{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
23.309 visninger | Oprettet:

At starte på en bakke uden at gå i stå eller trille baglæns {{forumTopicSubject}}

Jeg fik mit kørekort i fredags (jep, en uge siden idag)
Og jeg har hertil trillet rundt i en Hyundai i20 som skolevogn,
Men køre nu rundt i en Suzuki swift 1,5.

Min veninde spurgte mig så om ikke jeg ville komme til Roskilde idag. Og det kan jeg da godt, men jeg er simpelthen rædselslagen for at komme til at holde på en bakke, og skulle igangsætte for den har jeg ikke helt fat i endnu. Har prøvet det 4-5 gange men er gået i stå et par gange før det lykedes hver gang. Øv, øv øv!

Er der ikke nogle magiske tricks? Har ikke lært at benytte mig af håndbremsen andet end til parkering. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 2.000 kr.
  • Opsætning af lamper 1.180 kr.
  • Slibe klinger på græsslåmaskine 300 kr.
  • havehjælp i 1- 2 timer 250 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Lappe ladcykel 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At starte på en bakke uden at gå i stå eller trille baglæns
  • #1   21. sep 2012
    Magiske trick: Kend koblingspunktet.

Jeg ville aldrig parkere på en pakke med min svigermors bil da kolblingpunktet er utilregneligt og er meget langsomt til at sætte "igang".
    Så derfor hader jeg også at skulle holde på en bakke i lyskryds, men har lært det efterhånden.

Mine forældres tager meget bedre fat og koblingspunktet er meget tydeligt, man er ikke i tvivl.

Så øv dig på at finde koblingspunktet. Men det kræver øvelse og tid.
    Har taget mig lidt over ½ år at blive gode venner med svigermors.

Også en anden ting; tålmodighed! Lad være med at skynde dig og løfte koblingen når du prøver at øve dig og generelt. Bare stille og rolig til du kan mærke bilen tager fat og du har ramt punktet. Også selvom bilerne bag ved dytter, for ellers så går du i stå.
    Går kun selv i stå når jeg skynder mig og er presset.

• #2   21. sep 2012 Jamen det er heller ikke noget problem med koblingspunktet, så længe jeg ikke holder på en bakke. Men ja, det er nok fordi jeg går i panik.

• #3   21. sep 2012 Koblingspunktet er det Magiske trick. smiley

• #4   21. sep 2012 du holder bremsen, evt håndbremsen, finder koblingspunktet flytter fodet fra bremsen og slipper koblingen langsomt og gir forsigtigt gas

• #5   21. sep 2012
    Ja, du går nok i panik og løfter så foden hurtigt, også går du i stå.
    Kunsten er at trække vejret roligt og ikke tænke nærmere over det.

• #6   21. sep 2012 også så snart du har koblingen på koblingspunktet så kan du osgå slippe bremsen , da koblingen så holder bilen og så gælder det bare om at træde på speederen smiley

• #8   21. sep 2012 Da jeg i tidernes morgen (4år siden) tog kørekort, gik jeg konsekvent ud i det samme lyskryds hver gang! Det kunne godt nå at blive grønt og rødt 2 gange, før jeg kom i gang. Det bevirker, at hver gang jeg holder i det kryds, så er jeg ret så nervøs, for at skulle gå i stå mere end en gang. Haha. Det bliver dog bedre og bedre. Men kan jeg undgå at køre den vej, så gør jeg det.

• #9   21. sep 2012 Jeg er allerede panisk nu!!

• #10   21. sep 2012 Havde nøjagtig samme problem da jeg startede, og havde rigtig svært ved koblingen, men. Har lært det efterhånden, men ja slip koblingen ligså stille mens du træder på bremsen du kan mærke når den begynder at tage fat

• #11   21. sep 2012
    Panik hjælper ikke - men kender det godt :o)
    Har et kryds som jeg hader at holde i med svigermors bil fordi det er en ret stejl bakke også ynder folk at holde i røven på en, så man ikke kan trille tilbage.

