{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.002 visninger | Oprettet:

At ride en halt hest :-( {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal stille op.

Min veninde kommer hen til mig Torsdag og siger hun syntes hendes hest får underligt på det ene forben. jeg går ud og ser hende skridte og trave og giver hende ret. Men da det var to dage før stævne og hun skulle ride dressur undervisning om fredagen og havde meldt til springklasser om lørdagen mente hun at hun skulle springe selvom hesten ikke var rengående. Så det gjorde hun. og jeg valgte ikke at sige noget. det jo ikke min hest. om fredagen da hun rider undervisning siger vores underviser også til hende at hesten ikke er rengående. men de vælger at ride videre. Lørdag til stævne rider hun hendes dressur klasse. men da hun er færdig kommer dommeren ud og siger hesten ikke er rengående. Hun vælger så "heldigvis" og melde fra i springklasserne. Men nu sidder jeg så her nogle dage senere og undre mig over. hvorfor sprang hun torsdag? Hvorfor forsatte de undervisningen fredag? og hvorfor kom dommeren ikke ud allerede i starten ar programmen og sagde den ikke var rengående?

I kan jo ikke svare på alle spørgsmålene. Det kan hun kun selv. Men jeg ved bare at spørg jeg ind til det så begynder hun at diskutere og det magter jeg ikke.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At ride en halt hest :-(
  • #1   19. jun 2012 Hold da op, de tænker vidst kun på sig selv dem der fortsætter med at ride!
    -.-

Stakkels hest!!

• #2   19. jun 2012 Synes også det lyder vildt - stakkels hest! x(

• #3   19. jun 2012 Fordi mange ser deres heste som sportsredskaber og glemmer det er levende væsner. Præmierne kommer først og går den, så går den, desværre.

• #4   19. jun 2012 Desværre er der ryttere der tænker mere på egne ambitioner end på hestens ve og vel smiley

• #5   19. jun 2012 Nogle gange kan hesten godt være lidt stiv til at starte med og vise det ved at gå lidt stift/være en smule urengående og det kan jo forsvinde hvis man rider lidt videre.. Men hvis ikke det forsvinder i løbet af max 5 minutter ville jeg absolut heller ikke ride videre og da slet ikke flere dage i træk :-S stakkels hest! smiley

• #6   19. jun 2012 Det er mærkeligt at dommern ikke stopper hende og disker hende i starten af programmet, da det jo ikke er fair over for hesten at ride på den når den er halt !.. Men desværre vælger nogle af ride deres heste selv om de ikke er okay, men heldigvis vælger de fleste at give deres heste ro !

• #7   19. jun 2012 Hold da op!
    Jeg kan forstå at man ikke stopper ridningen med det samme, men ser det an da det kan være ømme muskler,malm skal strækkes udkog varmes op, men at fortsætte og springe og ride stævne på en halt hest, detver da det dummeste!

Min egen er halt pt, og hun bliver ikke rørt før hun er rengående igen!

• #8   19. jun 2012 Jeg forstår heller ikke sådan noget. Fareed var ikke rengående for en uge siden. Jeg så det da hun varmede op, men var ikke helt sikker så lod hende ride ind til ridelæren kom. Han gav mig ret i at han ikke var rengående og så bad jeg min datter stoppe ridningen indtil han var klar igen (i hans tilfælde var det en tabt sko som gjorde det).

At dommeren ikke stopper hende med det samme, forstår jeg heller ikke, og at hun springer på en hest som ikke er rengående synes jeg er dybt forkert!

Kommentér på:
At ride en halt hest :-(

Annonce