{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Powerpoint til årsprøver eller eksamen? {{forumTopicSubject}}

Altså nu er det sådan, at jeg har været så uheldig at skulle op i Geografi og Fransk til årsprøve (det er ligesom en terminsprøve) :-((
Har prøvet at være til årsprøve mundtligt før, det var dog i Engelsk og NT, hvilket er en del nemmere.

Nu er det sådan, at min lære har sagt at vi må havde noter med til Geografi, og man må også lave powerpoint eller have printet billede ud.
Tænker lidt at det vil være en fordel, hvis trækker Vind og Vejr, så at have et powerpoint til at beskrive lagene i atomsfæren, reflektionen af solens stråler og hvordan orkaner opstår smiley
Men min lære vil ikke svarer på om det vil hævede eller sænke ens karakter, at have powerpoint smiley
Og nu er jeg sådan en som normalt aldrig har papir eller noter med til fremlæggelse, da jeg bedre kan lide bare at tale frit smiley

Har i prøvet at lave et powerpoint til sådan eksamen, prøve eller what ever?
Og hævede det jeres karakter eller? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Powerpoint til årsprøver eller eksamen?
  • #1   21. jun 2012 geografi - er det ikke hvor du sidder ved en computer og skal svare på spørgsmål eller er det lavet om?

• #2   21. jun 2012 Nej vi skal op i det mundtligt D-:

• #3   21. jun 2012 Vores lærer er helt vild med powerpoint show til eksamen. Det flot og overskuds agtigt! Men som de siger, man må ikke stå og læse op smiley men det jo hvad man selv synes op!

Tror det godt, hvis du viser du kan bruge det smiley

• #4   21. jun 2012 Jeg har ikke selv prøvet det, men mine underviserer siger også vi godt må lave powerpoint til eks. AT.
    Dog har jeg forhørt mig lidt rundt omkring og den generelle holdning omkring powerpoint er at det meget hurtigt kan blive for meget - så man skal holde det diskret og kun vise det aller mest nødvendige.
    Derudover er der jo heller ikke noget mere kikset hvis en computer går ud, begynder at opdatere osv.
    Men prøv da hvis du gerne vil smiley Det er jo kun en årsprøve, så kan du jo afprøve om det fungerer for dig og dine lærer smiley

• #5   21. jun 2012 Generelt bliver vi frarådet at benytte PP, med mindre det er en AT eller anden fremlæggelse. Det tager oftest for lang tid og virker lortet ikke, kan det få betydning for din fremlæggelse, hvilket ville være ærgerligt, i sær hvis det hyler dig ud af den eller på anden måde trækker dig ned.

Hvis det er fordi du vil vise bilag, modeller osv., kan du have dem printe ud på forhånd og vise dem frem under prøven. En anden mulighed er også at tage PC med ind og have billederne klar på skærmen og vise dem derfra, hvilket også er en fordel hvis det er filmklip, animationer osv. smiley

Held og lykke med prøven smiley

• #7   21. jun 2012 Hvor lang tid har du i forberedelsen?
    Jeg ville aldrig bruge powerpoint, men blot en disposition og billeder, som jeg kan beskrive.
    Hav aldrig noter på computer, da lærer og censor ikke ved om du læser op.

• #8   21. jun 2012
    Powerpoint er noget bæ hvis du skal hen og koble computeren til projekteren - det tager eksamens tid, virker ikke osv.

Og powerpoint er kun pænt hvis man står oppe og taler ved siden af det, ikke hvis det er på computeren og man sidder 3 mennesker og skal kigge på den.

Så ville lade være og tage billeder/udskrivninger med istedet.

• #9   21. jun 2012 Signe Hein Frederiksen:
    Vi har 20 mins. forberedelse, men havde tænkt mig at lave powerpoint hjemmefra smiley
    Plejer aldrig at havde tekst på mit powerpoint, kun dispostion og billeder. Da jeg HADER at stå at læse op til fremlæggelse smiley

• #10   21. jun 2012 Jeg ville ikke gøre det, men det er selvfølgelig op til dig.
    Det har altid været en ting, som lærerne frarådede, fordi de ved, at det er besværligt.

• #11   21. jun 2012 Tror bare jeg printer nogle billeder ud og forklarer det der smiley
    Eller tegner det på tavlen smiley

Kommentér på:
Powerpoint til årsprøver eller eksamen?

Annonce