{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
613 visninger | Oprettet:

Dumme billister. ! {{forumTopicSubject}}

Heeji...

Her lige været ude og ride en tur på min pony Chili, hun er trafiksikker, men kigger stadig på mange ting..
Da vi næsten var hjemme så kommer der to biler (hver sin retning) og ender med at skulle passere ved mig og Chili... Den der kommer bagfra er fire unge fyre, de tager næsten ikk farten af og da den anden bil har passeret mig kommer de op ved siden af mig og gasser op (bilen larmer lidt), Chili bliver bange og jeg giver dem fingeren af ren refleks... så stopper de så lidt længere fremme og bakker, stopper og bakker igen og han hvier håndbremsen og 10 meter fra mig ca laver de hjulspind. (Chili stod og kiggede) ... Jeg gjorde tegn til at de var nogen (undskyld mit sprog) idioter og de kørte videre...

Nu er det så jeg gerne vil hører om hva jeres mening er med sådan nogen billister som dem jeg mødte nu her for under en halv time siden.. ?

Jeg mener selv at jeg var i min fulde magt til at gøre hva jeg gjorde fordi at Chili blev forskrækket og hvem ved hva der måske kunne ha sket... ?? Det skal lige siges at føler de kørte rimelig tæt på mit ben... !

Er dybt chokeret over hvordan folk kan opførre sig, ingen ved jo om hesten er trafik sikker eller ej...

Vil med glæde hører meninger om hva i sys jeg skulle ha gjord og ikk gjordt og hva i har oplevet...

Mange hilsner Christine.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dumme billister. !
  • #1   27. jun 2012 De bad jo selv om det, hvis de provokerer sådan som du skriver de gør... Har jeg også prøvet, det var bare to drenge på en knallert, heldigvis var ponyen jeg red på fuldstændig ligeglad - den gik bare videre smiley

Synes det er fair nok, det du gjorde... Men de har måske ikke vidst, hvor farlig en hest er når den bliver bange eller forskrækket, men det burde man nu kunne forudse alligevel, altså helt ærligt...

• #2   27. jun 2012 Ved ikke hvad jeg skal synes om det...
    Det er jo ikke i orden - ved ikke hvad jeg ville have gjort.. Måske råbt af dem?
    Det er ikke fedt at folk føler trang, til at skulle provokere, men på en eller anden måde, så er det jo noget, som man kan blive udsat for, når man vælger at ride ved vejen.. Om man vil det eller ej. Men selvfølgelig er det ikke i orden - folk BURDE vise hensyn.

• #3   27. jun 2012 ja, hvis folk har lidt hjerne så burde de da vide bare en smule.... smiley men åbenbart ikk...
    Kan bare ikk have når der er sådan en flok fyre der lige skal vise sig frem for deres venner eller hva jeg nu skal kalde det...

Dejligt at hører at jeg ikk var helt på den forkerte side... smiley heeh...

Jeg forstår bare ikk at der er nogen mennesker der er så ligeglade med alt og alle andre end dem selv... ? smiley

• #4   27. jun 2012 Trine: ja, det er jeg klar over... men alligevel, at folk ikk kan tænker bare en lille smule, det irritere mig grænseløst...
    Ja, det burde de, men man skal godt nok snart lede længe for at finde nogen der viser hensyn...

Astrid: Jeg red på en lille landevej...

• #5   27. jun 2012 Nu er mine hestevheldigvis kolde i r*ven når det kommer til sådan noget, så her kan de bare komme an.. Jeg nyder at se skuffelsen i deres ansigter når hesten bar glor på dem som om de var fluer de ikke gad spilde tid på..

Een gang er en bil kommet for tæt på min store hoppe, det ville hun ikke finde sig i og så fik bilen en hov ( med sko!) lige i kofangeren.. Så kan han sgu lære det smiley

• #6   27. jun 2012 Tenna:
    Okay, Min kigger heller ikk så meget, men hun reagere mere på lyde...

Feedt, heeh... Så kan de lære det... smiley Fik du så skylden eller ?

• #7   27. jun 2012 Ja, jeg er helt enig med dig smiley
    Nogen gange skulle man tro, at folk ingen hjerne har..

