{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Hvorfor er HG blevet sådan? {{forumTopicSubject}}

Hvordan er HG blevet sådan?
At bare man lægger en video ind af noget der skete for sig selv for 100 år siden for at være lidt humør opvækkende, så skal man hakkes ned fordi ''Uhu du river hesten i munden DYREPLAGER DØ!!!'' - Det bliver ikke skrevet sådan, men det er sådan nogle vil have det skal opfattes!

Og bare fordi man vil have et råd om et bid, så skal man hakkes ned på af mennesker som ikke kender en, fordi DE mener at man åbenbart ikke kan ride eller at man ikke har lært sin hest ordentlig op og den derfor bare er en møgforkælet krikke?

Fordi man vil have råd fordi ens hest er begyndt at stejle, så er det fordi hesten ABSOLUT skal have smerter - neeej da det er ikke fordi den bare er dum? Uha nej det kunne en hest aldrig finde på! De er da de mest englebassede dyr på jorden?

Og det er blot 3 ud af 1000000000000000000 eksempler?

Hvorfor er HG blevet sådan?

Hvorfor er der nogle mennesker som bare har det bedst med sig selv hvis de kan trædde på nogle? Hvorfor er der nogen som mener at hvis de skriver noget herinde SKAL man give dem ''hvor er det synd for dig'' og ikke fortælle dem på en pæn måde hvorfor tingene kunne være sådan?

I må undskylde hvis i syntes jeg er ''trådt over stregen'' eller er en ''hysterisk gimpe'' men helt ærligt - Jeg manglede altså at komme ud med det - og jeg er nok ikke den eneste! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor er HG blevet sådan?
  • #1   5. jan 2013 Er SÅ ENIG med dig!! smiley

    HG har ændret sig totalt inde for de sidste på år.. Lidt ærgeligt.. Men ALLE skal have lov til at være her uden at blive hakket ned på! smiley


  • #2   5. jan 2013 Jeg er helt af den samme overbevisning..

    Synes det er så synd at se at næsten i alle videoklip står der, at de godt ved de har fejl og har en underviser som hjælper dem, og ikke behøver irrettesættelse herinde fra - hvorfor i alverden er det blevet nødvendigt at undskylde for det man lægger ind ?

    Synes det er tragisk at man kan sidde på den anden side af skærmen og være total hellig - uden der egentlig er nogle der ved om det bare er ren facade..

    Så du er bestemt ikke alene smiley


  • #3   5. jan 2013 Hvorfor kan man ikke "synes godt om" forummer???

  • #4   5. jan 2013 FULDSTÆNDIG ENIG!

    Jeg overvejede lige selv at oprette sådan et indlæg, som du gjorde - fantastisk!

    For ½ time siden lagde jeg også en video ind hvor jeg red en tinker, den stak af - og ung som jeg var fik jeg den stoppet og råbte: "Nu stopper du!" Jeg slog ikke, jeg råbte. Nogle skriver HAHA, mens andre skriver, jeg er ond og dyreplager og skal sidde og nærmest få samling og bæring på den når den stikker af - det vil jeg ærligt indrømme, at det tænker jeg ikke lige så meget på, når en pony/hest stikker af! Det er bestemt ikke min mening at være ond, hvilket mange synes herinde! Velkommen til hestegalleri - her er den ene mere sur og bagklog end den anden...

    SÅ DEJLIGT DU OPRETTEDE DET HER! Havde også brug for at komme ud med min vrede!!! smiley


  • #5   5. jan 2013 CoDoK: Ja selvfølgelig er et diskutionsforum, men man ser alt for mange som bliver skældt ud for det man skriver - og det er synd! smiley

  • #6   5. jan 2013 Er helt enig med dig... Folk har efterhånden ondt i røven over alt...
    Thumbs up for at du siger noget! (Y)


  • #7   5. jan 2013 Kan kun sige at jeg er helt enig... og ved ikke hvorfor mennesker har sådan et behov for at være bedre end andre... Mit bedste bud er at folk der har det dårligt med sig selv - altid kan få det lidt bedre ved at fremhæve noget de kan få til at virke endnu dårligere... smiley

  • #8   5. jan 2013 CoDok
    Jeg har altid lært, at hvis ikke man kan sige noget pænt så skal man tie stille..

