{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
607 visninger | Oprettet:

Grime eller ej {{forumTopicSubject}}

ja normalt går donna(og alle de andre i stalden) uden grime på folden. men da jeg skal ha et insekt dækken på hendem ed hals, skal det sættes fast i grimen. så ville spørge om hvor mange af jeres heste der går med grime elelr ikke og hvorfor/hvorfor ikke.
ska lige nævnes at det er på døgn fold.
hvad ville i gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime eller ej
  • #1   6. maj 2008 min gør med grime på folden... af den grund at hvis hun stikkker af står der navn og nr på.. og folk har nemmere ved at fange hende

  • #2   6. maj 2008 okay, men har bare hørt at det kan være farligt? men altså der er vel mange der går med grimer konstant

  • #3   6. maj 2008 der er så meget der kan være farligt kan man sige.. men nosey er ikke chippet endnu så vil gerne at folk skal kunen se hvor hun hører til hvis hun nu skulle tage på vandring

  • #4   6. maj 2008 ja det er en god idé

    men jeg bliver nok nød til at smide en grime på hende /: selvom jeg helst er fri for det.


  • #5   6. maj 2008 Lykke
    ja det kan jeg godt se at det er smartest. jeg vil også helst være fri for at smide grime på donna, men ved ikke lige hvad jeg ellers skal gøre


  • #6   6. maj 2008 mine har, af den grund det er nemmere når de skal ind/ud fra fold, hvis de stikker af fra folden kan man fange dem igen og hvis det brænder i stalden kan man få dem ud smiley

  • #7   6. maj 2008 Der er så meget der kan være farligt smiley

    Både med og uden grime på folden..
    Med: Hesten kan sidde fast i diverse ting eller få hoven i grimen..
    Uden: Hvis hesten går gennem hegnet eller bryder ud, kan de være svære at fange, eller løbe væk og blive skadet smiley


  • #8   6. maj 2008 bandit går med halsgrime

  • #9   6. maj 2008 er det bedre med en halsrem?

  • #10   6. maj 2008 Grime på folden...ALTID

  • #11   7. maj 2008 Jeg har stået på en motorvej og prøvet på at fange 5 heste uden grime.
    Det kostede meget politi, afspærring, falck, dyrlæge til bedøvelse mm, da det er MEGET svært at fange skræmte heste uden grimer.
    På et tidspunkt overvejede de at skyde bedøvelse efter dem, men med hårdhændet behandling af efterhånden 20 mennesker, blev de fanget, og nogle bedøvet, indtil grimer blev skaffet, da de var såååå skræmte og svære at holde med hundesnore om halsen.
    Dette var ca kl 22-23, mørkt og PISSE farligt.
    ALTID grime eller i det mindste halsrem.


  • #12   7. maj 2008 Først gik mine med... men så en mørk aften da jeg kom for at lukke dem ind.. kom de ikke da jeg kaldte... og jeg havde selvfølgelig ikke en lygte eller noget med.. nå men jeg gik ud på foldene for at lede efter dem.. pudselig fandt jeg Chabli.. liggende på jorden med alle 4 ben bundet sammen.. fandt så Lexi og Melissa lidt fra hende.. også bundet sammen.. Melissa var kommet op og stå.. men var stadig bundet og kunne ikke gå nogen steder.. kunne ikke få det af.. så måtte helt op til stalden igen efter en saks.. fik dem fri og ind med noget besværd.. men Lotte manglede stadig.. ringede til mine forældre og politiet.. og så ud for at lede efter Min lille Lotte.. jeg fandt hende på restepladsen ved siden af stalden.. hun var også bundet sammen.. og var fuldstendig bundet fast til et træ.. smiley Efter det kom de ud uden grimer så de ikke var så lette at fange.. men 3 dage efter var de væk igen.. og der var de ikke på foldene.. ringede straks til politiet.. og løb op på pladsen igen.. der var de ikke smiley kunne så høre en vrinske et sted i mørket på den anden side af hovedvejen... og der jorede de rundt..
    ud på vejen, ind i byen og ud på vejen igen.. og Melissa havde en grime på som de havde bundet af et reb som hun jokkede på konstant smiley
    Det tog os 4-5 timer at fange dem.. og de var ved at blive kørt over utallige gange.. heldigvis endte det godt.. men vi havde haft styr på dem længe før hvis bare de havde haft grimer på.. så nu går de med grime uden igen..


  • #13   7. maj 2008 Og dem som gjorde det ved dem er ikke blevet fundet.. men politiet.. tror de ville stjæle dem.. men ikke har kunne styre dem..

  • #14   7. maj 2008 Zafir og Jodís har grime på, men Fylkir smider den altid så det har jeg droppet!

  • #15   7. maj 2008 ude ved os og på den anden går, SKAL hestene have grime på.

    hvis politiet kommer ud til at en hel fold med heste er rendt ud, og der er nogle der ikke har grimer på, tager de dem med grime på først, da det er besværligt at fange en hest i panik uden grime


  • #16   7. maj 2008 Alle vores hingste har grimer på, Swoop fordi at han er besværlig at lægge den på, og de små hingste for, at man kan styre dem, og fange dem, hvis de stikker af. Hopperne har ikke, og bliver kun trukket ind i et torv. (:

  • #17   7. maj 2008 ude hvor min står skal alle heste have grimer på. af den ene grund at det skal være nemmer at fange dem hvis uheldet er ude og de løber ud. sys der et helt fair det er svært nok at fange en panisk hest med grime men endnu svær hvis den ikke har grime på. jeg er glad for der er den regel.

Kommentér på:
Grime eller ej

Annonce