{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

erfaringer med "nemme" lån {{forumTopicSubject}}

hey alle sammen

jeg står i den trælse situation at jeg afsluttede min uddannelse i juni måned og har ikk fået penge siden. jeg kan ikk få kontanthjælp før 3mdr efter endt uddannelse så det er ikk en mulighed. jeg starter dog på min elevplads den 1 september men lønnen er tilbageudbetalt. så prøvede jeg at søge en engangsydelse på kommunnen men de har så afvist mig efter jeg har ventet på svar i 3 uger... så sagde en af minne venner at jeg kunne tage et nemt lån, men er der nogen herinde der har erfaringer med den slags? såsom lån fra D.E.R eller ligende? vi snakker om ca 5.000 kr jeg skal låne? at låne dem i banken er ikk en mulighed ...

Forbrugslån
Med et forbrugslån kan man opfylde sine drømme lige her og nu. Det er et lån uden sikkerhed, hvor ingen stiller spørgsmål til hvad du bruger pengene til.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  erfaringer med "nemme" lån
  • #1   20. aug 2012 Jeg kan kun fraråde det.Har aldrig selv prøvet, men min søster har. Og flere veninder.

Dit lån til 5000 kr. kan hurtig koste dig 15.000 inden du får betalt tilbage. Og sikkert også mere.

• #2   20. aug 2012 Jeg har aldrig prøvet det før, men når det "kun" drejer sig om 5000 kr, ville jeg høre min familie og venner om jeg kunne låne dem der, akut.

• #3   20. aug 2012 LAD være...

vi havde om det på H1 og med mange af de nemme lån tilbage betaler du 200% oven i.

kan ikke huske hvor det var men når du endelig havde betalt alt tilbage havde du betalt 876% tilbage

• #4   20. aug 2012 Lad endelig være..

• #5   20. aug 2012 Har ingen erfaring med det - men når du ser på renterne på det kan det ALDRIG svare sig, du kommer til at betale ENORME renter.

Og det koster dig lige pludselig det dobbelte.

Lån af bekendte el. få et overtræk på din konto.

• #6   20. aug 2012 Har ingen erfaring med "nemme lån" da de er ALT for dyre!
    Jeg ville snakke med banken om, hvad der sker og hvad du har brug for..
    D.E.R kommer bare til at koste dyrt..

Ellers ville jeg se om jeg ikke kunne sælge noget?

• #7   20. aug 2012 Aldrig gør sådan noget..
    Hvad med en kassekredit?

• #8   20. aug 2012 Bankerne er tit fornuftige, og til at snakke med.

• #9   20. aug 2012 ifølge let lån og selene finans kommer jeg til at betale ca 7.200 tilbage .. på 2 år? det er desværre ikk muligt at låne af familie og venner .. har allerede et billån i banken .. kan ikk låne noget der heller ..

• #10   20. aug 2012 Dem skal du slet ikke røre.. Du vil fortryde det rigtig længe, der er så meget, de ikke informere om, eller som er alt for kompliceret.

Hvorfor kan du ikke få kontanthjælp? Er din formue da over 10.000?

• #11   20. aug 2012 min mobil er bevet lukket har ikk rigtig penge til at komme benzin på bilen når jeg begynder på arbejde og har bogstavlig talt ingen mad i huset længere .. og har altså både hund og kat at sørge for .. ham jeg bor med gør alt hvad han kan for at få det til at køre men han har kun 1000kr til sig selv om måneden ..

• #12   20. aug 2012 jeg kan ikk få kontanthjælp fordi jeg starter på min arbejdsplads inden der er gået 3mdr efter jeg har afsluttet min uddannelse ..

• #13   20. aug 2012 Synes det bliver fremhævet meget, både i medier og på uddannelserne, at man skal holde sig væk fra sådanne lån. Et "harmløst" lån kan ende med at koste rigtigt dyrt fordi renten er høj. Kan man ikke afdrage på det - som jo kan være svært når man er under uddannelse, kan det ende med at forgælde en i mange år efterfølgende. Dette gælder også mange afdrags ordninger, hvor man ender med at have betalt varens værdi mange gange inden ordningen er betalt ud.

Har du ikke mulighed for at låne ved forældre, bedsteforældre, søskende eller anden familie? nære venner? En anden mulighed er også at sælge lidt ud, hvis du har noget stående af værdi? en knallert eller en gammel cykel? tøj? smykker?

• #14   20. aug 2012 Jeg ville snakke med banken alligevel. Der er vist noget med 26% rente om året på de der lån.
    En kassekredit er der omkring 9%.

• #15   20. aug 2012
    Vi havde en kassekredit med en rente på 7% - overskred vi det aftalte beløb, så røg den op på 11%. Så evt. sådan en :o)

• #17   20. aug 2012 kan kun sige, lad være, har været der smiley og det kan slet ikk betale sig, jeg havde betalt beløbet tilbage 2 gange allerede, før jeg fik min erstatning og betalte al min gæld ud, og der var den stadig over den lånte beløb.

det kan godt være at der stå du kun skal betale 7200 kr tilbage, men læs det med småt også og alle betingelserne, det er et meget størrer beløb du ender med, f.eks jeg lånte 7000kr i d.e.r for over et år siden. havde allerede betalt 6500kr, da jeg betale gælden ud ved dem, og der var gælden på knap 8000kr, så det kan slet slet ikk svarer sig

• #20   20. aug 2012 er der virkelig slet ikk nogen der har gode erfaringer med det?

• #21   20. aug 2012 Der er intet godt ved sådanne lån.. de er død og helved.. og nå det ikk drejer sig om flere penge så kan jeg ikk se banken ikk skulle sige ja til at du få en kasse kredit bare i et par måneder..

Så op og snak med banken hvordan landet ligger de fleste er ret rimelige og hjælper gerne

• #22   20. aug 2012 kan du ikke undervise eller noget og måske for 100 kr for det eller noget?
    Så tjener du jo lidt penge? så er det jo et mindre beløb du skal låne smiley
    Altså hvis det f.eks. var 2500 kan din fammilie så ikke låne dig? eller vil de ikke hjælpe? smiley

• #23   20. aug 2012 tak for hjælpen alle sammen .. må få ringet til banken imorgen og høre om den kassekredit .. men fedt at der var så mange der skrev om deres erfaringer med det .

Kommentér på:
erfaringer med "nemme" lån

Annonce