{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.138 visninger | Oprettet:

slå sin hest {{forumTopicSubject}}

Jeg synes at det er forfærdeligt med dem der slår sin hest. Hvad lære hesten af det. Den lære ikke en skid. Den lære bare at den har en ejer der slår sin hest og det er jo ikke så rart. Hvordan ville i have det hvis jeg slo (staves) dig vær gang du var lidt fjollet? desuden er der mange der bruger pisken som straf og ikke som hjælper.
Man for overhovedet ikke et godt bånd til sin hest. Jeg synes at dem der slår hesten skal stoppe nu og tænke over det jeg har skrevet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  slå sin hest
  • #325   23. feb 2013 Signe- Så er det meget mærkelig det er så udbredt at selv hundetrænere siger at det må man godt hvis hunden virkelig ikke vil lystre....Og ja slag og støt er mishandling...

  • #326   23. feb 2013 Tindur: Lige som i heste verdenen findes der mange forskellige trænere i hunde verdenen også, også nogle der bruger forældede og barbariske metoder (du kan jo også finde hestetrænere der bruger barring eller mener de skal have en med pisken hvis den vipper forkert med øret) så selvfølgelig kan du finde hundetrænere der mener niv i øret er vejen frem, men langt de fleste vil korse sig

  • #327   23. feb 2013 Signe - Det er ikke snak om at nive hunden i øret fordi den ikke sidder på sekundet. Man bruger forhåbentligvis ikke den form for trening. Men hvis en hund prøver at dominere og tage magten så har jkeg lært at man godt må nive den i øret. Jeg trænet min hund da den var lille hovedsagligt med godbidder og det er i mine øjne det der er bedst medmindre den virkelig prøver grænser af (ligesom en hest der bider)

  • #328   23. feb 2013 Jeg kender en som har købt en hund som var blevet avlet et sted hvor de niver hvalpende i ørene hvis de ikke lyttede efter. Det tog hende 3 år at kunne røre hendes hund over alt. Og det er kun hende der kan det. ved alle andre løber hunden væk fordi avlerne nev dem i øret og slog dem i hovedet!

    At nive i øret er vejen frem til en agressiv hund som ikke er med at gøre!!!


  • #330   23. feb 2013 Sjovt nok så er min hund blevet nivet i øret men har aldrig taget skade af det. Han er en glad og tryg hund der elsker at blive kløed bag øret og vi må gerne røre han over det hele....Men vold på den måde du beskriver ibenip er forkastelig og kan ikke sammenlignes med et niv i øret og Mia - Det er IKKE normalt at bruge det på den måde som du beskriver. Du siger også at de slog dem i hovedet og det er IKKE ok i min verden til trods for at jeg også ved om mennesker der gør..Man slår ikke en hund!

  • #331   23. feb 2013 Tindur: Nu spurgte jeg på hundegalleriet om det var normalt brugt i opdragelse af hunde, da jeg var i tvivl om det måske var mere normalt end jeg troede.. Men ja du kan jo selv se folks svar, at nive en hund som led i opdragelse er forældet og ikke normalt brugt af hundekyndige
    http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/538662-niv_i_oeret_som_opdragelse


  • #333   23. feb 2013 Vel det var ret mange der kendte til det....Ja måske det er forældet og det samme siger de der ikke slår sin hest at det er...

  • #334   23. feb 2013 Er jeg konfiskeret???Hvad snakker du om?? Er lidt uforstående nu??Konfiskeret fra hvad??

  • #336   23. feb 2013 Nå ok:-) Fattet nemlig intet:-)

  • #337   23. feb 2013 Jeg har desværre også hørt om hundetrænere, der benytter sig af nive-metoden. Ikke noget jeg nogensinde selv ville følge.

  • #338   23. feb 2013 Tindur: At folk kender til det gør det jo ikke godt eller rigtig, jeg kender da også mange grimme metoder heste kan trænes på..
    Men selv om alle (og der er snart mange svar) skriver at det er forældet, forkert og ondt, så får det dig ikke til at overveje at du har lært noget forkert og om du måske burde droppe metoden eller hvad ?


  • #339   24. feb 2013 Jeg undre mig gevaldigt over at der er mangel på horsemanship hos nogen.
    Jeg har ikke selv hest, og har ikke reddet i nogle år.
    Men jeg kender trods alt til adfærd hos heste.
    Men uanset dyreart så går jeg ind for positive reinforcement - hvis folk altså kender til det??
    Der er nok en grund til at hesten bider ud eller sparker, det kan være en given situation hvor den føler sig utilpas eller lign.
    Jeg væmmes over folk der skaber unødvendig ubehag på deres dyr - læs, jeg væmmes over handlingen!


