{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Reklame for minkfarm {{forumTopicSubject}}


Er der nogen herinde der læser 24 timer og Metroexpress når de fx. tager toget?

Jeg læser begge hver morgen og stødte på mandags på en reklame fra minkavlere. Den omhandlede at under 1% mink var døde. Og der var en masse andre ting.

Her idag læser jeg igen 24 timer og ser at dyrenes beskyttelse har taget reklamet, streget nogle ting over og skrevet andre ting istedet for.
Fx. at det med dødeligheden ikke passer og at 19% var det vidst, var blevet anmeldt e.l sidste år pga. forholdene.
Og at det ikke var optimalt med mink og ingen svømmesteder.

Props til dyrenes beskyttelse! Har altid set dem som lidt fesne nogen der ikke turde gøre eller sige noget, men den her reklame er ikke til at misforstå.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reklame for minkfarm
  • #1   19. apr 2012 Den kører også i fjernsynet, så den første gang i går og tænkte bare tanken "Buuuuuuullshit!"

  • #2   19. apr 2012
    Ja den fra minkavlerne kører i tvet - ikke "mod" reklamen fra dyrenes beskyttelse så vidt jeg ved?


  • #3   19. apr 2012 selv deres formand havde jo klamme forhold for sine dyr.

  • #4   19. apr 2012 De er såååååå latterlige de reklamer.

    Men synes faktisk det er meget fedt, det er helt tydeligt at vi virkelig presser dem og deres eneste modangreb er reklamer, som helt tydeligt er fyldt af løgne.. Håber bare ikke folk er dumme nok til at tro på dem.

    Jeg var ved at dø af grin over den reklame, der kører på TV2, ej hvor er den bare dårlig xD


  • #5   19. apr 2012
    Altså.. Nu var det dyrenes beskyttelses reklame jeg var glad for x)


  • #6   19. apr 2012 Har ikke set den, må lige nappe avisen på vej hjem fra skole og se smiley

  • #7   19. apr 2012 Men hvem ved hvem der har ret???
    Der er jo mange flere minkfarme end dem der har været i fjernsynet, og de kan da godt have det godt, bare fordi et fåtal ikke har det godt, men når det er fåtallet man ser i fjernsynet tror man jo det er virkelighed, men det er det nødvendigvis ikke... Så godt kampagnen, og syntes den er lidt grov - man må ikke i reklamer og kampanger hænge udvalgte grupper eller folk ud.
    Men går klart ind for dyrvelfærd, og syntes da også at de mink der ikke har det godt skal have det bedre, men sådan har jeg det nu med de fleste dyr... Det er fint der bliver lagt fokus på dyrvelfærd, men man skal passe på ikke at sluge det råt - for data kan samles på forskellige måder og give forskellige resultater, selvom begge facit er rigtige, og desuden kan man vise et dårligt billede ved kun at vise enkelte eksempler på dårlige ting og komme med tal fra den besætning, og omvendt med de gode ting...


  • #8   19. apr 2012 Mia J hørt.....
    prøv nu lige at tænk lidt også,, som landmand har man ikke noget ud af et dødt dyr, eller en mink med ødelagt pels eller dårlig og fedtet pels det er der ingen penge i, kun udgift jo flottere pels, jo højre pris på auktion. tror nu nok det er det alle landmænd sætter sit mål efter, igen nogen er dumme. at der er nogen der ikke passer sine dyr er noget lort og altid dem der bliver hængt ud i medierne med hvad med fleretallet???????????? hvorfor skal de bøde for de andres fejl... hvorfor kan man aldrig hive det positive frem fra landbruget, nå jo det er jo fordi det gider folk ikke snakke om, danmark har en tildens til kun at vil tænke i negativ retning og hænge alle andre ud end sig selv. lidt et sørgeligt billed, eller er det bare mig??????


  • #9   19. apr 2012
    Der hvor DB havde sin info fra et en rapport der lige er blevet færdig smiley

    Bingo, har fundet reklamen fra DB så i andre der ikke læser aviserne kan se.
    http://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/default/files/m%C3%A5rdyr/Minkkampagne-april-2012.jpg

    Rapporten er så fra fødeministeriet.


  • #10   19. apr 2012 Thumbs up til DB for den!

