{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor uden ridehjelm?
  • #1   17. jun 2013 Spurgte en gang en veninde da hun kom ud af stalden med hest - men ingen ridehjelm. Hendes svar var: Jamen jeg skal op til kæresten senere, så jeg gider ikke at mit hår bliver helt ødelagt.

Øøøh, jeg vil godt se dig besøge din kæreste med et kraniebrud.

• #3   17. jun 2013 Uden fordi jeg kan

• #4   17. jun 2013 jeg rider uden fordi, at jeg ikke får nok luft til hovedet, jeg bliver helt varm fordi hjelmen sidder "tæt". Og så lufter det, og gør at jeg ikke får hovedpine. Bliver nødt til det hvis det er en hest der ikke arter sig!
    Udover det vil jeg da godt være ærlig og sige at somme tider GLEMMER jeg faktisk at tage min hjelm på..

• #6   17. jun 2013 Det er det samme problem jeg har Berit smiley

• #7   17. jun 2013 Jeg rider en del heste i min fritid, men det er kun et Par stykker af dem jeg rider uden, og det er dem jeg har kendt i lang tid og som jeg stoler 100% på. Men har den altid på når jeg rider tur eller springer ligemeget hvem det er jeg rider. Men jeg gør det fordi jeg døjer meget med min hovedbund så prøver at undvære den så meget som muligt da udluftningen ikke er for god i den. Men kunne aldrig drømme om at sætte mig op uden hjelm på en hest jeg ikke kender smiley

• #8   17. jun 2013 Wow Mich & Fønne, det bliver jeg simpelthen nød til at kommentere, for det var da godt nok den dårligste grund danmark nogensinde har hørt.
    Du kan da også sidde i en kørestol som grønsag uden hest og evnen til at tygge din egen cheeseburger... Bare fordi du kan. Jesus.

• #9   17. jun 2013 Får helt sikkert hug nu, men hold kæft det er nogle dårlige undskyldninger i kommer med der. Vi må da håbe i lærer det før det er for sent.

• #10   17. jun 2013 Men Mia.. Bare fordi du stoler 100% på hesten kan der jo sagtens ske at den f.eks. bliver bange?
    For et par måneder siden red min søster rundt på en af vores, som så kom til at gå ind i en trillebør hvor der lå noget nethegn.
    Hun faldt af og ned under ham. Han trådte hende i hovedet, så hun måtte indlægges med rigtig mange brud i ansigtet og hjernerystelse.
    Hun havde heldigvis hjelm på!!!

• #11   17. jun 2013 Rider ALTID med og kunne aldrig drømme om at ride uden! tør simpelthen ikke!

Selv om min hest er god som dagen er lang betyder det jo ikke at jeg har lim i rumpen.

• #12   17. jun 2013 Jeg vil selv altid have hjelm på, lige meget om jeg stoler på hesten eller ej. Du ved aldrig om hesten pludselig bliver bange. smiley

• #13   17. jun 2013 Jeg ved udemærket at man aldrig kan sige aldrig, og derfor vælger jeg også kun at gøre det på dem jeg kender. Ham den ene jeg rider, har jeg redet i to år og selv redet ham til, han at aldrig vippet med øret eller smidt mig af. Men der er altid en risiko og den tør jeg godt løbe når det er ham. Ved at der er nogle der ikke kan forstå det men sådan er vi jo alle forskellige smiley

• #14   17. jun 2013 Vil godt indrømme at jeg engang imellem har redet hestene ind fra fold uden ridehjelm. Har ingen gode undskyldninger smiley

• #15   17. jun 2013 det sker at jeg rider uden hjelm.. sidste gang var det fordi hunden havde ædt min ridehjelm om natten ude i stalden, hvordan hun havde fået fat i den ved jeg ikk, men nu har jeg fået fat i en anden hjelm og så bruger jeg den

• #16   17. jun 2013 Jeg kan ligeså godt være ærlig og sige på min egen har jeg kun hjelm på når jeg springer eller rider tur. Har haft hende snart 6 år (ingen undskyldning) når jeg rider andres har jeg altid hjelm på.

• #18   17. jun 2013 Hvorfor skal jeg side og forsvare mig? det mit valg

Fordi jeg får hovedpine.
    jeg sidder per automatik skævt med ridehjelm

• #21   17. jun 2013 At man ser dum ud med hjelm er i hvert fald ingen undskyldning med de flotte hjelme der er på markedet i dag smiley Der er jo gået mode i at have en smuk hjelm med bling bling og det hele.

Jeg synes i hvert fald det ser dummere ud uden hjelm, mest af alt fordi jeg tænker Føj hvor er det hovedløst. Men det er jo folks eget valg...

• #23   17. jun 2013 Monty: Det har du jo lidt ret i, men der er større chance for at ende som 'en grøntsag i en kørestol' hvis du ingen hjelm har smiley

• #25   17. jun 2013 selvom du har hjelm på kan du godt falde af og brække ryggen og blive lam, og ende hjælpeløs....

• #26   17. jun 2013 Ja, men hjerneskaderne, hvor du kan ende med ikke at ane noget om hvad der sker omkring dig, er der mindre risiko for.
    Du kan stadig forbygge noget ved at bruge en hjelm, ikke blot for dig selv men også for dine pårørende!

• #27   17. jun 2013 Jeg har aldrig redet uden hjelm, og tvivler på at jeg nogensinde kommer til det. Fx i søndags fik jeg også lige en reminder om hvor vigtig hjelmen er, da min hest stopper ved et spring og jeg klasker hovedet ned i nakken på hende. Det der reddede mig mod at brække næsen og jeg ved ikke hva, var skyggen på min hjelm. Den tog det hele, det var så hårdt et klask at min underviser kunne høre det fra hvor hun stod, men jeg kunne intet mærke i hovedet!

Og til jer der siger at i ikke får nok luft i hovedet osv, de undskyldninger kan i bare ikke komme med mere, da hjelmene nu om dage er så veludviklet at du kan få hjelme der kan det hele.

Og til jer der siger at selvom man har hjelm på kan man stadig godt brække ryggen osv. Ja det kan du da! Men min hjelm reddede fx mig mod at brække næsen. Men det er måske ligemeget? Så længe man ikke brækker ryggen eller bliver lam? Skal der virkelig så meget til før i synes det er slemt? Jeg synes i hvert falde det er slemt nok at brække næsen...

Forstår ikke engang hvorfor jer der rider uden, prøver at forsvare det? Der er ingen god undskyldning....

• #28   18. jun 2013 Det egoistisk at ride uden hjelm... Hvad med alle ens pårørende hvis man falder af hesten og får kranie brud bare fordi man ikke ville have ødelagt håret? Hvad med dem som har børn og rider uden, er det fair for barnet at miste sin mor fordi hun skulle være smart?

Jeg ser det virkelig som en egoistisk handling.
    Selvom man køre bil med sele kan man stadig dø, du kan dø af alt men hvis man gjorde hvad man kunne, sele, hjelm ovs. Så gør det noget ved dem man evt. Efterlader hvis uheldet skulle være ude istedet for de står og tænker hvorfor, hvorfor skulle du være "sej" eller "dum" nok til ikke at tage dine forholds regler?

• #29   18. jun 2013 Jeg begyndte at ride med hjelm, da jeg mødte min kæreste Hehe smiley før var jeg ligeglad (duuuumt). Men nu synes jeg mere, at jeg har et ansvar for at komme hjem uden kraniebrud.

Kommentér på:
Hvorfor uden ridehjelm?

Annonce