{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
683 visninger | Oprettet:

lånehest-ikke hørt fra ejer i 1 måned {{forumTopicSubject}}

Hej hger.
hvis i havde lånt en hest ud. Ville i så ikke holde jeg opdateret om hvordan hesten har det og hvordan det går ?

har lånt coco i to år. Og de første 2 måneder fulgte ejer med i alt hvad vi lavede. Men da jeg fik problemer med coco og meldte fra til et stævne igen har jeg ikke hørt fra ejer siden. Hun ved ikke en gang at hesten er kommet i gang med ridning igen efter at have stået i måned. Jeg kunne da sagtens skrive til hende og fortælle hvordan det går, men undre mig bare over at de slet ikke selv er interesseret.

Hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lånehest-ikke hørt fra ejer i 1 måned
  • #1   10. maj 2012 Jeg ville personligt blive irriteret over en ejer som sad på min skulder og skulle følge med i hvert skridt hesten tog, så ville jeg hellere selv skrive en opdatering en gang i mellem når jeg mente der var noget relevant at sige.

  • #2   10. maj 2012 jeg ville skrive til hende. hvis hun nu har haft en del at se til er det ikke lige sikkert hun har skænket det en tanke da hun jo ved hun er i gode hænder smiley så hun har nok bare været lidt ophængt. Ikke at jeg ved noget om det, men det er ofte det der lige sker.

    jeg ville da bare lige smide en sms med at nu har i lavet det og det og at i nu er i gang med ridningen igen. og så vil jeg simpelthen tage den derfra. smiley

    og hvis hun så ikke svare ville jeg sende sms,en igen et par dage senere og hvis hun stadig ikke svarer ja så fattede jeg knoglen og ringede til hende. smiley

    håber det bare er fordi hun har været lidt ophængt smiley


  • #3   10. maj 2012
    Hvis du har noget vigtigt du mener hun bør vide (både positivt og negativ) så kontakt hende. Det er vel ikke nødvendigt at ejer ved hvad der sker hele tiden.


  • #4   10. maj 2012 Triggers ejer kontakter os ikke særlig tit, har hesten som min ejen hvorfor skulle hun blande sig i det? Vi holder hende tilgengæl opdateret og skriver engang i mellem hvordan det går osv

  • #5   10. maj 2012 Det forstår jeg ikke. Min pony er lånt ud, og jeg ringer engang imellem, lige for at høre. Men nu er vi også rigtig gode veninde, låner og jeg, så der er aldrig noget. Hun SMS'er også gerne selv.

    Men noget jeg ville blive irriteret over, var hvis låner ikke kontaktede mig. Faktisk, ville jeg blive mere end irriteret. Jeg ville blive sur. Hvis jeg var dig, ville jeg da skrive til udlåner, bare og fortælle hvordan det går?

    Men jeg kan godt se, at det er mærkeligt, hun SLET ikke har taget kontakt! men måske du så må være det "større menneske" og skrive til hende/ham selv?


  • #7   10. maj 2012 Jeg syntes bestemt det er låners pligt... altså dig at oplyse ejer om hvad der rør sig med hesten, du har trods alt lånt den af ejer...
    - klart en ejer vil følge hesten tæt det første stykke tid, netop for at sikre sig at i passer sammen osv.. med tiden vil kontakten ikke være så intens, det lyder for mig som om du har nogle informationer du gerne vil fortælle ejer, men ikke gør det fordi ejer ikke har givet lyd?

    Jeg ville bestemt ha forventet at hvis hesten kom i ridning igen, gav låner mig besked.


  • #8   10. maj 2012 Tøsen, men på den anden side - det er stadig ejers hest.
    Jeg kunne da ikke finde på at låne min hest ud, og så pludselig stoppe kontakten i en månede, specielt når man melder fra et stævne fordi der er noget galt med hesten.
    Så ville jeg da som ejer lige tage kontakt.

    Men på den anden side, jeg ville slet ikke låne min hest ud.
    Men nu hende jeg rider, der spørger ejer engang i mellem, og jeg opdatere på facebook og her på hg ret ofte. Men det er egentlig også for andres skyld.


  • #9   10. maj 2012 Ja jeg er fuldt klar over ejerskabet... men kan slet ikke se problemet, hvis låner har noget hun syntes ejer skal vide, så kontakter låner vel bare ejer.... i stedet for at blive fornærmet over ejer ikke selv har henvendt sig.. kan jo være vedkommende har travlt, er syg... hvad ved jeg....

  • #10   10. maj 2012 Jeg har ikke noget ejer skal vide.. Hesten har det super godt. Har taget en del på siden hun blev flyttet og vi red i torsdags og i tirsdags hvor hun var super sød smiley

    Men jeg ville jo bare som heste ejer sikre mig at min hest havde det godt og alt gik som det skal.

    Hvis nu jeg syntes der var noget heste ejer skulle vide så skulle jeg nok kontakte hende. det har jeg gjort før. smiley


  • #11   11. maj 2012 Jeg lånte for 4 år siden en hoppe, ejer kom ud og kiggede den dag jeg fik hende hjem og så har jeg ikke hørt fra hende siden...
    I starten skrev jeg og fortalte hvordan det gik (hun var meget mager fra sidste udlånssted), det eneste ejer var bekymret for var om jeg ville af med hende igen...
    Jeg sendte sidste år i Juni et billede pr mail af hvor jeg sprang på hende, og fik ikke engang en kommentar retur...
    Sådan er der åbenbart nogle der er.. smiley


Kommentér på:
lånehest-ikke hørt fra ejer i 1 måned

Annonce