{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.510 visninger | Oprettet:

Heste stutterier i Nordjylland eller omkring? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Jeg går i 10. klasse, og min drøm har altid været at arbejde på et hestestutteri. Jeg har fået af vide af min UU-vejleder, at det er dumt at satse på. Men som min mor siger, hvis det er det jeg vil så skal jeg tage chancen. Jeg har så svært ved at vælge hvad jeg skal. Men ville lige høre om der er nogle af jer, som ved om der ligger nogle hestestutterier her oppe i Nordjylland eller omkring?

Jeg håber virkelig at I kan hjælpe, da jeg skal skrive OSO i næste uge, og aner ikke hvad jeg skal være smiley

På forhånd mange, mange tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Heste stutterier i Nordjylland eller omkring?
  • #1   15. jan 2013 Det vil være dumt at satse på en karriere i en stutteristald, det vil jeg give din UU-vejleder helt ret i.

Det vil derimod sikkert være både sjovt og sundt for dig at tage et års arbejde i en sådan stald, før du læser videre - ikke for at tjene penge (for det gør man ikke), men for at lære noget og prøve noget helt andet end skolegang.

Jeg ved ikke om der stadig er erhvervspraktik i 10. klasserne, men hvis der er, så er det en god mulighed for at se om det er noget for dig. Uanset om du kan lide det eller ej, så kan alle holde det ud i 1 eller 2 uger.

Der er helt sikkert mange stutterier i Nordjylland, men du skal nok gøre dig klart, hvilke heste du gerne vil arbejde med - og så måske kigge ind på de pågældende avlsforbunds hjemmesider. Der kan man ofte få en fornemmelse af, hvem der avler.

• #2   15. jan 2013 Katrinelund ligger på Mors og det største stutteri i Nordjylland eller jylland mener jeg smiley

• #3   15. jan 2013 Jeg tager også den dyrepasser med speciale i heste, hvis jeg kan finde en læreplads, eller hvad man nu kalder det smiley

• #4   15. jan 2013 Jeg har været i praktik ude på Brønderslev rideklub som berider.

• #5   15. jan 2013 Helgstrand Dressage tager også praktikanter.
    Det er der også div travtrænere der gør.

• #6   15. jan 2013 Stutteri Alfavad ligger i Sæby....

• #7   15. jan 2013 Ville virkelig heller ikke satse på heste verden hvis jeg var det.
    Heste skal være hobby smiley

• #8   15. jan 2013 Åh.. så ved jeg ikke hvad jeg skal smiley

• #9   15. jan 2013 hvad tænker du at tage efter 10.

hvis ikke det skal være med heste

så hvis du tager en hhx så kan du jo prøve at være ude som speditør

• #11   15. jan 2013 Hvorfor ikke tage en Handelsskole fx. HG2 eller HHX og så komme ud i praktik et sted hvor der er heste ude i baglokalerne, måske styre regnskaberne for nogle Stutterier, altsår som revisoer, eller komme til at stå i en rideudstyrs butik og sælge rideudstyr smiley

Jeg har selv taget dyrepasser med heste som spichale, og det er virkelig et slid, og det er bare stald arbejde, og lort på lort på lort.
    Jeg har selv skiftet erhver og går på handelsskolen nu og er færdig sommer, og så har jeg ihvertfald mulighed for at få et godt og lønnet job. smiley

Jeg vil sige hold dig væk fra Vasehuse ridecenter som praktik plads, det er ikke et rart sted at være...

• #12   15. jan 2013 jeg kender da lidt forskellige stutterier som jeg kommer på, hvilke slags heste vil du gerne arbejde med? de fleste af dem jeg skriver kan du ihvertfald finde på nettet smiley

Katrinelund (dansk varmblod)
    Priess stutteri (dansk varmblod, arbejder sammen med Katrinelund)
    Stutteri Limfjorden (islandske heste)
    Stutteri Legind (islandske heste)
    Stutteri Møgelvang (dansk varmblod, lidt mindre stutteri)

men ja i hesteverdenen er det ikke nemt at tjene penge, og det er hårdt arbejde, med nogle trælse arbejdstider smiley men det findes efterhånden man forskellige uddannelser med heste smiley

• #13   15. jan 2013 Jeg har haft så mange ting. Jeg kunne godt tænke mig at være ved politiet, være maler, måske stå i butik og frisør.. Men problemet er, jeg ELSKER at lave noget, skrive og være lidt alene om tingene, hvis I forstår hvad jeg mener. Men jeg får ikke de bedste karakter. Jeg får 7 i dansk, 02-4 i engelsk og 4 i matematik.

Jeg elsker at male, virkelig. Men har fået af vide at det er pisse hårdt, og jeg er ikke den pige som dyrker meget motion, jeg rider kun.
    Politi, har jeg altid godt kunne tænke mig, men man skal op til de der løb, og jeg hader inderligt at løbe..

Det er sådan nogle små ting, som gør det som et problem for mig :-(. Jeg er så usikker.

Kommentér på:
Heste stutterier i Nordjylland eller omkring?

Annonce