{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.332 visninger | Oprettet:

Landbrug - projektopgave {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skriver projektopgave om økologisk og konventionel landbrug. Jeg har nogle spørgsmål som jeg gerne vil have i svarer erligt på smiley
Du behøver ikke svarer på alle:D

1: Er du pige eller dreng?
2: Køber du økologisk?
3: Hvad synes du om økologisk landbrug?
4: Hvad synes du om konventionelt landbrug?
5: Bliver dyrene behandlet fair? Hvorfor/hvorfor ik?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Landbrug - projektopgave
  • #4   18. apr 2012 1: Er du pige eller dreng? Pige

    2: Køber du økologisk? Efter som det er mine forældre der handler ind, har jeg ikke den store indflydelse smiley Men vi prøver at købe på økologisk som muligt

    3: Hvad synes du om økologisk landbrug? Syntes klart det er at fortrække hos dyrene. I den konventionelle metode bliver der ikke tænkt så meget på dyret natur, hvor i det økologiske landbrug er dyrvelfærden i højsæde, samtidig bliver de økologiske produktions dyr hellere ikke overmedicineret ligesom det konventionelle har til dens til.
    Omkring korn syntes jeg ikke der er den store forskel på øko og konventionel, men fortrækker stadig øko da de ikke bruger spøjtemidler som kan inficerere vores drikkevand

    4: Hvad synes du om konventionelt landbrug?
    På sin vis er det konventionelle okay, bryder mig dog ikke om den måde man behandler dyrene på, især svin. Kan slet ikke klare at søerne ligger "fastspændt" i mens de har pattegrisene ved sig. Er flere gange begyndt at tude over at man er så "ligeglad" med sine dyr inden for den konventionelle. Syntes det svare til en hest der står i spiltov og ikke kommer på fold.
    Men kan sagtens se fordelene, det er billigere og der er mindre arbejde ved det konventionelle landbrug frem for det økologiske

    5: Bliver dyrene behandlet fair? Hvorfor/hvorfor ik?
    Økologisk: Ja, her tages hensyn til dyrenes natur og de skal være ude det ´meste af deres liv.
    Konventionelt: Det kan diskuteres, ingen dyr "lider" men de er indespærret, alt for mange dyr samlet på for lidt plads og oftest fjerner man noget (næp, øre, hale,tænder) for at de ikke skader hinanden.


  • #5   18. apr 2012 Joan J: Jeg har det delt op så der stå noget med køer derefter laver jeg et nyt afsnit og skriver om grise:)


  • #7   18. apr 2012 Joan J: Nu ser jeg ikke på hvad medierne skriver. Har selv været på både landbrugsskole samt dyrpasser grundforløbet.
    For mig er de der "sengebåse" stadig at de er "fastspændt" de kan rejse sig og lægge sig ned, og enlig ikke bevæge sig så meget smiley



  • #9   18. apr 2012 1: pige
    2: nej
    3: Det er ikek godt nok og de holder priserne kunstige høje i forhold til hvad det virkelig er
    4: Jeg har stor respekt for dansk landbrug, jeg er stolt af at vi er førende nation inde for landbrug og en af de eneste lande hvor hele landbruget er privat ejet
    5: gennerelt ja. landmand er højt uddannet inde for dyrevelfærd og fortsætte med at uddanne sig inde for dyrenes ve og vel


  • #10   18. apr 2012 Det er jo en smags sag, kan som jeg skriver stadigvæk godt se fordelene i det konventionelle. Og måske er det ligeså syndt at der dør flere pattegrise i det økologiske landbrug, men for mig er der stadig flere plus'er end minus'er smiley
    Syntes faktisk nok det værste er at de fleste konventionelle svineavlere fylder deres grise med antibiotika og penselin som gør at flere og flere bakterier bliver resistente.