    - Men nej det er bestemt ikke alle der har lært det, og det kan man jo desværre se og specielt på dem som blot siger noget for at træde på andre, for at fremhæve sig selv..


  • #9   5. jan 2013 Djappa: Det var faktisk på grund af din video at jeg oprettede det - der fik jeg altså nok!

    Jeg havde også skrevet et svar som skulle sætte de der gimper på plads - selvfølgelig i en pæn tone og med smiley ' er, men der havde du slettet smiley

    Og hvis det kan trøste dig så har jeg gjort det samme mange gange og det sker stadig! smiley


  • #10   5. jan 2013 Det har jeg faktisk aldrig oplevet. Direkte at blive svinet til eller trådt på ^^

  • #11   5. jan 2013 Lena A: Tænkte nok det var pga. mig :D. Det virkede sådan nemlig. Haha. Men perfekt du oprettede det, for var i mit hidsige hjørne. Folk herinde er simpelthen (mange af dem ihvertfald) er sååå kloge! Og ved mere end én selv om dyret.. smiley det er helt utroligt. Og man har jo lært noget siden smiley det skulle være sjovt, men folk herinde bliver hidsige og sure.. Så valgte at slette, blliver så sur når folk er sådan! Det er helt forfærdeligt! smiley

  • #12   5. jan 2013 Helt enig! I sær med hensyn til bidet. Hvis man bare søger et råd, skal man straks hakkes ned. Virkelig øv.......

  • #13   5. jan 2013 Jeg har aldrig haft problemer med HG. Før her for en uges tid siden, hvor jeg oprettede et emne angående foder.

    Dér følte jeg mig trådt på, og ikke mindst latterliggjort. og det irriterede mig grænseløst, idet jeg ved jeg havde ret, og sidenhen endda også er blevet bekræftiget i det.


    Jeg synes man er slem til ikke at give plads til andres meninger. Om det er herinde, på HN, på avlsfora på facebook, det er ligegyldigt. Kald mig nærtagende, men jeg synes nogle folk er slemme, og at det bliver værre og værre.


  • #14   5. jan 2013 Tja der er vidst desværre en grund til at Vi hestepiger har et knapt så godt ry rundt omkring smiley og at Vi er nogle bedrevidende små trunter der er bedre en alle andre OPS: (Dette skal læses med et smil og et glimt i øjet ;P)
    Men ja det er rigtig trist at man ikke kan holde det i en pæn tone og at det meget hurtigt bliver til personlige angreb smiley


  • #15   5. jan 2013 Jeg tænker at det er vigtig at man virkelig er kritisk ovenfor sig selv her inde i forhold til hvad man skriver og lægger ud af billeder og videoer hvis man vil undgå at få hets....For jeg skal da ærlig indrømme at jeg bryder mig ikke om at se billeder og videoer af heste der går bag biddet, eller billeder/videoer der man tydelig kan se at hesten ikke bryder sig om situationen. Men jeg tænker også på måden man så skriver sit "hjælp" indlæg på også bliver taget i "betrakning" i forhold til de svar man får.
    Feks: Jeg lagde ind en YouTube video af en af stutteriets salgshopper! Det var hendes sadelkåring og jeg havde ALDRIG set hende under rytter før den video (hun blev sendt afsted til tilridning) Jeg blev SÅ KED AF AT se hende bleve redet på den måde da jeg tydelig kunne se at hun ikke brydde sig om det. Jeg er ingen dressur rytter selv men kan selvfølgelig se nogle fejl. Jeg ønsket så HG`s medlemmers sin mening om hvad de kunne se hvad der var galt med ridningen. Mit i indlægget kom der en besked om at JEG RED HENDE SÅDAN OG SÅDAN OG AT DET VAR DÅRLIG, og at jeg skulle gøre sådan og sådan (jeg havde givet udtryk for at det ikke var mig der red) Fordi NOGEN ikke læser det hele, blev jeg hakket på....
    Ja, man skal virkelig læse det hele eller sige jeg har ikke læst det hele og virkelig tænke over hvad og hvordan man skriver ting...