  • #11   19. apr 2012 ja en rapport ud af hvor mange minavlere.......... syndes folk er meget naive nogen gange. læs nu hvad de skriver de er afhængige af at pelsen er fin og intakt,, hvorfor så ikke passe dem ordentligt??? de taber penge på ikke at gøre det. hader virkelig DB og medierne af og til, hvor kan de dog manipulere med folk, og i æder det råt.

  • #12   20. apr 2012 Jo flere pels, jo større indkomst, det er korrekt ja.

    MEN "løsningen" der benyttes er ikke at undgå, at dyrene kommer til skade, men i stedet at sørge for at have så mange dyr, at det ikke gør noget at nogle kommer til skade.

    Ved at have rigtig mange dyr proppet sammen i små burer, vil de have flere skind (= større indtjening), på trods af alle de til skadekommende dyr, end hvis de havde få dyr i et bur bur hver.




  • #13   20. apr 2012 Lykkevang (Trine) J

    Virkelig stor hånd til dig, fantastisk formulering og ville give dig 100% ret smiley


  • #14   20. apr 2012
    Der er vel deres problem og ikke statens, borgernes osv. ?
    Der er deres forretning, ikke "vores"

    Så ordet deres er for mig ikke malplaceret.


  • #15   20. apr 2012
    Jeg kan stadig ikke se hvorfor det skal være vores :o)
    Deres er for mig = deres virksomhed, deres ansvar for at det er ok, deres penge osv.

    Det handler ikke om dem og os, men at det er virksomheden der står med ansvaret. Ligesom heste ejeren står med ansvaret for at hesten har det godt - det er ikke "vores" hest.
    Samme med børn. Heller ikke vores, men deres - forældrenes ansvar at behandle dem ordentligt osv.

    Ingen dem og os, men simpelt ansvar.


  • #16   20. apr 2012 Jeg syne vores skal være der. Mink er faktisk blevet det landbrug der er flest penge i I dk, vi omsætter for 8 mill. årligt. Vi har jo både aftaler med Kina og rusland! Her i år er vi begyndt at handle med Japan igen. Uden den omsætning ville staten nok komme til at få et betydelig laver tal i kassen. Mht skat smiley
    Jeg skriver vi da jeg er minkavler datter smiley


  • #17   20. apr 2012 Jeg er fuldstændig enig Trine! Dk er jo også det land der har forsket mest i minkenes velfærd, vi har en "forsøgsfarm" i Foulum (eller hva det nu hedder) lidt uden for århus.
    Det lyder voldsomt når man siger forsøgsfarm, men det er ganske harmløst, de har bla. lavet et forsøg hvor de gav minkene adgang til svømmevand. Deres resultat var, at vandet er faktisk fuldstændig unødvendigt for minkene, det eneste de brugte det til fra naturen af, er at fange føde i form af fisk.
    det jeg egentlig vil frem til, er at fx DB og Anima skulle bruge forskerne i Foulum, i stedet for bare at kaste med mudder, de skulle undersøge hvad der egentlig er ordentlige vilkår før de vil ændre dem.

    Dansk minkavler forening havde en artikel i bladet skrevet af en studerende på journalisthøjskole, den var virkelig tankevækkende, tror jeg scanner den ind på pc'en når jeg kommer hjem fra skole, så kan i også se den smiley


  • #18   20. apr 2012 Day Dreamer:
    De er, som der er også er nævnt ovenfor, til STOR gavn for den danske økonomi!!


  • #19   20. apr 2012 http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=365747
    Så er der læsestof til jer andre!

    Jeg er MEGET imod det L... du lukker ud Day Dreamer smiley
    Du er tydeligvis meget uviden om dette område. Jeg tror simpelthen ikke på at der er nogle der kommer afsted med at flå minkene levende!
    For det første er der dyrelæge tjek 4 gange årligt, man ved ikke hvornår det bliver før de står der. Farmeren bliver politianmeldt hvis der er bare én mink med små ubetydelige sår. Og nu skal i ikke misforstå mig når jeg siger ubetydelige sår, med den mener jeg at man kun lige kan kalde det et sår, og det ikke er stort, selvfølgelig er skader på dyrene ikke ubetydelige..
    For det andet, så bliver minkene først gasset, hvor de dør øjeblikkeligt, de når faktisk ikke at opdage det. Derefter ligger de på en rist, og venter på at de kan komme i trumlen, for at få ordnet pelsen første gang. Derefter bliver de først flået! Jeg kan ikke se det overhovedet er muligt, det er jo tusinde gange mere besværligt at have levende dyr inde i en trummel. For det første er jeg selv mod hvis der er nogle der gør det, men det er der ikke i dk. For det andet er det ikke til at holde styr på at få 100 levende mink i en trummel, både når man skal have dem ind og ud, de ville jo bare stikke af?

