{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

Spiser næsten igenting mere.... {{forumTopicSubject}}

ja, jeg er i periode hvor jeg næsten ingenting spiser, i går aftes spiste jeg ½ fryse pizza og til morgenmad i morgens ½ rundstykke så fik jeg en lillesmule ris med lidt sammenkogt noget oven på, og fik ikke spist op.. Jeg har virkelig igen appetit, jeg spiser til hvert måltid, men meget lidt og jeg har tabt mig ca 3 kg på et par uger.. Jeg er 172 cm og vejer nu 56,8 kg..

Nogle der har prøvet noget lignende? Jeg har det ikke skidt eller noget, nogle der ved om det kan være en sygdom?

Jeg spiser stadig slik og drikker cola som jeg plejer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiser næsten igenting mere....
  • #1   16. dec 2012 Jeg kom engang på nogle andre p-piller og der mistede jeg også appetitten. Jeg spiste ingen ting overhovedet. Men jeg har en lille depression så min appetit forsvinder også meget, hvis jeg har en dårlig periode smiley

    Syntes du skulle blive undersøgt hvis det er noget der bliver ved smiley


  • #2   16. dec 2012 jeg mister tit appetitten i perioder..

    det hænger ofte sammen med stress ^^' men det har aldrig været alarmerende voldsomt smiley så jeg tænkter ikke så meget over det smiley


  • #3   16. dec 2012 Har det også sådan... Tit får jeg kun morgenmad og aftensmad, men det er ren og skær dovenskab for mit vedkommende, for appetit har jeg nok af, jeg gider bare ikke altid og tage noget mad smiley .

  • #4   16. dec 2012 Okay, er ikke på p-piller og synes engenligt jeg har det fint, kan forelskelse påvirke appetitten?

  • #5   16. dec 2012 og du er sikker på du ikke er gravid???

  • #6   16. dec 2012 Det er altså mere end usund hvad i byder jeres krop.
    Den måde i spiser på kan få alvorlige fysiske følger ... som fx knogleskørhed og meget andet.

    Det er at spille russisk roulet med sit helbred.


  • #7   16. dec 2012 Har det samme problem, jeg kan gå en hel dag uden morgenmad, 1 halvt stykke rugbrød i skolen og meget lidt til aftensmad.. men det er nogle perioder jeg har.. det skifter, kan gå i et par uger hvor jeg gerne vil spise og så et par uger hvor jeg ikke vil..

  • #8   16. dec 2012 TickTack hvad mener du?

    Mitte ret sikker


  • #10   16. dec 2012 Sådan har jeg haft det siden jeg var baby smiley Men sådan er det nu engang bare..
    Det vigtigste er at spise lidt til hver måltid og så helst erstatte slik og sodavand med noget sundere (det er altid sundt, men vigtigst at det ikke bliver den dominerende føde du indtager i perioder med mindre appetit)

    Lige nu skriver jeg fx. eksamens opgave og sidder derfor inde og stille det meste af dagen og mister jo så også lidt appetit fordi min krop ikke har brug for så meget mad for at holde sig kørende som når jeg er mere aktiv..


  • #11   16. dec 2012 Jeg mener det jeg skriver.

    Men kan gerne uddybe det lidt.

    Immunforsvaret bliver svækket. Som følge af at kroppen spare alle de steder den kan kan man få tør hud, svage negle og hårtab. Kroppen vil forsøge at holde sig selv varm ved at producere "dun" også kaldet lanugobehåring. Som følge af alt for lavt kalorieindtag kan der forekomme træthed, lavt stofskifte, lav puls, lavt blodtryk, svimmelhed og bevidsthedstab. Pga mangel på vitaminer, mineraler og ernæring vil hjernen også påvirkes, i form af svækket hukommelse, dårlig koncentrationsevne og depression. For piger i puberteten vil menstruationen ophøre og udviklingen gå i stå. Ved længerevarende underernæring kan der opstå leverpåvirkning, hjerterytmeforstyrelser, lungepåvirkninger.

    Og ja, vi taler underernæring med den smule i nævner her hvad i spiser. smiley


  • #12   16. dec 2012 Shit hvor sjovt! Jeg er lige så høj som dig og vejer ca lige så meget. Jeg æder og æder af slik og cola og alt det der usunde og intet sundt spiser jeg næsten, og har det stadig skide godt? smiley

  • #13   16. dec 2012 Drop sodavandet, det tager appetitten smiley

  • #14   16. dec 2012 Er til dels enig med Tick Tack..
    Man kan dog godt gå nogle dage på lidt kost og nærringsfattig kost. Og der går altså lang tid før man mister bevistheden og hjernen tager varig skade,,
    Det er dog ikke en grund til at sulte sig selv i kortere perioder.

    Men er ret sikker på at hvis du droppede sodavand og slik og spiste noget fornuftigt mad i stedet for frysepizza så vil du få en helt normal appetit da dit blodsukker vil være stabilt hele tiden.. Du vil også have samme energi hele dagen og ikke gå "sukkerkold" hen på eftermiddagen, og du vil bliver meget gladere og sundere at se på..


  • #15   16. dec 2012 Sådan har jeg det også i perioder. Så spiser jo næsten ingen ting, lige meget hvor meget jeg laver - Jeg føler mig ikke sulten og kan intet få ned - Også har jeg nogle perioder hvor jeg spiser og spiser smiley



  • #16   16. dec 2012 Dit blodsukker svinger helt vildt når du spiser på den måde. Det er den måde man får sukkersyge på i længden smiley

  • #17   16. dec 2012 Siger tak for rådene, og vil lægge alt det usunde mere eller mindre på hylden og tvinge alt det sunde i mig smiley

  • #19   16. dec 2012 Fik det på et tidspunkt da jeg var allermest stresset og havde rigtig mange bekymringer og ting at tænke på..

  • #20   16. dec 2012 Det b.la. har så resulteret i at jeg simpelhen ikke kan spise morgenmad før kl.9-10 stykker...

    Til gengæld spiser jeg stor frokost og aftensmad og ofre et stykke rugbrød inden jeg går i seng smiley


  • #21   16. dec 2012 Jeg mister også rigtig let appetitten. Da jeg havde depression spiste jeg næsten ingenting. Dage tvang jeg maden i mig selv - gik i køleskabet, tog et æble, et stykke rugbrød, og nippede til det indtil det var væk. Havde på ingen måder lyst til at spise, men jeg blev nødt til at have noget ind..

    På normale dage kan jeg spise 7 stykker rugbrød fra morgen til eftermiddag + frugt og grønt, uden at føle mig mæt. Og en ordenligt potion aftensmad osv. (dobbelt af hvad mine klassekamerater spiser). men på dage hvor appetitten ikke er der, kan jeg gå en hel dag, uden at føle mig sulten, eller lyst til mad - det er typisk dage, hvor jeg føler mig stresset(ked af det eller andet depressivt.

    Jeg har sagt til min mor, at hun skal sige til mig at jeg skal spise. Fordi ellers tænker jeg ikke over det. Jeg har også sat alarm til min telefon hver anden time, hvor der står jeg skal spise. Det lyder måske underligt, men det vigtigste er at få noget at spise, ellers kan det blive en dårlig vane - der vil påvirke dig fysisk og psykisk..


Kommentér på:
Spiser næsten igenting mere....

Annonce