• #8   27. jun 2012 Jeg er så glad for min pony ikke siger noget til biler osv.

Normalt rider jeg gerne midt på vejen, så biler osv. SKAL kører udenom, eller også stikker jeg pisken så langt ud mod vejen som muligt, så den rammer tager, hvis de kører for hurtigt... smiley

• #9   27. jun 2012 Trine:
    Ja, nemlig... Min veninde har opfordret mig til at lægge det her ind på bilgalleri så folk kan se hvordan nogle heste reagere....

• #10   27. jun 2012 Han ville give mig skylden, men da jeg forklarede ham at han var så tæt på at hun kunne nå, og der ikke var andre biler til stede, så ville politiet nok være på min side hvis det endelig var, så han måtte køre videre med en ORDENLIG bule smiley

• #11   27. jun 2012 Ida:

Den gamle jeg har er også ligeglad med alt stortset... men hvis der kommer en bil jeg sys kører for hurtigt så rider jeg ud mit på vejen og lader som om at jeg ikk kan styre ham... Kan få ham til at gøre alt muligt hvis jeg vil... så det plejer jeg... men hende jeg red på idag hun kan ikk.. så det er lidt mit problem at jeg ikk kan gøre noget som helst, udover det jeg gjorde... men ja. ?

• #12   27. jun 2012 Tenna: HEHEH, så kan han lære det... smiley
    Feedt man... smiley tror du har ret i det med politiet... smiley

• #13   27. jun 2012 Nogle folk er bare nogle idioter. Vi har oplevet engang, at der var en bil, også med nogle unge fyrer, der synes, det var sjovt, at kører forbi vores fold, når hestene stod derude, og så dytte og larme af dem. -.-
    - min far var også lige ude og give dem fingeren.

• #14   27. jun 2012 det svare jo til at genere trafikanter og burde give en bøde især når det er en hest

• #15   27. jun 2012 Puha, hvis det sker for Valentin. Så kunne de nok godt regne med en bule eller to smiley

• #16   27. jun 2012 Utroligt at der findes så hjernelamme mennesker.
    De har åbenbart ikke øjne i hovedet til at se, at det altså er kæmpe store tunge dyr, der kan blive rigtige farlige, hvis de først beslutter sig for at blive bange. Som det også er nævnt, de aner jo ikke om hesten er trafiksikker eller ej!
    Det er måske en bizar tanke, men jeg gad fandme godt se, hvad der skete, hvis der var sket dig noget! Hvordan de der flabede fyre så havde reageret.
    - Forstå mig ret, ikke fordi jeg håber der sker dig noget, men bare for at se, hvordan de ville reagere. For det ville jo være deres skyld, når de har opildnet hesten og provokeret den.

• #17   27. jun 2012 Synes at du var grov at give dem fingeren.. Provokationen går vist begge veje i denne sammenhæng.. De har sandsynligvis ikke tænkt over at de kunne have skræmt hesten.. Hvis de ikke er heste mennesker har de vel bare kørt som de ville gøre ved en cyklist fx..
    Og den danske lovgivning siger at før du må færdes til hest i trafikken SKAL hesten være trafiksikker.. Så det er lidt en selvfølge smiley

• #18   27. jun 2012 Cawani : kan godt være lovgivningen siger det. Men hvordan vil de så have at hesten bliver trafik sikker? Den skal jo ud i trafikken for at lære det.
    Kan godt være jeg var grov, men sys jeg på en eller anden måde havde ret til det. De var selv skyld i det. Hvis den modkørende bil ikk var kommet havde de ikk sat farten ned men tværtimod sat farten mere op.

• #20   28. jun 2012 Jeg holder efterhånden altid stille når en bil passere mig på ridetur. Folk køre med hovedet under armen.
    De må gerne sætte farten ned, men de behøver ikke at ligge og trille bag hesten. Det er snart endnu værre.
    Men ja hesten skal være trafiksikker. Jeg synes det er værst at ride på de små veje. Her skærer folk sving og har høj fart, da politiet ofte ikke står sådan nogle steder og tager fartkontrol

Kommentér på:
Dumme billister. !

Annonce