{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Hesteskadronen? {{forumTopicSubject}}

Heej HG.
Har overvejet at melde mig til hesteskadronen når jeg er gammel nok, men tænke på om der var nogen her inde der vidste hvad man får ud af det? hvordan det er? Hvad man skal osv osv. Har læst om det på selve hjemmesiden & har også været nede & snakke med en der nede. Men har fået af vide man får nogle uddannelser i løbet af den tid man er der, men har ikke kunne finde noget om det så nu vil jeg spørge jer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hesteskadronen?
  • #1   11. jan 2013 Jeg skal også selv igang når først jeg er i form smiley Det er en rigtig god ide at du er i god form når du starter, for de første 4 mdr er ligesom den alm værnepligt.

  • #2   11. jan 2013 Det er kun de første tre mdr der er grøn værnepligt. Så starter du på rytteruddannelsen. Men du skal ud at lege alm soldat en gang i mellem under den blå værnepligt. Men dette variere meget fra hold til hold hvor meget det bliver. Det er lange dage og der er også weekendvagter. Men der er nogle stykker herinde der har været inde, dem kan du prøve at spørge om flere detaljer. Starter selv derinde den 4, man skal også være opmærksom på at der er ca halvandet års ventetid på at komme ind.

  • #3   11. jan 2013 Jeg har lige været til session, så ved ikke det hele endnu smiley
    Men generelt skal man tænke på, at man også skal være i grøn tjeneste først, og derfor skal være indstillet på at det hele ikke er heste.

    Det er hårdt, sindsyg hårdt (har jeg hørt), men rigtig spændende.
    Man får så vidt jeg ved ikke nogle uddannelser af at tage den værneret, men man kan formentlig uddanne sig i forsvaret efter endt værneret smiley


  • #4   11. jan 2013 Sara: Halvandet år? Det er godt nok lang tid smiley Nå men jeg skal ind og skal i form før jeg tager til session.

  • #5   11. jan 2013 Der er ingen fysisk test til sessionen. Så er ikke nødvendigt. Hvis du vil i hesteskadronen skal du ikke bekymre dig om din form inden sessionen. Til session ser du en film, tager en IQ test, en høre- og synstest, målt og vejet, og en lægeundersøgelse.

  • #6   11. jan 2013 Man får samme uddannelse i HESK som man gør andre steder i forsvaret når man tager sin værnepligt.. smiley

  • #7   11. jan 2013 Hvad er den uddannelse så, eller hvad går den ud på? smiley & det der med at være i form bla bla bla, altså har alligevel tre år endnu til at komme i form så tror jeg har massere tid smiley

  • #8   11. jan 2013 Det er bare en basisuddannelse inden for millitæret, ligesom den almindelig værnepligt. Men når du aftjener din værnepligt i HESK slipper du for at indgå i totalforsvaret. Du kan efter værnepligten videreuddanne dig indenfor forsvaret, som fx officer eller sergent. Hvis du ikke har aftjent din værnepligt i HESK kan du ikke blive videreuddannet i HESK, så alle befalingsmænd derinde har aftjent deres værnepligt i HESK.

  • #9   11. jan 2013 Tja.. den går ud på mange ting. Du får en forsmag på hvad det vil sige at være soldat, og du bliver uddannet i fx førstehjælp, brandslukning og sådan nogle ret praktiske ting.
    Og så lærer du sikkert en hel masse om dig selv smiley


  • #10   11. jan 2013 Okaj tak smiley

  • #11   11. jan 2013 De har skåret nogle ting fra i HESK. Men hvilke kan jeg ikke huske.

Kommentér på:
Hesteskadronen?

Annonce