{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Små ridehaller
  • #2   20. jan 2013 Jeg står opstaldet i en stald med en hal på 15x35m og det fungerer egentlig ok. Min store hest på 174 komme fint rundt, dog er der ikke plads til at rette ligeud på langsiderne og når vi springer skal vi tænke meget over at vi skulle kunne komme rundt smiley Men dem med mindre heste kommer selvfølgelig nemmere rundt. Dog er det bestemt bedre end ingenting, og vi bruger hallen meget smiley

• #3   20. jan 2013 Har redet i 20*40 cm hal ridehal det fungeret fint, red spring undervisning i den uden noget problem hvor springende var op til 120 cm.

• #5   20. jan 2013 Jeg har engang stået opstaldet et sted med en hal på 14x17 mener jeg at det var, og det fungerede fint, men lille var den da smiley

• #6   20. jan 2013 Wow i rider i små haller! Der hvor jeg har min pony er der det store ridehus på 20x60 m. og det "lille" ridehus på 18x58 :b

• #7   20. jan 2013 13x25 med halm i den ene ende, er det minste jeg har redet i.
    Det var oki, men lidt trangt hvis vi var 2 eller 3.

Nu har jeg en 17x37, det er bedre, men synes bestemt ik det er optimalt.
    Nu har jeg været ude at få undervisning i en 20x60 eller 70 cm.
    Det fik jeg kæmpe optur over, for det er det jeg har manglet.

• #8   20. jan 2013 Det er godt nok nogle små haller i rider i den mindste ude hvor vi rider er 20*60 og den største er 20*60 og de udendørs ridebaner (der er 4) er også 20*60 alle sammen xD

• #9   20. jan 2013 He, he, Rhinestone - ville godt se dig ride i en 20x 40 CM ridehal smiley

• #10   21. jan 2013 Har en på 10 x 15 det går men den er for lille vi bruger den kun til at tilride unghestene i.Vil du bygge fra bunden må du jo se hvad du kan købe af spær men under 15m i breden ville jeg nok ikke købe.

• #11   21. jan 2013 15x30 syntes jeg er det mindste som er forsvarligt at træne i. Tror ikke det kan være sundt for en hest at konstant gå små volter.

• #12   21. jan 2013 Vores er pt. 18x28 og det går fint for store og små heste... Til næste vinter når vi har fået bygget stalden det rigtigt sted i stedet for i enden af ridehallen så bliver den 18x40 og det er helt fint...!!

Hvis den bliver mindre end 16 meter bred så synes jeg ikke man kan ride der på en stor hest...!!

• #13   21. jan 2013 jeg ville slet ikke byde min hest at gå i 10 meter volter konstant, det er hårdt arbejde for hesten.

Jeg ville ikke ride i noget mindre end 16-18 * 35-40

• #14   21. jan 2013 tror den vi rider i er ca. 16*30 - med god bund, godt med lys og det går rigtigt fint - det er dog rart også at komme i stor hal ind imellem. Hallen er rundbue - det skal man så lige tænke på når man vil bygge - har på min store dressurhest været lidt imod buerne - men så lærer man at bruge udvendig schenkel og ikke bare ride langs barrieren!

for år tilbage fik vi fast ugentlig undervisning i hallen og det var med 4 store heste ad gangen - det gik fint - dog skal alle ride samme volte og man lærer at se op og tage hensyn! mvh ponymor

• #15   21. jan 2013 Der hvor jeg står er der 20x60 ridehal. Jeg kunne ikke forestille mig ride i en ponyhal til hverdag. Dog rider jeg tit på ponybane til stævne - men til hverdag, det gad jeg ikke... Jeg har brug for plads - og det er sjældent jeg har hallen alene. Vi er altid 2-3 ryttere i hallen. smiley

• #16   21. jan 2013 Jeg har i mange år haft hesten et sted, hvor hallen er 15*30m og det har skam fungeret. Der er ikke længere undervisning på stedet, men det har der været i mange år (med 4 heste/ponyer) og det har aldrig været problem.
    Som rytter der er vant til en hal i den størrelse er det luksus at ride i en 20'40 hal smiley
    Hvis det "blot" er til dig selv de dage, hvor det er dårligt vejr, så er en lille hal fin nok vil jeg mene... Det kommer selvfølgelig også an på hestens støørelse - nu rider jeg jo "kun" på en ishest smiley

• #17   21. jan 2013 Stod engang et sted, hvor der var 20*20 ridehus. Det blev dødsyge at ride i.
    De sidste par steder jeg har stået har 20*40 ridehus, men flytter nu til et sted med 2 2*60 ridehuse og 1 20*40 smiley
    Selv når man rider 1'er pony skal de altså ikke være mindre end 20*40, hvis man vil kun træne optimalt.

• #18   21. jan 2013 det er da så meget mere belastende for hesten at gå op 10 m volter end gå i større volter. Og selv om jeg har redet i standart mål haller har jeg nu aldrig haft nogle problemer med at få min hest på de spring han skulle. det havde helt og holdene noget med den underviser vi havde, han vidste godt hvor vigtigt at tilridningen var. både med små vendinger, volte tilbage og hvad han nu fandt på

• #20   21. jan 2013 Tak til jer alle smiley jeg vil prøve at finde en brugt en som ikke er sindsyg dyr smiley Jeg rider helst ude - men der er efterhånden mange dage hvor min bane ikke er brugbar - og tiden er ikke til at skulle køre i en hal hver dag smiley

• #21   2. feb 2013 Vores er også 15/30. Og det fungere nu fint nok.. Og der har godt nok aldrig været nogen heste, som er blevet skadet af at ride derinde, hos os.. smiley VI er glade for det vi har, og kan i det mindste holde vores heste igang om vinteren.. Og det må jo være det vigtigste.. Jeg kan bedst lide at ride ude, men det går jo ikke om vinteren.. smiley

Kommentér på:
Små ridehaller

Annonce