  • #340   24. feb 2013 Signe - Det høres ud som om du tror jeg går og niver min hund i øret hver uge eller mnd...Så kan jeg oplyse dig om at det gør jeg ikke. Men jeg har i afmagt brugt den metode på min hund da han var teenager og intet ville høre...Og ja jeg indrømmer at jeg ikke er fejlfri og at jeg ikke altid kan gøre ting som jeg gerne ville......

  • #341   24. feb 2013 Tindur: Nej det tror jeg bestemt ikke, men indtil nu har det lydt som om di mente det var helt ok at gøre og at du ville gøre det igen hvis du mente det nødvendigt.. Nu skriver du så afmagt og vi har jo nok alle lavet fejl i afmagt..
    Der er forskel på at mene en metode er helt ok og så "komme til" at gøre noget i fustration eller afmagt.. Jeg kom til at skubbe min hund ned af sofaen som unghund i smerte og fustration, fordi han for 5 gang hoppede op og var ved at jokke på mig, pga sygdom gjorde det ekstremt ondt, så jeg løftede benet og satte foden på ham men fejlbedømte pga farten han kom med og han fløj på gulvet (havde det røv dårligt med det og undskyldte meget) men ser det jo ikke som en ok ting selv om han derefter slappede mere af med at hoppe op..


  • #342   25. feb 2013 læs her
    1. Enhver adskillelse fra dig betyder sorg for mig, tænk over det når du anskaffer mig.

    2. Giv mig tid til at forstå, hvad det er, du forlanger af mig.

    3. Gør mig tillidsfuld - du er hele mit liv.

    4. Værd ikke vred på mig længe ad gangen, og slå mig ikke som straf.

    5. Du har dit arbejde, dine fornøjelser, dine venner,
    men jeg har kun dig.

    6. Tal med mig - selvom jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg, når din stemme.

    7. Jeg glemmer aldrig, hvordan du har behandlet mig.

    8. Før du slår mig, så tænkt på, at mine tænder med lethed kan knuse din hånd - men jeg gør det ikke.

    9. når du bliver irriteret på mig, fordi du selv har travlt, så tænk på, at jeg måske har ondt et sted, bare er ked af det, eller mangler dit selskab.

    10. Tag dig af mig, når jeg bliver gammel.
    Også du bliver gammel.

    11. Vær hos mig, når jeg har det svært.
    Alt bliver lettere, fordi jeg har dig!


  • #343   25. feb 2013 Ej come on...
    Det er simpelthen for fjollet det der Team Cream!
    Det har så absolut intet med tråden 'slå sin hest' at gøre, og det forklarer ikke noget som helst om hvorfor du mener det er så forfærdelig at slå sin hest hvis man kommer i en farlig situation hvor man ikke har andre valg, medmindre man vil komme til skade.
    En hest kan altså ikke have det svært, jeg har i hvert fald aldrig set en hest have en midtvejskrise?! En hest 'savner' heller ikke menneske kontakt så længe den har artsfæller at gå med - det er altså at menneskeliggøre dyrene!
    Lige meget hvor meget man holder af dem er de altså kun dyr og man kan ikke personificere dem ligesom du gør. At de 'kun' er dyr betyder selvfølgelig ikke at man ikke skal behandle dem ordentligt, men det betyder at man ikke skal behandle sin hest som man eksempelvis behandler sine veninder.
    Vær venlig at lade være med at skrive flere underlige ting og brug i stedet din tid på at forklare os hvordan man kan undgå ALDRIG at slå sin hest - du rider altså kun på rideskole og skal ikke håndtere heste flere gange om dagen i mange forskellige situationer, det ændre ens syn på hvordan heste skal opdrages og hvad der er 'tilladt'. Det ændre dog ikke på at der ikke er nogen mennesker der ønsker at slå deres heste, så havde de vel for guds skyld ikke anskaffet sig et så stort og dyrt dyr!


