{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.107 visninger | Oprettet:

Gå nu væk mug! {{forumTopicSubject}}

Min hest fik mug allerede i starten af skole året, og det meget sjældnet. Men nu kan jeg ikke få det lort til at gå væk! Jeg vasker og gnubber med sæbespuner, og bagefter bliver det smurt ind i skinhealer/skinsupport (-: Er der andre ting som virker bedre? smiley Vil virkelig gerne have det til at gå væk nu smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gå nu væk mug!
  • #2   20. okt 2012 Hvordanskulle honning hjælpe på det, Luna ? smiley

Tusind tak Malene (:-

• #4   20. okt 2012 Akaciehonning skulle være det bedste mod både sår og muk smiley

• #5   20. okt 2012 Zinksalve eller atamon er det bedste.

Og så skal det holdes tørt, derved kan det være en dum ting at vaske det, da det så bliver vådt og selvom du tøre det, så vil det stadig være fugtigt.

Når min har muk så børste jeg skidt væk derfra med en børste, tager et gammelt håndklæde og tøre lidt hvis der er fugtigt at evt mudder og så smøre med zinksalve til sidste. Går altid væk efter et par dage.

• #6   20. okt 2012 Jeg døjer også vildt med det pt.
    På 9 dage ændrede det sig fra billede 1 til billede 2, men det sidste kan jeg bare ikke få bugt med.
    Jeg bruger Virkon-S og en creme jeg fik af dyrlægen, som jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Det hjalp fantastisk i starten, men nu kommer det og går hele tiden (samme sted). Enormt træls smiley

profilbillede
  • #7   20. okt 2012 Årh kender følelsen alt for godt, min er rigtig slem til at få det i bag koderne og synes snart ikke jeg bestiller andet end at smøre og smøre, har efterhånden prøvet 5 forskellige produkter og så når jeg endelig synes at nu er det ved at gå væk, så tror jeg han blive immun overfor dem og så kommer det bare igen, føler lidt det er en ond cirkel det der mug!!! :o(

Har prøvet Staldren mugsalve, dyrlægens shampoo mod mug, blue horse blåspray, fungatrol creme og skinhealer og alle produkter har taget det meste og så er det holdt op med at virke og ja så er det bare kommet igen, er ret frustreret, så kender følelsen!!! ;o)

• #8   20. okt 2012 Jeg tror bare jeg går ud og køber det hele, også må jeg vel prøve mig frem! Men tak! Har aldrig fået afvide at det skulle holdes tørt! Super nu ved jeg det til næste gang! Men havde fået afvide skinhealet slet ikke skulle hjælpe? Er det rigtigt? (/:

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
    #9   20. okt 2012 Vi bruger noget, der vist bare hedder Mukcreme, men jeg kan lige tjekke op på det i morgen smiley
    Har læst mig frem til (andres erfaringer) at andre har haft gavn af at få tjekket, om deres heste er i zinkmangel.

• #10   20. okt 2012 Altså indtil videre er skinhealer det der har været mest effektivt på min, man skal bare være opmærksom på at det står på dopinglisten og derfor ikke må bruges et vis antal timer inden et stævne, men det står også på bøtten ;o)

• #11   20. okt 2012 Jeg har også et mug problem lige nu, og er lige begyndt at behandle det med honning, og kan mærke bedring allerede efter 1 dag, da honningen også holder vand/mudder ude når det er smurt på smiley

• #12   20. okt 2012 Honning skulle virke! smiley Ved ikke lige hvorfor men det gør det.. Har dog ikke prøvet det på min egen smiley

Tinka fik mug i vinters, og jeg klippede bare hvoskægget af og børstede på selve stedet hver dag smiley Så gik det væk efter en uge ca smiley

• #14   20. okt 2012 Lål smiley Det er dem der går glip at noget x'D!!

