{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
833 visninger | Oprettet:

Dækken+grime {{forumTopicSubject}}

Halløj.:-) Jeg overvejer at anskaffe mig et dækken til min lille ismule. Men så har jeg lige to spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med.
1. Er det klogest at købe et regndækken el. Fleecedækken. Det skal bruges for at han ikke bliver kold når vi er ude at ride, men kan et regndækken også sørger for at hesten holder varmen?
2. Ja, det der med størrelsen, der er jeg hel blank. Min ismuler er 138 i stang, og er lidt kort af en islænder at være, hvad ville i tro, kunne passe ham?
Og ja også med grime, tror i en M kan passe en islænder, eller hvilken str. plejer ismuler at passe?:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dækken+grime
  • #1   4. nov 2012 1. regndækkener kan også holde varmen inde. men hvis det er til ridning syntes jeg du skal købe et fleecedækken, da den er mere egnet til det.

2. hmm størrelsen der skal du jo måle hvor lang hesten er fra bringe til numse mener jeg, du må ikke hænge mig op på det da jeg ikke er 100 % sikker! smiley

3. grime: det kommer an på hvor kraftig den er, jeg har en veninde der rider en islænder, der bruger medium, men min anden venindes islænder kan slet ikke passe en medium men skal have en large/ full smiley

• #2   4. nov 2012 Jeg vil tro 125 cm er din str, men det er jo selvfølgelig meget svært at sige smiley
    Og udover det, så kan du få regndækner med fleecefoer, så de varmer jo (det gør regndækner også i sig selv - det svarer jo til at vi tager en regnjakke på og går en tur eller løber). Men jeg ville helt klart anbefale et fleece. Er den klippet eller hvordan, siden i har brug for dækken? For ellers skulle det ikke være nødvendigt smiley

• #3   4. nov 2012 Ja okay, tusind tak!:-)
    Altså, tænker bare om han kan blive syg eller forkølet, hvis han er våd?:-)

• #5   4. nov 2012 Man måler fra manken til halerod smiley
    Tilsvarende den røde linje her http://www.hundevelvaere.dk/files/billeder/maaling_skrylle.jpg bare ikke så langt op i nakken, men du ved jo nok godt hvor manken er smiley

• #6   4. nov 2012 Køb et fleece tæppe til, når du skal skridte varm/ af, så den ikke bliver koldt. Og hvis den skal have et på på folden, ville jeg købe et regndækken med foer, hvis det bare er til, at holde varmen, og den ikke skal klippes smiley Det er dog vigtigt, hesten ikke er våd, når du ligger dækken på, da fugten så kan blive holdt inde, og dette kan resultere i nyreslag.
    Str. finder du ud af ved, at måle fra manke til halerod smiley Vil skyde på 125, det bruger min pony også, da han er kort.
    En islænder har forholdsvis stort hovede (de fleste), så der vil jeg nok sige full. Men ellers køb en Full og Cob, og prøv dig frem, du kan evt. låne en i stalden, så du kan se hvilken str. der passer?

• #7   4. nov 2012 Det er meget forskelligt hvilken størrelse dækken ismule bruger, men for det meste bruger de 125, og næsten altid str cob i grime smiley mine kan slet ikke passe hverken pony eller full i grimen smiley

• #8   4. nov 2012 1. Et regndækken kan også holde varmen inde, men til dit formål skal du bruge et fleece.

2. Mål ham fra manke til starten af halerod, så har du str. smiley (Hvis han er fx. 114 cm. skal han have str. 115)

3. Der står normalt str. på grimer på en lille lap et sted på grimen (enten pony, cob eller full eller S,M eller L, så tager du str. der står på grimen ;-))

• #9   4. nov 2012 jeg ville købe et ridedækken til når du rider smiley

• #10   2. jan 2014 Min part- islænder bruger str cob. I grime, men dækknet kan jeg ikke hjælpe med da jeg ikke har forstand på det!:)

• #11   2. jan 2014 Upsi! Fandt lige ud af at det er et gammelt forum! smiley

Kommentér på:
Dækken+grime

Annonce