo ikke selve hesten jeg angriber, hvis jeg skulle finde på at give en lav eller middel. Det er jo billederne der er taget og teksten? Men folk bliver så skide sure hvis det sker, og det tør jeg da slet ikke begynde på!

I min verden BURDE lav være til en dårlig profil, med få, ens billeder og dårlig tekst. Middel til den middelgode profil, som alle kan lave med få midler og tid. Høj til den gode profil, med gode billeder og god tekst, og x-høj til de profiler, der virkelig skinner igennem. Ikke nødvendigvis dem med 2 romaners tekst og prof billeder, men de profiler man husker.

Hvad tænker i om det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må man virkelig kun give høj? :)
  • #1   17. apr 2012 Jeg bedømmer kun de heste der fortjener høj og x-høj, simpelthen fordi andre bliver sure, og er profilen ikke en høj værd, springer jeg let og elegant over den smiley

Til gengæld kunne jeg godt tænke mig man kom med en kommentar hvis man giver middel eller lav, så man har en chance for at forbedre det på profilen der måtte være galt smiley

• #2   17. apr 2012 *Christina&Lady* *: Fed holdning!

CoDoK: Det er egentligt trist at det skal være sådan, ikke? smiley

Lillepigen: Ja, begrundelser er fair. Jeg har en hest oprettet på min profil, som jeg godt ved ikke fortjener mere end middel grundet billeder og tekst. Alligevel får jeg jævnligt høj. smiley

• #4   17. apr 2012 CoDog Jeg valgte simpelthen stemmer fra, fordi der sidder så mange herinde som giver hævn kareker for ingenting. Det er simpelthed spil af min tid.

• #5   17. apr 2012 jeg bruger ikke rigtig det der bedømmelses system.. eller jo, når jeg keder mig, og det er også kun der.

Men jeg bedømmer hestene, som de skal, lav, middel eller høj, alt efter hvad jeg selv synes. At folk skriver ''begrund svar hvis lav, eller middel'' har jeg bare slet ikke fattet. Får man lav, burde man selv kunne se, hvorfor, f.eks. hvis man kun har fem ens billeeg der, og en meget meget kort tekst. Er det for meget at forlange, at man selv burde ''bygge'' sin profil, efter den karakter man ønsker?

Det rager mig en papand, når folk giver hævnkaraktere. Det er latterligt, og det viser bare, at man ikke tør stå på egne ben, og evt. stå ved, at ens profil ikke var god nok. Jeg reagerer slet ikke på sådanne folk, det er spild af tid. smiley

• #6   17. apr 2012 Jeg giver mnage middel ud, simpelt for middel er middel og gives til en middel ( i min verden almindelig) hest -og profil... Så kan folk blive så sure de vil... Hesten kan også sagtens være rigtig pæn, men det bliver stadig kun en middel, hvis billederne er kedelige eller for ensformige (fx udelukkende dressurbilleder på en bane eller billeder fra et springstævne...

• #7   17. apr 2012 Hvis jeg giver middel og folk giver en hævnkarakter i form af lav, ændre jeg min karakter hos dem til lav også - så kan de lærer det på den måde smiley

• #8   17. apr 2012 I min verden findes kun høj eller x høj - ligesom der til børnedyrskuerne kun findes førsteplads og andenplads. Den der kan ekstraordinært meget får førsteplads (Xhøj) alle andre der har vist at de 'gider' og 'gør en indsats' får en andenplads (høj).

Jeg ser på: om profilen er derefter - lækkert stillet op, smuk/sød/kær/rar/anderledes hest, gode og forskellige billeder, god let læselig tekst (ikke for lidt, ikke for meget), der er brugt lidt tid på den, nye opdaterede billeder, god forklarende tekst ved billederne (hvad er det jeg ser på) - sådan at jeg smiler af at se billederne og profilen.

Hvis jeg ikke bliver fanget eller kan mærke jeg ikke gider læse teksten giver jeg ikke noget - kan ikke dømme om det er en middel eller lav bare fordi JEG keder mig...

• #9   17. apr 2012 Synes det er ret latterligt d: Synes det er helt ok at give lav eller middel, hvis man skriver hvorfor

• #10   17. apr 2012 Er egentligt også lidt ligeglad, hvis folk synes min hest er grim eller ikke er nær så flot som deres, eller den som jeg tit hører, hvorfor har du en hest som ikke kan gå stævner... der tænker jeg bare, "det kan godt være du tror du kan bedømme hende ud fra et par billeder og lidt tekst, men jeg kender hesten, og hun er fantatisk, hun er perfekt for mig"
    Desuden synes jeg (tror jeg vel alle gør, især folk på min alder) at deres hest er den flotteste og bedste i verden...

• #11   17. apr 2012 Therese F: På min gamle prfoil fik jeg altså mange af de der hvor jeg havde skrevet "middel, pga. billederne, synes godt de kunne være bedre" osv... får jeg så en tilbage " Lav pga dårlige billeder" Der er det så jeg tænker, "Hmm flot... mine billeder er da dårlige end dine, det kan jeg godt se... Mine er taget med spejlfleks (som en af mine veninder kalder det) kamera og dine er taget på mobil, eller ud fra en film".

og ja det kan godt være at de godt kunne være bedre, men de er i hvert fald ikke direkte dårlige....

(undskyld jeg har skrevet rimelig mange gange nu D:)

• #12   17. apr 2012 Jeg kan se at jeg ikke er den eneste med de tanker i hvert fald. Eller den eneste kylling.. smiley

• #13   17. apr 2012 Trille: Det er en bedømmelse du kan give hestene inde på deres profiler. Her kan gives lav, middel, høj og ekstra høj. smiley

• #14   29. apr 2012 Cathrine: Jooo det kan man sige hvis det er hesten man giver høj - men det er jo profilen og det arbejde og de billeder der er lagt i udformningen. Ligesom når man er på dyrskue og skal lave en plakat til sit dyrs boks - det bliver ligeledes vurderet og præmieret... Det er jo bare en leg.
    Hvis hesten så også har kanon udstråling og ser lækker og velpasset ud så giver det jo lige lidt ekstra til indtrykket.

Min miniature er temmelig rund og ligner på ingen måde en lækker smækker højt præmieret mini - men hun har en kanon udstråling og på nogle billeder ligner hun en million. Sådan noget kan jo sagtens give en høj, at man gør alt for at hun tager sig godt ud på billeder og at jeg så giiiiiider lægge dem ind. Det får jeg en karakter for. Ligesom i det virkelige liv smiley

Kommentér på:
Må man virkelig kun give høj? :)

Annonce