• #15   20. okt 2012 Vi har ikke fået mug endnu.. Men sidste år brugte jeg det der hedder think mud det arbejder inde fra.. ud over det ordnede jeg ben når hun kom ind så de var tørre og rene og brugte så atamon

• #16   20. okt 2012 Jeg bruger muksalve med E vitamin fra horse care. Det gik væk i løbet at 2- 3 dage smiley
    http://www.hestegalleri.dk/marked/udstyr/803034-hovolie_mugsalve_lederfedt_helosan_og_saebe_

• #17   20. okt 2012 Få dyrelægen ud at se på det..
    De kan udlevere noget som virker!
    Vores dyrlæge siger at det værste du kan gøre er at vaske det med sovespåner.
    Skorperne skal nullers af og så når den er ren i koden kommer du salven på..
    Hvis du vasker og blødgør hver dag heler det jo aldrig..
    Så lad det forblive tørt, børst det godt med et stiv børste, nuller skorperne af og smør salven på!
    4 dage med det og det skulle gerne forsvinde resten selv!;-)

• #18   20. okt 2012 lige et lille sidespørgsmål:
    Hvad er der i honning der skulle være godt mod mug?
    Jeg bruger normalt skinhealer fra bluehorse, men er begyndt med zinksalve, da min hest har rigtig meget denne gang

• #19   20. okt 2012 Der er forskellige former for mug, derfor er det ikke altid det samme som der virker på de forskellige heste smiley Du skal bar sørge for at holde benene rene og tørrer, så hver gang den kommer ind fra fold skal du skylle benene og tørre det væreste med et håndklæde måske. Så vil jeg bruge noget klorhexidinshampoo som du kan få ved dyrelægen og du kan også få noget salve at smøre på.En god ide er at blødgøre skorberne med noget sæbespåner først også nuller stille og roligt. For det gør ondt på hesten hvis du bar piller i det imens det er tørt. Men du skal ikke vaske der hver eneste dag, måske hver 3 dag eller når der kommer skorbe på smiley

• #21   20. okt 2012 Atamon om aften og mad olie inden de kommer ud det virker;-))) om morgen.

• #22   20. okt 2012 Honning har en helende effekt, men mere ved jeg ikke smiley

• #23   20. okt 2012 Super! Tusind tak! Nu skal jeg ud og købe lidt ind så jeg kan komme af med det mug! men jeg ved godt at skorperne skal af, også ind og smøre med det med man nu har!

Nu har jeg også lige et andet spørgsmål.
    Har i aftalt med jeres smed at komme hver 6 uge? Det fordi at min mor hun ringede i mandags til vores smed da vi kunne høre hans sko var løs, og det var bAre spørgsmål om tid hvornår skulle falde af. Nå men de siger så at de lige ville finde ud af det. Der kommer eller ringer hele ugen. Så ringede jeg til dem igår sagde min meget snart skulle have smed(han skulle jo også beskæres da der var gået de 6 uger). De siger så at de vidste godt hvem det var og min mor hun havde ringede. Og så sagde det vil vi lige finde ud af... Grr

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #24   20. okt 2012 Når man behandler en infektion hos hesten så skal man starte med at finde ud af hvad der forårsager infektionen og det kan KUN et skrab taget af dyrlægen give dig svaret på, inden du køber dig fattig i alt muligt som andre har haft mere eller mindre succes med så finder du årsagen til at din hest har en hudinfektion og så laver din dyrlæge et behandlingsforløb for hesten.

Honning er fyldt med toxiner og kan være direkte farligt i ikke forarbejdet form, det skal være renset og lavet til vetramil (creme)

Olie mm. slår de mindst onde bakterier ihjel og overlade pladsen til de værste bakterier der findes nemlig de anaerobe som lever uden ilt og kan forårsage botulisme hos hesten.

Ja jeg kan blive ved, husråd kan være OK men det kan også ende med at man har ladet tilstanden komme så langt ud at det ender ud i lange dyre behandlinger og antibiotika, daglige sprøjter af dyrlæge mm.

PT har en af mine staldkammerater som lige har købt en Frieser der har stået med ikke korrekt behandlet muk, fået taget skrab og ja det er så stafylykokker af den onde slags så den bliver måske aldrig rask, den skal sprøjtes hver dag af dyrlægen og derudover behandles lokalt og det smitter af h til og er nu ude på alle folde så ja det er ikke alt man kan løse med brun sæbe og honning.

• #25   20. okt 2012 JM - jeg skulle til ud og købe, men tror bare jeg lader vær med det nu, da jeg simpelthen ikke vil have det skal blive værre! Tusind tak for det gode råd. Nu må jeg lige se hvad gør når jeg kommer over til ham (-:

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #26   20. okt 2012 Tak Simone, det vil din hest være dig meget taknemmelig for smiley

Kommentér på:
Gå nu væk mug!

Annonce