    Tror godt og vel jeg har udtrykt mig nu smiley
    Jeg er enig med Trine mht dine argumenter, og det kendskab du har.


  • #20   20. apr 2012
    Dum dum dum... Så er der modsvar igen fra minkavlerne i aviserne, ved ikke om de forsat er der imorgen :o)


  • #21   20. apr 2012
    Det var ikke ment som at de er dumme :o) Men mere " lalala, dum de da, trallalabala " :o)


  • #22   20. apr 2012 Day Dreamer
    Jeg er dybt uenig.. Jeg synes ikke dine argumenter er i orden, de er simpelthen ikke saglige nok. Som før sagt er vi i DK længst fremme mht forskning i dyrenes velfærd. Jeg vil gerne henvise dig til at læse Fødevarestyrelsens rejseholds resultater fra November 2011 på dette link:
    http://www.kopenhagenfur.com/da/nyheder/2011/december-2011/99,9-pct-af-kontrollerede-mink-var-i-fin-form/

    Det viser at 99,9% af dyrene har det godt! Jeg forstår ikke at du har specielt meget imod lige mink, da det er det dyrehold der har mindst skader i dk. Fødevarestyrelsens resultat viser bedre end foreningens eget resultat, men det handler kun om en minimal procentdel! Nemlig langt under en procent.

    Ang. dine "1 ud af 50" der skulle have noget i orden, så er det faktisk 1473 ud af 1500 der har forholdene i orden.. Men det er dog tilbage i 2010 hvor det var slemt, som du selv siger. Forholdene er dog allerede endnu bedre idag!
    Og for at slå din myte ihjel om at flå mink levende, så er det aldrig blevet gjordt, og bliver det heller ikke nu. Det ved jeg fordi min familie har været i minkverdenen i 60 år nu.

    Jeg synes som en EVT. øjenåbner at du skulle prøve testen på dette link:
    http://www.danskeminkavlere.dk/test-din-viden/


  • #23   20. apr 2012 Nu er det sådan at minkavlerne ikke kan have deres mink i naturlige omgivelser.
    For det første vil minkene ikke kunne være i samme område/bur, de ville dræbe hinanden, og sådan er deres natur.
    Og hvis du kun vil have en mink i hvert område/bur, ville det koste utrolig mange penge.
    Minkfarme har utrolig mange regler de skal overholde, hvis de ikke gør det, så bliver de anmeldt. Hvis i vælger at minkavling skal stoppe i DK, så det fint, men produktionen ville sikker rykke til Kina, og der er de ikke særlig gode ved dyrene, og der er ikke meget dyrevælfærd der over. Over i Kina pelser de nogle gange dyrene levende, og der bliver bestemt ikke gjort i DK, det for minkavlerne ikke noget ud af. smiley
    I skal huske at tænke på hvad der sker hvis de ikke ville være her i Danmark.
    Jeg syntes bestemt ikke det er sjovt de skal pelses, men sådan er det jo, ligesom de fleste han kyllinger bliver dræbt lige når de bliver født, fordi de ikke kan bruges til det de skal - nemlig lægge æg.


  • #24   20. apr 2012 Jeg er delvist enig med dig Mie!
    Det eneste jeg er uenig i, er når du siger minkene vil dræbe hinanden af natur, ved at der er mere end 1 i hvert bur. I et standard bur må der iflg dansk lovgivning kun være to dyr pr bur. På vores farm går de sammen fra hvalpe af, og vi har i vores 60 år aldrig oplevet de har dræbt hinanden. Men jo det kan sikkert ske hvis voksne dyr bliver byttet rundt, så vil de som regel slås. Enhver minkavler ved at man ikke bør bytte dyr rundt som voksne. smiley


  • #25   20. apr 2012 Det var ikke det jeg helt mente.:) Selvfølgelig kan de gå flere i et bur, når de er unge, og i paringstiden osv. Men f.eks. i en eller anden zoologisk have (ved ikke hvilken) ville de vise samfundet at mink godt kunne leve sammen i et større bur med vandløb og gemmesteder som er deres natur. Men de fandt ud af at det ikke gik, minkene lavede territoriummer og til sidst var de nød til at opgive det da minkene begyndte at slåsse. smiley

  • #26   20. apr 2012
    En mink vil i naturen nok også have mere plads end i en zoo og andet :o)

    Kaniner holder mange sammen to og to, men det skal man egentligt lade være med. De er ikke flokdyr men kolonidyr.