• #13   21. sep 2012 Løft foden fra koblingen langsomt, og giv lidt gas samtidig med smiley

• #14   21. sep 2012 Krikken - jeg ved det godt, men jeg lider af social og panik angst så det er et mareridt for mig! Har også både været i Gentofte, Glostrup og Greve men er som
    Sagt gået i stå ved bakkerne. AAARGH :(.

Camilla - ja det er rigtigt, det har bare ikkr været noget problem i min kørelæres overhovedet. smiley

• #15   21. sep 2012 Øvelse, øvelse og endnu mere øvelse smiley man skal mærke sig frem, og se hvad der fungerer bedst i den bil man nu kører i. Der er intet der er ens ved koblingspunktet i to biler smiley
    Jeg har haft kørekort i 2 1/2 år nu. Og jeg kan da stadig gå i stå hvis jeg har travlt, og måske panikken lidt over at nogen skynder på mig.

Så tag den med ro hvis der er nogen bagved dig. Det nytter ingenting at panikke for det bliver det kun værrer af. smiley

• #17   21. sep 2012 der er tre magiske tricks i det her.....

koblingspunktet, ro på , og øvelse masser af øvelse.

går du i stå så starter du igen, og prøver en gang til......

vi skal alle lærer, og det tager tid men der er ikke andet at gøre end at øve sig. og når du så får en anden bil at kører i begynder du næsten forfra, for alle biler er forskellige, og vil skal lærer dem at kende....

så klø på, øv dig, og bevar roen...... op med næbbet og kom ud og kører så du kan blive en sikker billist, om kort tid så kan du og det er ikke et problem, vi har alle haft start vanskeligheder, og du har kun haft dit kort i en uge, det er først nu du skal lærer at kører bil.....

held og lykke

• #18   21. sep 2012 De andre har givet dig gode råd til at finde koblingspunktet. smiley
    Jeg vil bare sige (selvom det er svært) lad vær med at gå i panik! Lad ikke andre i trafikken stresse dig. Hvis du går i stå, så starter du bare ligeså stille igen og prøver igen. Og hvis det skulle ske igen, så prøver du da bare igen.. Held og lykke med det og husk at øvelse gør mester smiley

• #19   21. sep 2012 Prøv at lytte til motoren når du starter på almindelig vej, eller kig på omdrejnings tælleren . Når du så skal starte på en bakke skal du have motoren til at arbejde lidt mere, altså med flere omdrejninger . Evt. hold håndbremsen trukket, til du kan mærke at bilen vil frem ( koblingspunkt ) og så slip den langsomt .

• #20   21. sep 2012 jeg har haft mit kører kort i 16år, jeg har oveni erhvervs kort, mm. jeg kører rigtig meget, over 30.000km om året bare som privat person, så er der erhvervs delen ved siden af.
    jeg kan stadig gå i stå, og hver gang jeg kommer over i en anden bil, så skal jeg begynde forfra med at lærer den at kende.....

du skal ud og kører også uden der er en anden grund end bare at kører og øve sig. find et roligt sted, hvor du kan træne de ting du syntes er svære, og hvor du ikke forstyrrer andre eller bliver forstyrret af dem.

når det så bliver koldt og vi får sne, så find en stor pladshvor der ikke er risiko for at ramme ind i ting, hvor du kan lege med bilen, så du lærer den at kende, lærer dens reaktioner når det er glat, lærer at kontrollere den, og husk at gøre det igen når du får ny bil. det er den eneste måde du bliver fortrolig med bilen på.

• #21   21. sep 2012 Jeg giver altid en lille smule mere gas, når jeg holder ved bakker smiley Så føler man sig lidt mere "sikker" på, at bilen ikke triller tilbage. Men ellers: koblingspunktet er din ven smiley eller det bli'r det i hvert fald! smiley

• #22   21. sep 2012 kør ind i Roskilde fra den anden side af så du kører ned af bakke smiley

Kommentér på:
At starte på en bakke uden at gå i stå eller trille baglæns

Annonce