{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

1. bedste veninde - 2. bedste veninde osv.. ??? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg stødt på en masse piger, både på hestegalleri, men også på facebook, der sætter sine veninder i rækkefølge.. Selv min kusine gør det, men hun nægter at forklare mig hvad det direkte betyder, og hvordan man lige nøjagtigt ved at nu er det ens 3 bedste veninde osv..

Men ja.. Jeg opretter egentligt dette indlæg for at høre, om nogle af jer også gør det?
Altså har en 1. bedste veninde, 2. bedste veninde osv osv..
Desuden har min veninde også præcise datoer på hvornår hun blev bedste venner med folk - fx på facebook kan der dukke dette op på min startside fra hende: ''Nu har jeg lige fået verdens anden bedste veninde :* ;I <3<3''
Så tænker man bare - what? Datoer på? Virkelig???

i really don't get it..

For mig tog det heller ikke længe for at vide at mine to venner er de bedste af de bedste, men jeg sætter dem godt nok ikke i rækkefølge, og har ikke en dato på hvornår jeg begyndte at kalde dem mine bedste venner og omvendt.. I really don't get it?

Er der nogle af jer der kan forklare mig hvordan man lige nøjagtigt ved hvornår man er ''2 bedste veninder'' osv? For jeg undrer mig..

(Noget andet er så at min kusines veninder er hendes veninder i et par måneder, og så stiger eller falder de i rank, eller forsvinder helt fra ''ranglisten'', men altså...)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  1. bedste veninde - 2. bedste veninde osv.. ???
  • #1   30. maj 2012 Ærlig talt synes jeg godt nok det er latterligt! smiley

• #2   30. maj 2012 Ja jeg har også stødt på det. Det er noget mærkelig noget smiley

• #3   30. maj 2012 Er helt enig med det - det er fuldstændig åndsvagt.. Syntes jeg :-))

En gang for nogle år siden, fik jeg pludselig også en 'anden bedste veninde' - men det var kun fordi, at vi begge havde en bedste veninde. Den dag i dag, forstår jeg stadig ikke hvorfor jeg gik med til det smiley

• #4   30. maj 2012 Skiftede navn pga en masse trusler over pb - men jeg prøver at holde mig til dette navn nu smiley

Altså det er ikke mine veninder jeg sætter i rækkefølge osv smiley Det kunne jeg aldrig drømme om! De er lige meget hver begge to - på hver deres måde og samme måde smiley

men det er min kusine der sætter dem i rækkefølge, + mange andre fra bl.a. hg smiley

Min kusine fylder så 16 iår, og hendes veninder har sgu samme alder - så jeg fatter den heller ikke...

• #5   30. maj 2012 Det latterligt, lige til at give latselvværd hos andre

• #6   30. maj 2012 Ej, det er der SÅ mange på min alder der gør!! Gud hvor er det åndsvagt!! Så er der en i min klasse, og hun skifter hele tiden sin bedste veninde, så går hun og taler om sin "bedste" hele tiden, og næste dag er de uvenner, fordi at hun er blevet skiftet ud.
    Hun spurgte oss en "Skal vi være bedste?" Hun svarede "jeg har allerede en bedste, og en anden bedste, men vi kan være 3. bedste?" (WTF) rgæt hvordan hun mødte sin "bedste"?
    Til et ridestævne, i rytterstuen. ingen af dem havde en "bedste" så de blev bedste.

De kendte ikke engang hinanden smiley smiley

• #7   30. maj 2012 Mich: Ja det siger jeg sgu også.. Altså jeg ville nok ikke have det særlig fedt over at være ens 2 eller 3 bedste veninde.. Det får en til at føle sig mindre værd end de andre..

endnu en grund til at jeg ikke deler mine venner op.. Jeg har mine bedste venner, og så har jeg nogle mennesker jeg kender smiley (Ville sagtens kunne have flere venner, hvis jeg dog stolede på flere end de to - men det gør jeg dog ikke lige pt :P)

• #9   30. maj 2012 Synes også det er noget plat.. Og fedt at få at vide men er 3. bedste veninde.. :-S

Men som det er sagt længere oppe, så er det sådan noget børnehave og små klasse fnidder..

Man har ikke nok modspil i livet, hvis man har behov for at sætte sine veninder og venner i rækkefølge..

• #10   30. maj 2012 Halbe: Okay det kunne jeg nu ikke drømme om - medmindre det var om kendte personer - dvs ikke nogle jeg kendte personligt.. Ville du have det fedt med at være nederst?

• #11   30. maj 2012 Der var også en gang en i klassen der sad og satte ALLE sine veninder i rækkefølge. Pænt tarvligt, specielt fordi der er nogen der bliver ked af det over sådan noget

• #12   30. maj 2012 CoDoK: De har ikke kontaktet mig siden jeg skiftede, så jeg håber det er det - men hvad det var om, det vil jeg helst ikke ind på, da jeg ikke ønsker at hive emnet frem igen - men kan sige at det var dybt latterligt og lille emne, som der blev pisket op til noget stort :S

• #13   30. maj 2012 Hvorfor kan man ikke bare kalde dem de tætteste veninder -.-'

• #14   30. maj 2012 Ja hvis man nu ikke er mærkelig i hovedet, og har venner, ville man sku blive tråt noget på og blive dårlig af fx. Hele tiden få atvide du altså kun den 3. Bedste

• #15   30. maj 2012 Hende med enhjørningen: Ej for den da! Sorry men det synes jeg direkte er svinsk overfor sine ''venner''.. Jeg ville ikke tillade at mine venner satte mig i rækkefølge.. Enten er man venner eller også er man ikke.. Man kan sgu ikke bare smide folk ind i en række efter hvor godt man kan lide dem.. :S

• #16   30. maj 2012 Fatter det heller ikke! Alt det der med 2'bedste osv.. Synes sku det er lidt ubehageligt... Har bare en masse veninder nogle bedre end andre men de er ikke i rækkefølge!! xD

• #17   30. maj 2012 Jeg ville da synes det var pænt nedern at være en eller andens tredje bedste ven... smiley

• #19   30. maj 2012 Hæhæhæh, det er da en sjov form for "orden" at holde på sine venner!

