{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
778 visninger | Oprettet:

Uden ridehjelm? - Hvorfor? {{forumTopicSubject}}

Tænker tit på hvorfor folk ikke gider at tage deres ridehjelm på når de rider? smiley

Altså jeg rider personligt ALTID med ridehjelm. Jeg har den tanke gang at, ja hesten kan godt være rolig, men alligevel så kan de jo blive bange for noget. Vi har fx. vores deeeejlige rolige pony Isabella som aldrig gør noget, men alligevel kan hun jo også blive bange for noget..

Jeg tænker bare, det er da dumt at ride uden, da der jo kan ske de værste ting? smiley Eller er det bare mig der er forkert på den? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uden ridehjelm? - Hvorfor?
  • #1   4. nov 2012 Jeg er helt enig med dig smiley

jeg rider heller aldrig uden ridehjelm smiley

• #2   4. nov 2012 Jeg kan heller ikke se idéen i ikke at tage den på, og der hvor jeg rider skal man bare have den på smiley

Men jeg gider ikke diskutere det med folk, det er jo deres hoved og deres ansvar, at de kan blive en grøntsag eller i værste fald dø, og at det højst sandsynligt er deres familie der kommer til at tage sig af det smiley

• #3   4. nov 2012 ja self, er det deres hoved, jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvorfor:)

• #4   4. nov 2012 Det er så dumt, men hvis de får smadret skalden så dem om det. -.-'
    - Grunden til de gør det er nok for ikke at se dumme ud, får efter deres mening ser man sikkert dum ud med ridehjelm smiley

• #5   4. nov 2012 Har selv redet en del uden ridehjelm når jeg red dressur på min knabstrupperhoppe.

Det gjorde jeg fordi jeg ikke gad at have den på, fik det meget varmt under den om sommeren så jeg slet ikke kunne tænke, havde den dog på når jeg sprang eller red skovtur. Turde godt ride uden på hende da jeg kender hende godt og ved hvordan hun reagerer på mange ting. Har trods alt haft hende i snart 10 år.
    Rider altid med hjelm på min fjordhoppe.

Synes det må være folks egen hovedpine om de vil ride uden hjelm når de er over 18. Kan ikke forstå hvorfor andre konstant skal prædike om det her på nettet og andre steder når de ser folk ride uden hjelm, det er folks egen hovedpine om de vil have den på eller ej.
    Det er jo langt fra alle der cykler med hjelm heller....men det er der ingen der skriver om til trods for at det er stort set lige så farligt.

• #6   4. nov 2012 Jeg stoler blindt på min hest, og sætter mig altid op uden smiley

• #7   4. nov 2012 ja jeg har også redet en del uden hjelm i dressur på isabella i løbet af årene

1: om sommeren er det lækkert at have vind i håret istedet for at svede under hjelmen

2: om vinteren kan man have varm hue på istedet for kold hjelm..

DOG har jeg redet med hjelm hver gang, siden DRF vedtog reglen om hjelm!!

• #8   4. nov 2012 Nina Nielsen: Jeg prædiker ikke om at folk SKAAAL have ridehjelm på, jeg siger bare det er dumt at ride uden, og så spørg jeg hvorfor folk ikke rider med den?
    Jeg er da lige glad med om folk smadre deres hoved, det er da dem selv der er ude om det hvis det sker;)

• #10   4. nov 2012 Jeg rider selv med hjelm. Men red da jævntligt uden på min gamle.
    Jeg må ærligt sige jeg ike forstår hvorfor folk skal blande sig i hvad andre gør, i stedet for bare at være ligeglad, og nej man er ikke ligeglad, når man skal spøge til hvorfor andre gør som de gør!

Veg, dulyder som om du selv rider uden hjelm, med den udtalelse.

• #11   4. nov 2012 Det er også dumt at cykle uden cykelhjelm. Har i tænkt på det?
    Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt smiley

• #13   4. nov 2012 Men nu har en cykel altså ikke instinkter og egen vilje smiley

• #14   4. nov 2012 ja, okay Belina, hver sin mening, hvis det er noget du bliver mobset over så må du være det;)

• #15   4. nov 2012 Drf besluttede at fra maj 2012 skulle alle klubber under drf ligge påbud af hjelm , ellers bortvisning smiley

Jeg er sku ligeglad hvad folk privat, derhjemme gør .er man over 18 må man jo beslutte at passe på sit hoved eller ej smiley
    Jeg tager da en bette tur på mine forældres islændere uden hjelm engang imellem , har haft disse heste i 10 år. Kunne dog ikke finde på at glemme hjelmen på min store varmblod

• #16   4. nov 2012 Jeg indrømmer at jeg har reddet en halv skridt rundt på Jasmin, for kunne ikke få fat på min hjelm, men det gjorde jeg efter den halve runde smiley og så vil jeg da hellere ikke have den på til et fotoshoot hvor vi kun står stille eller går med folk lige omkring til sikkerhed, men aldrig om jeg ville RIDE uden ridehjelm i trav og galop og spring. Dét forstår jeg bare ikke smiley

• #17   4. nov 2012 tja, folk ved jo bedst selv, om de har noget der er værd at beskytte! smiley

rider altid med hjelm. tør ikke andet. synes også jeg skylder det overfor min mand og familie, og alle dem der ville savne mig, hvis jeg fik slået skallen ind, når noget så simpelt som en hjelm kan beskytte mig mod værste konsekvens.

• #18   4. nov 2012 Bumle nej men fåk hvor er der mange andre idioter i trafikken som kan være skyld i uheld...

