634 visninger
|
Oprettet:
HJÆLP til bekæmpelse af lopper {{forumTopicSubject}}
Ja, det er godt nok ikke i stalden, men i hjemmet. Men jeg tænkte at nogle af jer herinde nok har andre dyr end heste og derfor er bekendt med dette problem.
Sagen er den at vi har fået lopper fra en killing vi fik fra en stald. De lopper vil bare ikke dø. Har vasket sofabetræk, alt på sengen, sprøjtet med gift, støvsuget, alt - aner simpelthen ikke længere hvad jeg skal stille op imod de små bidende bæster. Vi har ikke katten mere og ingen husdyr de kan leve på. Hvad pokker gør vi?
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.966
Frontline virker ikke på en del katte, derfor fraråder jeg dette.
Du kan spøjte rummene med Trinol810, men det er gifigt, du må ikke indånde det, det skal stå ca. 1 time, og så skal der luftes ud i 1 time bagefter også, tag et rum af gangen, så både dyr og mennesker kan være i de andre rum i mens.
Vask alt der kan vaskes på 90 grader. Støvsug grundigt hver dag, husk at smide støvsuger posen ud efter hver gang, da de ellers kan kravle ud igen, og æggene kan klægge.
Det er noget rigtig lort, at få indenfor, jeg behandler derfor Tarzan hver måned, så ikke han får dem igen, det er billigere end, at de får en sprøjte hver ½ år hos dyrlægen, hvis kun man har et dyr
mar 2007
Følger: 136 Følgere: 125 Heste: 1 Emner: 126 Svar: 2.966
maj 2006
Følger: 54 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 1.642
Hvornår kom i af med katten?
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 750
De kan gemme sig i sprækker i trægulve..
Så de kan være ret genstridige at komme af med
Det er bare at blive ved med at støvsuge og støvsuge, vaske v. 60 grader, og sprøjte det der ikke kan vaskes. Evt. kan du få en skadedyrsbekæmper ud i sidste ende, men det er ikke billigt.
Og husk du ikke skal lukke nogen andre dyr ind der ikke er loppe behandlet, de kan bare slæbe flere ind
HJÆLP til bekæmpelse af lopper