Powerpoint til årsprøver eller eksamen? {{forumTopicSubject}}
Altså nu er det sådan, at jeg har været så uheldig at skulle op i Geografi og Fransk til årsprøve (det er ligesom en terminsprøve) :-((
Har prøvet at være til årsprøve mundtligt før, det var dog i Engelsk og NT, hvilket er en del nemmere.
Nu er det sådan, at min lære har sagt at vi må havde noter med til Geografi, og man må også lave powerpoint eller have printet billede ud.
Tænker lidt at det vil være en fordel, hvis trækker Vind og Vejr, så at have et powerpoint til at beskrive lagene i atomsfæren, reflektionen af solens stråler og hvordan orkaner opstår
Men min lære vil ikke svarer på om det vil hævede eller sænke ens karakter, at have powerpoint
Og nu er jeg sådan en som normalt aldrig har papir eller noter med til fremlæggelse, da jeg bedre kan lide bare at tale frit
Har i prøvet at lave et powerpoint til sådan eksamen, prøve eller what ever?
Og hævede det jeres karakter eller?
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
aug 2007
Følger: 71 Følgere: 60 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 159
mar 2005
Følger: 261 Følgere: 260 Heste: 9 Emner: 372 Svar: 3.081
Tror det godt, hvis du viser du kan bruge det
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 150
Dog har jeg forhørt mig lidt rundt omkring og den generelle holdning omkring powerpoint er at det meget hurtigt kan blive for meget - så man skal holde det diskret og kun vise det aller mest nødvendige.
Derudover er der jo heller ikke noget mere kikset hvis en computer går ud, begynder at opdatere osv.
Men prøv da hvis du gerne vil
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 886
Hvis det er fordi du vil vise bilag, modeller osv., kan du have dem printe ud på forhånd og vise dem frem under prøven. En anden mulighed er også at tage PC med ind og have billederne klar på skærmen og vise dem derfra, hvilket også er en fordel hvis det er filmklip, animationer osv.
Held og lykke med prøven
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Jeg ville aldrig bruge powerpoint, men blot en disposition og billeder, som jeg kan beskrive.
Hav aldrig noter på computer, da lærer og censor ikke ved om du læser op.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Powerpoint er noget bæ hvis du skal hen og koble computeren til projekteren - det tager eksamens tid, virker ikke osv.
Og powerpoint er kun pænt hvis man står oppe og taler ved siden af det, ikke hvis det er på computeren og man sidder 3 mennesker og skal kigge på den.
Så ville lade være og tage billeder/udskrivninger med istedet.
aug 2007
Vi har 20 mins. forberedelse, men havde tænkt mig at lave powerpoint hjemmefra
Plejer aldrig at havde tekst på mit powerpoint, kun dispostion og billeder. Da jeg HADER at stå at læse op til fremlæggelse
jan 2008
Følger: 34 Følgere: 35 Heste: 3 Emner: 90 Svar: 1.067
Det har altid været en ting, som lærerne frarådede, fordi de ved, at det er besværligt.
aug 2007
Eller tegner det på tavlen
Powerpoint til årsprøver eller eksamen?