At ride en halt hest :-( {{forumTopicSubject}}
Hej Folkens Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op.
Min veninde kommer hen til mig Torsdag og siger hun syntes hendes hest får underligt på det ene forben. jeg går ud og ser hende skridte og trave og giver hende ret. Men da det var to dage før stævne og hun skulle ride dressur undervisning om fredagen og havde meldt til springklasser om lørdagen mente hun at hun skulle springe selvom hesten ikke var rengående. Så det gjorde hun. og jeg valgte ikke at sige noget. det jo ikke min hest. om fredagen da hun rider undervisning siger vores underviser også til hende at hesten ikke er rengående. men de vælger at ride videre. Lørdag til stævne rider hun hendes dressur klasse. men da hun er færdig kommer dommeren ud og siger hesten ikke er rengående. Hun vælger så "heldigvis" og melde fra i springklasserne. Men nu sidder jeg så her nogle dage senere og undre mig over. hvorfor sprang hun torsdag? Hvorfor forsatte de undervisningen fredag? og hvorfor kom dommeren ikke ud allerede i starten ar programmen og sagde den ikke var rengående?
I kan jo ikke svare på alle spørgsmålene. Det kan hun kun selv. Men jeg ved bare at spørg jeg ind til det så begynder hun at diskutere og det magter jeg ikke.
jul 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 75
-.-
Stakkels hest!!
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.971
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 703
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
okt 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 125
apr 2008
Følger: 196 Følgere: 175 Heste: 3 Emner: 96 Svar: 886
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
Jeg kan forstå at man ikke stopper ridningen med det samme, men ser det an da det kan være ømme muskler,malm skal strækkes udkog varmes op, men at fortsætte og springe og ride stævne på en halt hest, detver da det dummeste!
Min egen er halt pt, og hun bliver ikke rørt før hun er rengående igen!
feb 2012
Følger: 17 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 40 Svar: 1.115
At dommeren ikke stopper hende med det samme, forstår jeg heller ikke, og at hun springer på en hest som ikke er rengående synes jeg er dybt forkert!
At ride en halt hest :-(