    Men der er meget mere end bare svinehold i mine tanker, dog fortæller jeg kun om svinene da jeg ikke lige gad skrive en hel roman hvor både mine holdninger om kvæg og fjerkræ ville blive forklaret smiley


  • #11   18. apr 2012 1: Er du pige eller dreng? Pige
    2: Køber du økologisk? Kun æg smiley
    3: Hvad synes du om økologisk landbrug? Det er ganske udemærket smiley
    4: Hvad synes du om konventionelt landbrug? Det er jeg nu også meget tilfreds med, passer selv køer i konventionel stald.
    5: Bliver dyrene behandlet fair? Hvorfor/hvorfor ik?
    Jeg syntes bestemt dyrene bliver behandlet fair de fleste steder. Nu passer jeg selv køer og er faglært landmand og jeg syntes da de fleste steder at køer har det fint. Det er mange steder køerne er på græs selv om det er konventionelt så det med det kun er de økologiske køer der kommer ud er noget fis. Selvom køerne ikke kommer ud er der stadig rig mulighed for at de kan sgatens have den høje velfærd selvom de ikke er ude da de kan gå frit rundt i en stor stald. Jeg kan ikke udtale mig om hverken mink eller grise da det ikke er det jeg arbejder med, men ved at de fleste besætninger gør hvad de kan for at dyrene har det optimalt. Det kan jo heller ikke undgås at der er et enkelt sygt dyr i en besætning på over 700 dyr! Det er desværre bare sådan at medierne er ret gode til kun at fokusere på de få problemer der kan være i en ellers velfungerende besætning og på den måde blæse det op så folk der ikke har styr på det får det værst mulige billed. Jeg vil dog sige at jeg ikke køber buræg og heller aldrig kunne finde på det da det på ingen måde er humant i mine øjne !!


  • #12   18. apr 2012 1: Er du pige eller dreng? Pige

    2: Køber du økologisk? Nej, kun når jeg køber æg

    3: Hvad synes du om økologisk landbrug? Jeg synes sådan set det er fint nok. Meget af det mener jeg dog er opreklameret og det er bare for at få lidt flere penge ud af københavnerene der ikke ved bedre. Jeg kan ikke se en økologisk ko er gladere end en konvotionel ko, en moderne stald er sådan indrettet at den fint kan gøre som den har lyst til. Kan så godt se idéen me økologiske svin, det vil bare aldrig kunne løbe rundt, og så skidt har svin det slet ikke i en stald som medierne for det til at fremstå.

    4: Hvad synes du om konventionelt landbrug? Synes det er helt fint, alle medicin rester er ude af kød og mælk uden den dobbelte tilbageholdelse, det er kun fordi det pynter at sige til forbrugerne der er dobbelt på økologisk, har heller ikke noget i mod sprøjtning af marker, der er så skarpe regler omkring det.

    5: Bliver dyrene behandlet fair? Hvorfor/hvorfor ik? Selvfølgelig gør det det, ingen landmand har interresse i syge og usunde dyr.



  • #13   18. apr 2012 monty madglad ahahaha forstiller mig lige sti heavy rock grise med tatoo og pircing der bare fyre den af til slag musik

  • #14   18. apr 2012 stald lærkegård.
    konvetionelle køer kan sagtens komme på græs der er bare ikke noget krav, vores malkekøer gik på græs, min onkels og det sted jeg kom som barn og en støre besætning her i mit område går også på græs, så det er ikke relateret til om man er økolog eller ej, det er op til landmanden selv som kovetionel


  • #15   18. apr 2012 1: Er du pige eller dreng?
    2: Køber du økologisk?
    3: Hvad synes du om økologisk landbrug?
    4: Hvad synes du om konventionelt landbrug?
    5: Bliver dyrene behandlet fair? Hvorfor/hvorfor ik?


    1. Jeg er en pige.
    2. Altid, spiser næsten ikke andet.
    3. Jeg elsker økologi, specielt øko-kød, jeg går rigtig meget op i dyrevelfærd, så jeg spiser ikke andet end øko-kød.
    4. Konventionelt landbrug? - Hvis det er "ikke-øko-mad" så syntes jeg det er fint nok. Men hvis dyret er i små bure og aldrig nogensinde kommer uden for, så syntes jeg ikke det er okay (bare min mening).
    5. Jeg syntes dyret bliver behandlet fair når den får lov at komme udenfor, og når den kan bevæge sig ordentligt.

    - Håber jeg kunne hjælpe smiley



Kommentér på:
Landbrug - projektopgave

Annonce