2.510 visninger
|
Oprettet:
Heste stutterier i Nordjylland eller omkring? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg.
Jeg går i 10. klasse, og min drøm har altid været at arbejde på et hestestutteri. Jeg har fået af vide af min UU-vejleder, at det er dumt at satse på. Men som min mor siger, hvis det er det jeg vil så skal jeg tage chancen. Jeg har så svært ved at vælge hvad jeg skal. Men ville lige høre om der er nogle af jer, som ved om der ligger nogle hestestutterier her oppe i Nordjylland eller omkring?
Jeg håber virkelig at I kan hjælpe, da jeg skal skrive OSO i næste uge, og aner ikke hvad jeg skal være
På forhånd mange, mange tak!
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.869
Det vil derimod sikkert være både sjovt og sundt for dig at tage et års arbejde i en sådan stald, før du læser videre - ikke for at tjene penge (for det gør man ikke), men for at lære noget og prøve noget helt andet end skolegang.
Jeg ved ikke om der stadig er erhvervspraktik i 10. klasserne, men hvis der er, så er det en god mulighed for at se om det er noget for dig. Uanset om du kan lide det eller ej, så kan alle holde det ud i 1 eller 2 uger.
Der er helt sikkert mange stutterier i Nordjylland, men du skal nok gøre dig klart, hvilke heste du gerne vil arbejde med - og så måske kigge ind på de pågældende avlsforbunds hjemmesider. Der kan man ofte få en fornemmelse af, hvem der avler.
jul 2007
Følger: 107 Følgere: 151 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 1.393
maj 2010
Følger: 38 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 124 Svar: 611
maj 2010
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 782
Det er der også div travtrænere der gør.
nov 2006
Følger: 97 Følgere: 105 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.109
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Heste skal være hobby
maj 2010
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 238 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.079
hvis ikke det skal være med heste
så hvis du tager en hhx så kan du jo prøve at være ude som speditør
mar 2008
Følger: 181 Følgere: 176 Heste: 8 Svar: 1.229
Jeg har selv taget dyrepasser med heste som spichale, og det er virkelig et slid, og det er bare stald arbejde, og lort på lort på lort.
Jeg har selv skiftet erhver og går på handelsskolen nu og er færdig sommer, og så har jeg ihvertfald mulighed for at få et godt og lønnet job.
Jeg vil sige hold dig væk fra Vasehuse ridecenter som praktik plads, det er ikke et rart sted at være...
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
Katrinelund (dansk varmblod)
Priess stutteri (dansk varmblod, arbejder sammen med Katrinelund)
Stutteri Limfjorden (islandske heste)
Stutteri Legind (islandske heste)
Stutteri Møgelvang (dansk varmblod, lidt mindre stutteri)
men ja i hesteverdenen er det ikke nemt at tjene penge, og det er hårdt arbejde, med nogle trælse arbejdstider
maj 2010
Jeg elsker at male, virkelig. Men har fået af vide at det er pisse hårdt, og jeg er ikke den pige som dyrker meget motion, jeg rider kun.
Politi, har jeg altid godt kunne tænke mig, men man skal op til de der løb, og jeg hader inderligt at løbe..
Det er sådan nogle små ting, som gør det som et problem for mig :-(. Jeg er så usikker.
Heste stutterier i Nordjylland eller omkring?