  • #16   5. jan 2013 Ej hvor er jeg glad for at læse at det ikke kun er mig der har det sådan..

    Det er klart at vi alle skal være her og vi skal alle have lov at sige vores mening, og vi kan selvfølgelig ikke alle være helt enige. Men syntes tit der bliver lavet en høne ud af en lille fjer pga en video, et billede eller en kommentar.

    Jeg syntes så også at hesteverdenen efterhånden er delt lidt i to lejre.. Der findes de "gamle" ryttere som nødvendigvis ikke mener at et bukkespring er tegn på smerte eller frustration.
    Og så ser man disse mere "dyrevenlige" (i mangel af bedre ord) hestemennesker som bruger en masse tid på at træne hesten fra jorden, og som ofte finder skader og fejl på hestene som derfor bliver grunden til hestens adfærd.

    Nu er jeg bestemt IKKE ude på at starte en diskussion og i skal ikke hænge jer for meget i mine ordvalg.. Jeg prøver bare at skildre verden var mit lille optik smiley
    Og for lige at slå det helt fast så hører jeg til de "gamle" ryttere smiley


  • #17   5. jan 2013 Kristina:
    Wow! Det der er som taget ud af munden på mig! Jeg er helt klart en af de ''gamle ryttere'' også.. smiley


  • #18   5. jan 2013 Kristina - Jeg kan faktisk forstå hvad du mener med "gamle" og "nye". Mit problem (hvis vi kan kalde det det) er at jeg føler mig meget splittet fordi jeg er lidt af begge dele. Jeg er opdraget af den gamle skole men kan se at den nye skole er inde på NOGET af det og at den gamle skole er på vildspor i NOGET af det.....Svært at navigere i somme tider.....Hvad er godt, hvad er skitt???.....

  • #19   5. jan 2013 Der er ligeså mange meninger som der er brugere.. smiley

  • #20   5. jan 2013 Lara:
    Ja og det kan ikke undgås og det er heller ikke det jeg siger smiley Men fordi man har en mening kan man godt sige den i en pæn tone smiley


  • #21   5. jan 2013 Det skal man nemlig! smiley

  • #22   5. jan 2013 Helt cool med du siger din mening ! Men hvor mange tror i så der skriver sandt her ? for uden og kende folk vil jeg væde med at nogle stykker kun har skrevet for og være hellige ! Jeg vil ikke beskylde folk men helt ærlig smiley

  • #23   5. jan 2013 Ærligheden varer længst! Tænke sig hvor træls det må være at lyve. Så må man hele tiden gå og huske på hvad man har sagt hvis det ikke var sanheden der kom frem.... Det gider jeg ivertfald ikke at skulle gå at holde styr på...Jeg har nemlig nok med mand,børn.hund, hest, skole og arbejde til at også skulle gå og huske på hvad jeg evt havde opfundet...

  • #24   6. jan 2013 Team tindur hvis den besked er rettet mod mig så siger jeg jo heller ikke alle der render rundt og lyver men igen der er en del der gør smiley

  • #25   6. jan 2013 Den var ikke rettet imod dig smiley Men det du skrev. Du har sikkert ret, jeg kender en der jeg er ret sikker på lyver da hendes historie om ridningen ikke helt passer fra tidligere historier hun har fortalt.....Jeg tænker synd for hende at hun har det så dårlig med sig selv at hun må lyve.....

Kommentér på:
Hvorfor er HG blevet sådan?

Annonce