    Derfor, skal man have kaniner sammen så skal de have MEGET plads så de kan få fred fra hinanden og være væk fra hinanden.
    Modsat hvad de oftest har.

    Og kan forestille mig at mink lige så skal have godt med plads hvor de har deres eget territorie og familie :o)

    Ret mig gerne hvis tankerne er forkert smiley


  • #27   20. apr 2012 Ah okay, på den måde smiley Det er da spændende, har slet ikke hørt om det forsøg før nu smiley Er det lavet i danmark det forsøg? smiley

  • #28   20. apr 2012 Jo selvfølgelig ville de havde mere plads, men det jeg mener med det er at vi ikke kan lave et bur, hvor minkene kan være i deres naturlige omgivelser, det ville simpelhen koste alt for mange penge desværre. smiley

  • #29   20. apr 2012 Caroline:
    Ja, det mener jeg smiley


  • #31   20. apr 2012 Hvis du var inde på det sidste af min links kunne du finde ud af at 100% af minken bliver udnyttet, den bliver bla brugt til håndsæbe og biodiesel, uden mink ville der være et produkt mindre til biodiesel, uden de 14 mill mink der årligt bliver pelset ville der være deres antal kroppe mindre til at du kan have rene hænder smiley

    Om det er latterligt at klæ sig i mink eller ej, det er folks ego behov. Med det er der intet negativt ment, men det hedder det jo, folk vil gerne have mink, og det får de. Der er så stor efterspørgsel pt, og hvis vi ikke havde det i dk, så må kun gud vide hvordan dyrenes vilkår ville være i fx kina..

    Jeg er personligt imod ræveavl, da ræve imod mink ikke kan gå i bur. De bliver stressede og trives i det hele taget ikke, så der er jeg enig i at det skal forbydes! Og det er det heldigvis også! smiley


  • #32   20. apr 2012 Jeg synes det er en skam at de tusinde andre farmere skal dømmes pga en der har gjordt noget dumt. Han har haft en for stor farm og for lidt folk til at efterse dyrene, netop det gør at dyrene ikke har været hjulpet i tide.. smiley

  • #33   20. apr 2012
    Heste der hentes af daka bruges iøvrigt til biodiesel smiley
    Dvs. de brændes af, de laves ikke til sæbe.

    Behov for det vil jeg da bestemt mene der er, hvis vi ikke skal tappe naturen for alle de ressourcer den har :o)


  • #35   21. apr 2012 Det er langt fra det jeg siger, jeg siger at det er noget p.. at alle andre skal skæres over en kam fordi der var en der ikke havde ordentligt styr på tingene.
    Jeg siger ikke det er i orden, jeg synes det er dumt af ham, ikke at få flere ansatte til at tilse dyrene.
    Jeg prøver ikke at forsvare ham smiley


  • #36   21. apr 2012 http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1745003.ece

    I kan forsvare det alt, hvad I vil. Men på et eller andet tidspunkt skal vi nok få lukke de farme smiley


  • #37   22. apr 2012 Dolnra, nu sidder du sådan at du netop møder de værreste, hvilket jeg godt fårstår du reagerer over...
    Men syntes ikke det er fair at, som e fleste af jer, gør at skære alle over en kam! der ligger en mink farm ikke langt fra hvor jeg bor, og de mink har ikke en skramme, er flotte o pelsen, og virker glade - det er ikke alle der mishandler dyrene. Så er alle der har med dyr at gøre, for man vil altid finde en der ikke er god ved sin hund, sin hest, ko, gris osv - men det betyder ikke ALLE er sådan...
    Kender ikke til faktaene og til minkavl som sådan, men er helt enig med Caroline Sandbeck...


  • #38   23. apr 2012 http://www.information.dk/299047 !!!!! smiley

  • #39   23. apr 2012 (link fjernet)

Kommentér på:
Reklame for minkfarm

Annonce