  • #344   26. feb 2013 Jeg vil give Astrid M ret. Det er lidt latterligt at sætte sådan noget ind fordi du måske ikke kan forklare dig bedre ud fra dine oplysninger. Jeg synes virkelig at de er åndsvagt at du nærmest sammenligner hesten med et menneske. De følelser du skriver hesten har med ihh og åhh, sådan tænker en hest ikke.Den bliver ikke ked af hvis du ikke gøre dit og dat, så jeg synes det er dumt at sammenligne mennekser og heste. Du mener at vi aldrig skal slå vores hest, men det afhænger lidt af situationen. Du har måske ikke været igennem så meget udfordring som vi andre har. Så prøv at kom ud i den virkelige verden med heste, det mener jeg med at prøve noget nyt end en rideskolehest, så lad os se om du vil overholde dit ord på ikke at slå din hest!! Så jeg synes du skal stoppe med at gøre dig mer til grin.. Sorry men det mener jeg.

  • #345   24. mar 2013 Jeg kunne aldrig drømme om og slå min pony.. Kun hvis jeg hvar i livs fare min hest er trænet og forstår et nej i en "vred" tone, det bør alle heste forstå. Jeg vil da selv blive kedatte (staves) hvis den jeg stoller mest på slog mig

  • #346   13. apr 2013 Indrømmer at min pony har fået et dask eller to, for at bide.

  • #347   15. apr 2013 jamen du har min fulde respekt! smiley man behøver ikke og slå en hest! høj tonefuld og et skub er nok til at få hesten opmærksomhed! smiley men jeg må da indrømme at jeg har haft en RÅ hoppe og der var et tonefald ikke nok! hun var bare ligeglad med hvad jeg gjorde! selv et dask over mulen sagde hende intet. så prøvede jeg og på en måde lære hendes måde og reagere på (blive ligeglad) og til sidst lærte hun RESPEKT! smiley
    jeg har da haft min anden pony (Sonny) i 4 år og har da slået ham 3 gange! men jeg har fortrudt det hver eneste gang!:-/ selv idag var jeg nød til at give ham et rap på halsen, for det er nemli ALDRIG sjovt og side på en løbsk hest med løse tøjler og uden bøjler på :'/


  • #348   16. apr 2013 Vil i måske slå jeres børn eller venner?? Hvorfor så slå hesten/ponyen?? Hvis man er i livs fare kan jeg forstå det men ellers ik....

  • #349   22. apr 2013 ikke for noget men jeg har nu haft en hingst som virkelig skulle sættes på plads, vil da godt indrømme at jeg har sku træsket ham, da han har sparket ud efter mig flere gange, og det hjælpe det ikke med at råbe højt, for når han sys det var sjovt at gå på 2 ben, så var han altså lidt over 2 meter (: og jaah alle de heste har fået et slag af mig, på en eller anden måde (:, nåe too bad smiley nej self skal du ikke slå hesten hvis den måske ikke lige høre efter (:
    men har arbejdet med mange heste og mange af dem har vært mishandlet (bleven tæsket) nej har aldrig givet dem et slag, ikke engang hvis de vil bide mig, så hæver jeg stemmen, og så ved de det godt (:

    men seriøst alle har givet en hest et slag på en eller måde, jeg kan også godt få lyst til at slå de ungheste jeg tilrider, men ved godt at det ikke hjælper noget, for de forstår det ikke altid (: og gider ikke at hesten bliver bange for pisken, de SKAL have respekt for den!!! hvis de ikke har det, så lære det også hva den kan (: men ville da aldrig slå hesten, hvis den måske ikke lige gider og gå ordenligt(:
    har det da ikke godt efter jeg har gjort det (: men nogen gange er man bare nød til det (:


  • #350   24. apr 2013 Selvfølgelig skal man ikke tæve sin hest men hvis intet andet virker og hesten bare er kold i røven så kan jeg ikke se noget galt i et enkelt ikke hårdt slag med pisken i rumpeten for at markere nu det nok det vil de tolke som var det en anden hest der siger fra ja man skal være gode ved sine dyr men heller ikke gå på listefødder og finde sig i alt det er store dyr og deres psyke er stærkere end mennesker de ikke lavet af vat så det også forkert at give ryk i grimen jo ja undskyld mig men nogen gange er folk bare for bløde og tit ender det med hesten ingen respekt har over for en og det sku farligt

  • #351   25. apr 2013 Team Cream/Olivia: held og lykke den dag du skal trække en 3-årig avlshingst forbi en fold med hopper på.... Så får du se, hvor meget dit "Nej" rækker. Skal jeg komme forbi og besøge dig på sygehuset? smiley

    Astrid: jeg er så enig! (og jeg ville også have tabt tålmodigheden ;-))



Kommentér på:
slå sin hest

Annonce