Jeg forstår det heller ikke og kender heldigvis ingen som gør det - thank God!
    Men jeg har da selv to bedste veninder, men de er sgu lige gode på hver deres måde. Der er ikke en der kommer over den anden, de er lige meget værd for mig smiley Jeg synes ikke man kan sætte tal eller placeringer på mennesker når det kommer til sådan noget med venskab.. Heller ikke skønhed kan man give placeringer, men altså.. Nogle mennesker sidder vel bare fast i barndommen lidt længere end andre smiley

• #20   30. maj 2012 Jeg forstår det ikke! Troede virkelig at det var noget at de skrev for sjov i starten.. Meeen jeg blev klogere. Det er ret så meget til grin smiley

• #21   30. maj 2012 Jeg sætter ikke mine veninder i rækkefølge. Jeg har veninder, jeg er 'bedre veninder' med ene nogle af de andre, men jeg sætter dem ikke i rækkefølge som 2., 3., 4., 5. Osv.:)

• #23   30. maj 2012 Bonussøstre kender jeg så godt til - men det siger jeg nu om mine papsøstre - da pap og sted ikke lyder så fedt mere smiley

Men jeg kalder så ikke mine veninder for ''bonus søstre'' - kun min fars kærerstes datter smiley

Men må så indrømme at jeg kalder min ene bedste veninde for min tvilling smiley godt nok ikke fordi hun er en rank højre end min anden bedste veninde, men pga at vi er så ens på SÅ mange punkter - det er vildt skræmmende! smiley

• #26   30. maj 2012 Altså gør vel lidt måske

Altså har
    1 bedsteveninde
    4 gode veninder/venner
    og nogle 'bare' venner

Men ved ikke helt om det er sådan du mener. For jeg indeler ikke mine gode venner/venner i en 'rangorden'

• #27   30. maj 2012 Maja: Altså jeg inddeler også mine i bedste venner og så er der ''de andre'', men jeg mener i dette indlæg at folk snakker om at sortere sine bedste venner - eller altså.. stille dem op i rækken efter hvem der er 1 - 2 - 3 - 4 osv smiley

• #28   30. maj 2012 Det er noget fis og intet mindre...........!!
    man beslutter sig jo heller ikke for at blive bedste veninder, det er noget der tager tid at opbygge og man kan derfor ikke sætte dato derpå.

Ligesom dengang med "bedste veninde halskæde" og alligevel havde man en med alle pigerne i klassen.... Not cool

• #29   30. maj 2012 LSM okay det tænkte jeg nok d:

• #30   30. maj 2012 Og så er der nogen der har det der. "Diamantveninden" "guldveninden" "perleveninden" "hjerteveninden" og hvad de ellers kan finde på smiley
    Selv har jeg også en bedste veninde (som jeg har haft i 5 år), mine tætte veninder, og så de veninder der er knap så tætte smiley

• #31   30. maj 2012 Jeg tror det var noget jeg gjordre i 1-2 klasse? :-).

Det virker ret barnligt.. Kender en på 10 der gør det :-P. Vi er ikke veninder, tror jeg, jeg bryder mig i hvertfald ikke om hende, men ja :-P.

• #32   30. maj 2012 Har godt nok ikke kendt mine bedste veninder særlig længe (og en af dem er faktisk fra HG af), men man ved bare når de er de bedste af de bedste! Men nej - der kan sgu ikke sættes dato på -.-

• #34   30. maj 2012 Er du ikke bange for at høre sandheden? Jamen hvorfor fanden ligger jeg så på din filterliste, efter at have fortalt dig min mening til dig? smiley ..

• #35   30. maj 2012 Det er lidt sært at sætte dato på sådan noget.. Det er sjovt at sige "Hey, nu har vi kendt hinanden i 14 år!", men en egentlig dato? Ej... Jeg synes det er hyggeligt at jeg har kendt min ene bedste veninde i 14 år og vi holder sgu ved hinanden.. Men sættes der dato på bliver det for meget...

• #37   31. maj 2012 Haha - jamen i lige måde da.. smiley

• #38   31. maj 2012 Gjorde det engang. Nu har jeg bare dem jeg elsker og dem jeg holder af, og det siger vel sig selv at dem jeg elsker es de bedste, der har dog været en som virkelig bare var den bedste veninde jeg havde, men de andre var ikke noget nummer 2 nummer 3.

• #40   31. maj 2012 Åååh, vi gjorde det i vores klasse helt op til 7.... Når vi sidder og snakker om det nu, så griner vi også bare af os selv, men det er da også bare virkelig, virkelig latterligt!:-D

Jeg kan godt forstå hvis man har en bedste veninde! Det er vel så bare den at man er tættest med, og deler stort set alt med, men at køre den videre og uddele 2. og 3. pladser, er bare mærkeligt!!!
    Desuden gør det bare en helt masse mennesker kede af det, og giver andre en forfærdelig magt! Jeg kan huske da jeg blev ændret for 2.bedste til 3.bedste, i 6... Puha, det nu altså ikke en særlig rar følelse at stå med!(-;

Kommentér på:
1. bedste veninde - 2. bedste veninde osv.. ???

Annonce