{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grime eller ej
  • #1   16. jul 2014
    At der skal være et eller andet på.
    Er man bange for at hesten får hoven i klemme eller sidder fast, så kan man bruge halsrem eller grime med sikkerhedsanordning.


  • #2   16. jul 2014 Hvor kan man købe en grime med det da de ikke har dem i de ride butikker der ligger omkring mig? smiley

  • #6   16. jul 2014 Hvis forsikringen skal dække i tilfælde af at hestene render ud, så skal den have grime eller halsrem på... Ellers har du dig et problem hvis den løber ud og ødelægger et eller andet smiley
    Man kan få grimer hvor der sidder sådan en ring i så den nemmere springer hvis den hænger fast... Men jeg har haft heste i 28 år, de har altid haft grime på på fold og jeg har aldrig været ude for nogen skader overhovedet.
    Selvfølgelig kan uheldet være ude, men man kan jo ikke sikre sig imod alt smiley


  • #7   16. jul 2014
    Det skal den ikke Kristina :o)

    Mange forsikringselsskab har ikke det som et krav, så det er med at ringe og hører om det har det som et krav.


  • #8   16. jul 2014 Altid noget på, så man kan få fat i dem hvis de skulle komme uden for hegnet.

    Har aldrig oplevet nogle hos os der er kommet til skade.


  • #9   16. jul 2014 Okay, tak for alle svarene smiley

  • #10   16. jul 2014 Jolly har altid grime på, men de andre på folden har ikke altid.

    Hvis hun løber ud, skal der være noget at holde fast i. Jeg ved det er svært at fange en panisk hest, men det er endnu sværere, hvis der ikke er noget at holde i.
    Har man en fold med mange træer og ting de kan sidde fast i, ville jeg vælge en sikkerhedsgrime.

    Får hesten sår af grimen, ville jeg vælge en halsrem. Uanset hvad, vil jeg altid foretrække, at min hest har noget på.


  • #11   16. jul 2014 Og så er der visse forsikringer der ikke dækker, hvis hesten ikke har grime på.

  • Astrid M
    Astrid M Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 37
    #12   16. jul 2014 Mine parter går altid med grime på fold, og i deres grime er der en sikkerheds annordning, så hvis de skulle sidde fast, kan de rive sig løs. smiley

  • #13   16. jul 2014 Jeg strammer altid grimmen godt ind, ikke så den er for stram. Men den har ikke mulighed for at få benet ind i grimen, og den falder heller ikke så nemt af. Falder grimen så af, så bruger jeg gerne den tid det tager for at finde den så de ikke kommer tilskade sådan, det er jeg helt sikkert ikke den eneste der gør.
    Jeg syntes det er rarest hvis det er et åbent sted til veje, eller marker at det er rart at have grime på hesten hvis uheldet nu sker, og de kommer ud af hegnet.

    Havde engang en fold for der var grantræer over alt, så der var meget lukket. Og der fandt jeg grimen i et træ, så der syntes jeg det var rarest at de ikke havde grime på, ogs fordi de ikke havde mulighed for at komme ud der. Når jeg så skulle have dem på en anden fold, der var tættere på mig og stadig var meget åben! Så var grimen på!(-:


  • #14   16. jul 2014 Min veninde har lige fået aflivet sin hest pga den fik forbenet fast i grimen og endte med at brække benet på sig selv, så jeg foretrækker sikkerhedsgrime eller ingenting

  • #17   17. jul 2014 Jeg synes under alle omstændigheder at hesten enten skal have en grime på eller en halsrem, i tilfælde af den skulle bryde ud af folden. Er man bange for diverse skader kan man jo alternativt købe en sikkerheds grime.
    Har aldrig selv eller kender nogen som har haft en hest der er kommet til skade ved at have grime på, på folden. smiley


  • #18   18. jul 2014 Sværke: Det var dog en skræmmende billede.
    Men igrunden osse "kreativt" nogen heste ka noget med deres grimer, disse heste burde nok ha noget andet på.

    Min egen går med grime på. hvis der var en virkelig go grund, fik hun den måske af for en periode.

    Mødte jeg løse heste uden grime eller andet på, ville jeg ik forsøge at fange dem, bla. fordi jeg ik har mulighed for at holde dem fast.

    Har så sent som for en uge siden, hørt om hestehov i grime, på en islænder.
    Men det ændre ik, at mine som udgangspunkt ska ha deres på.


  • #20   18. jul 2014 Ja sikkerhedsgrimerne er lidt dyre, men så vidt jeg har forstået, ka man ved nogen skifte ringen.
    Man ka jo sige, (hvis man ofre pengene) at kommer funktionen i brug, har den været pengene værd og givetvis sparet en masse kvaler.
    Kommer den ik i brug, så sidder grimen der jo som alle andre.
    Men med en perfekt tilpasset grime, vil jeg ik mene der sku blive problemer.
    Ser ofte grimer, der sidder alt for løst og langt nede ved næseryggens bløde punkt.
    Og tænker at disse grimer at udgøre en risiko.


Kommentér på:
Grime eller ej

Annonce