{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
675 visninger | Oprettet:

Har jeg valgt det rette ))-:?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg er sku lidt i en katte pine, og har skyldfølelse af helvedes til..

Jeg havde part i en utrolig dejlig hoppe, stor rød med hvide sokker, rigtig charme bøf! Elskede hende over alt på jorden.. uden tvivl. Og det gør jeg stadig..
Det havde jeg haft i ca 1,5 år, og har simpelhen nydt hver sekund. Men problemet var at jeg ikke måtte særlig meget med hende, og synes den ugenlige rutine var ved at blive den samme..
Dejlige veninder, virkelig. Men mange virkelig belastene damer, som så mig utrolig meget under deres værdi, eller hvad man siger. Så ned på mig osv..
En rigtig sød dame, som jeg virkelig altid har klænget med har en dejlig frieser pige. Som jeg flere gange har været tæt på at få part i men.. så har det ikke været muligt! desværre..
ejeren kom nu igen, og spurgte mig om jeg kunne være intraserret i at få en fuldtids part på hende, da de skulle have en ekstra til hendes anden datter så der hun har ikke selv så meget tid til den . Og det fristede jo helt vildt! frieser heste er helt klart min ynglings race, og har altid drømt om at have min ejen, men det har mine forældre aldrig støttet mig i..
så en fuldtids part, vil jo være det tætteste jeg kunne komme på min egen!
Hun vil stå et par kilometer væk, da der ikke vil være penge til at have deres heste på rideskolen mere..
rigtig lækkert sted, med tærræn bane og hal osv.. men overhovedet ikke særlig mange mennesker, 1 pige på min alder som ellers er sød. Og en lidt ældre, ellers kun voksne )):

Jeg stod nu mellem en part, som jeg ikke havde særlig meget. som var en dygtig springer, men latterlig dårlig til dressur.. desværre.
Masser veninder, og en del søde voksne. Og suuuuper dejlig tærræn bane. Og selvfølgelig en fantastisk hest, som det tog mig omkring 1 år at få personlighed i, satans til kedelige/sørgelige rideskole heste.. hmm.
+ min aller bedste veninde gik på rideskolen, og ville ikke flytte med.. )):

eller..

en lille frieser pige, med en sød ejer. Har hende næsten hverdag, og hun er helt vildt lækker i dressur, når hun først lære det.. hmm.
skal springe på hende for første gang på søndag. haha smiley
dog har jeg ingen veninder der.. )): der er dog en pige på min alder som virker sød nok..

Har jeg truffet det rigtige valg, græder mit tit i søvn og tænker på om jeg har dummet mig gevaldigt )): jeg valgte frieser pigen ..og håber på det ikke giver bagslag..)):
HJÆÆÆÆÆÆÆÆLP!

Tak på forhånd..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg valgt det rette ))-:??
  • #1   19. okt 2012 Det er svært for mig, at svare på om du har valgt rigtigt.
    Men du skal selvfølgelig gøre op med dig selv, om det er drømmehesten og den pragtfulde tid du kan få sammen med den, eller det sociale samvær med veninderne og samtidig den utrolig dårlige følelse af, at blive set ned på af nogle af de andre i stalden, der er vigtigst for dig.
    Personligt ville jeg helt sikkert have valgt drømmeparten... Godt nok står hun et lille sted, med få mennesker, men til gengæld kan i få personer der er i stalden, måske få et meget tættere sammenhold, end på rideskolden, da der tit er meget "tøsefnidder", på steder med mange tøser samlet smiley
    Jeg har altid været mest til de små private opstaldningssteder, netop af denne årsag. Plus at jeg syntes man får et helt andet forhold til hesten, når man bruger tiden på den i stedet for at knævre med veninderne smiley
    Ved ikke om du kan bruge mit svar til noget, men det er hvad jeg kan bidrage med smiley
    Håber du bliver glad for det valg du har truffet smiley


  • #2   19. okt 2012 100 tak. Også bare fordi i vil læse det hele smiley

    Ved det noget mærkeligt noget at spørge om.. men.
    Har nemlig været i tvivl om veninderne betød mere, da det ikke kun var PÅ hesten vi snakkede. Har tit brugt 14 timer derovre, hvor jeg måske kun har redet to heste.. og ellers bare hygget osv..
    Min aller bedste veninde, som jeg stort set var sammen med hver dag på rideskolen, havde faktisk fået tilbudt part i en af de heste som flyttede med, men fandt en anden.. kunne ellers være skønt hvis hun flyttede med jo )):


  • #3   19. okt 2012 Må give Stald Als ret.
    Det er svært og sige om du har valgt det rigtige smiley
    Jeg har selv valgt veninderne fra og sat mine heste på privat steder flere gange.
    Da jeg simpelthen ikke kan det med rideskoler.
    Og jeg har været fuld tilfreds med det.

    Synes du skal give det lidt tid. Hvis du har fundet den rigtige hest, kan veninderne vel findes andre steder end i stalden smiley


  • #4   19. okt 2012 Det er altid hårdt at sige 'farvel'. Og selvfølgelig vil du her i starten måske være i tvivl, fordi det hele er så meget anderledes end før. Du skal jo gøre op med dig selv hvad du helst vil: Ride tit, og så ikke have nær så mange venner omkring dig. Eller være omgivet af en masse mennesker og så ride knapt så ofte.

    Jeg havde truffet samme valg som dig. Jeg har før redet steder, hvor der kun var mig og hende jeg var opstaldet hos. Der var ikke nær så mange hyggeture, men jeg lærte til gengæld rigtig meget i den tid, fordi jeg netop kun havde fokus på hesten. Hvor frieseren står, har du jo stadig nogle mennesker omkring dig. Så hvis det var mig, havde jeg truffet præcis samme valg. Men vi vil jo alle forskellige ting, så jeg tror ikke nogen her kan sige om du har truffet det rette valg, det er udelukkende dig selv der ved og kan mærke det.

    Men ja, giv det lidt tid. Se hvordan det er om et par måneder. Det kræver jo altid tid at vænne sig til nye ting smiley


Kommentér på:
Har jeg valgt det rette ))-:??

Annonce