• #19   4. nov 2012 Bliver ikke mobset.
    Men alle dem der skriver, skriver som dig jo sjot nok de ikke vil prædike. Men du skal da ike bilde mig ind, at du ikke vil noget med denne tråd.
    For ville du ikke noge, havde du ikke oprettet den.
    Disse tråde kommer konstant, men hvorfor har folk en sådan trang til at blande sig i hvad andre gør, og fortælle dem hvor dumme de er, fordi de ikke gør som TS af disse tråde syntes man skal.
    Og ja syntes da det er irriterende at folk ikke bare kan lade andre om af gøre had de nu engang vil gøre.

• #20   4. nov 2012 Bumle: Nej det har den ikke, men hvis du ser hvordan mange cykellister kører, fx i KBH, vil jeg næsten våge at påstå at de er langt farligere for sig selv, en end rytter uden hjelm, på den roligste hest er.
    Og nej cyklen har ikke instingter og egent vilje, men de har tlgengæld alle de mennesker der færdes i trafikken, om det er forgængere, cykellister eller billister.

• #21   4. nov 2012
    Forskellen på en cykel og hesten er at hesten er et dyr. Hesten kan blive bange, blive skræmt og lave uventede bevægelser. Cyklen gør ikke.

• #22   4. nov 2012
    Har endnu ikke oplevet dumme billister ang. cykeler i Odense. Jeg har oplevet cykellister der lige skal nå over for gult og derfor må en bil bremse for dem.
    Er da ikke selv en engel på den punkt - men det er noget jeg selv er herre over, hvis jeg selv overholdte tingene så er der mindre chance for at blive kørt ned, eller få en bøde.

• #23   4. nov 2012 det mest ånsvage er at hvis de bliver til grønsag er det fanme oss andre der skal betale alle deres udgifter resten af deres liv!
    og det er et dyr du rider på, ikke en gyngehest. du kan ikke stole 100 % på en hest for der kan altid ske noget uforudsigeligt. og så kan du ærgre dig resten af dit sølle liv, for resten af samfundets regning juhuu hvor fedt hva?

• #24   4. nov 2012 Krikken: Nu er nogle af de ting du lærer ved kørekort, jo netop at cykelister og gåenede kan gøre dumme og uforudseelige ting.
    Og mange af de ulykker der sker, er jo netop fordi cykler og gående holder så meget på deres ret, at det går galt, de glemmer nemlig lige hvem det går ud over, når nu de holder på at ham der lastbilen der ikke har set dem,skal hold tilbage, fordi han har vigepligt.

• #25   4. nov 2012 Jeg er ret sikker på, at hvis alle nu kørte som de burde på deres cykel ville der ikke ske så mange ulykker, cyklister er ret farlige for sig selv.

• #26   4. nov 2012
    Belinda F - Jeg har kørekort...

Og igen, så ender fejlen jo hos en selv. Tager man chancer ved at kørekort for gult, jamen så kan man ende med at blive pløjet ned. Derfor kan man overholde reglerne og ikke blive det.

Jeg indrømmer dog gerne at jeg ikke venter ved det røde lys kl. 3 om natten i en menneske tom by, i et lille kryds med cykel. Eller stopper for rødt som gående altid.

Er slet ikke uenig med dig, du behøves ikke argumentere ;o)

• #27   4. nov 2012 Der hvor jeg står bliver bortvis man rider uden hjelm. Vil følger drf's regler. Er man under 18 skal man springe med vest (-:

• #28   4. nov 2012 Det kan godt være at en cykel ikke har et flugtinstikt, men som cykelist kan du blive kørt ned. Jeg er på vej hjem fra hubertusjagten i Kbh, og inde på Vesterbrogade blev en cykelist kørt voldsomt ned, og vedkommende havde ikke cykelhjelm på. Sidste uge kørte kronprinsessen en ned på cykel.

Man kan ikke styre hestens instikter, eller bilisters kørsel, så det er ligeså dumt at cykle uden hjelm. Men ja ja, dobbeltmorale længe leve.

• #29   4. nov 2012 Krikken, nej det kan jeg jo næste læse til. Vi burde i hvertfald ikke være uenige, for dit eksempel endr jo netop der hvor mit gør for hjelmen.Man tager selv chancen, og kan derfor ikk give andre skylden Så hvorfor skal alle andre så blande sig? (ud over når det så er ulovligt. :p)

• #30   4. nov 2012 Rider selv altid med hjelm, synes ikke jeg kan være andet bekendt over for min familie. Har igennem mit job som bioanalytiker været med til at modtage en hel del hestetraumer på skadestuen, og det er ikke altid lige kønt! Det er bestemt ikke for sjov at den er opfundet! Har selv haft min hest i 8år og stoler på ham, men han kan riskere at snuble eller anden som ikke er hans skyld.
    Men når det er sagt synes jeg også at det må være folks egen sag om de har hjelm på eller ej, synes dog bare at man skal tænke på at det ikke er fedt for familien at stå med en grønsage fordi man ikke gider svede/fryse om hovedet....

• #31   4. nov 2012
    Belinda F - Folk må hjertens gerne ride uden hjelm for min skyld, det er deres valg, intet der, fortalte bare hvorfor jeg ikke ser dobbeltmoralen i at cykle uden hjelm, da jeg ikke vil sammenligne et levende væsen og en cykel.

• #32   4. nov 2012 Sm vi bagge vist har skrevet, er vi vist rimelig enige. smiley

Kommentér på:
Uden ridehjelm? - Hvorfor?

Annonce