{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Sur pligt - hesten {{forumTopicSubject}}

God morgen HG:-)
Jeg sidder desværre i et lille dilemma, hvor hesten ligesom er blevet en sur pligt, hvor førhen det ligesom var mit fristed, for alle hverdagens problemer. er der andre herinde der har prøvet det og hvad gjorde i for at komme ud af det? jeg har pt. redet i 5 år og har aldrig haft en antydning af at det var en sur pligt:-(



og nu hvor jeg har fat i jer, er der nogen herinde der har en drepression? som vil fortælle om deres "sygdomsforløb" altså med behandling osv...? PB er helt ok smiley

- Emma Aka PEK


- undskyld vis det virker rodet, min hjerne er lidt forvirret ^^ smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur pligt - hesten
  • #1   28. feb 2013 Ja, jeg havde det sidste år. Gav mig selv en pause fra hestene i 2 måneder og var på igen bagefter smiley

  • #3   28. feb 2013 det er lige det, han er ikke min og jeg ved at hvis jeg giver slip på ham så går han videre til en anden pige og det elsker jeg ham simpelthen for meget til at gøre, han har ligesom været min klippe i de 3 år jeg har passet ham, hvis i forstår?:-)

  • #4   28. feb 2013 Hestene kan godt blive en sur pligt for mig, når det er vinter, og jeg ikke kan nå at lave andet end at muge ud smiley Men jeg holder ved, for jeg ved det altid bliver bedre! Er lige kommet ud af en periode, hvor jeg synes det var surt, men nu nyder jeg det.

    Har du overvejet at skrue lidt ned for det? Måske bare strigle og gå småture i stedet for at ride smiley


  • #5   28. feb 2013 Jeg har også kørt fast, holdte næsten ½ års pause og er nu en glad hesteejer, der tilbringer min tid med min krikke! smiley

  • #6   28. feb 2013 Kan se du er 15 år, der er mange som midster interessen for heste i teenage årene.Fordi der helt naturligt kommer andre interesser og man skal finde ud af hvem man er osv.

    Hvad er det der er en sur pligt, ride, muge ud, plejen?

    Det er jo heller ikke fair for dyret hvis du ikke gider den men samtidig ik vil lade en anden overtage den? Som virkelig vil det. Men det må du gøre op med dig selv, det er lidt enten eller, kan være du trænger til en heste pause!


  • #7   28. feb 2013 ju v - Det er ikke fordi jeg ikke har interessen, tror mere det har noget med noget depression og gøre som min phygolo snakkede om smiley
    for jeg elsker min hest overalt på jorden og vil allernødigst give slip på ham medmindre det er det der er bedst for ham, jeg er stadig der ude og nusse om ham og alt det... men det giver ligesom ikke den samme glæde:-(


  • #8   28. feb 2013 okay så er det nok din depression der gør du ikke føler glæde ved den/det længere.
    tror det er super vigtig når man er depri at man stadig har noget at foretage sig, noget man skal og føler ansvar for, så man får noget adspredelse fra de negative tanker.
    Synes ikke du skal opgive hesten set ud fra det og håber du får det bedre snart;)


  • #9   28. feb 2013 Syntes du skal snakke med ejeren omkring det:)

  • #10   28. feb 2013 Jeg har det lige nu. Men det er pga min psyke (depression angst stress) hvor jeg heldigvis endelig for hjælp nu efter 8 år.

    Jeg overvejer at låne den store ud, og så er jeg faktisk blevet tvunget ud af skolen nu pga min psyke, så tid er der nok af, nu skal jeg bare lære at den er der.


  • #11   28. feb 2013 Nu skal jeg ikke komme og fortælle en skrækhistorie her, men tror, at ju v har ret i, at det stadig er vigtigt at føle et ansvar overfor noget, når man har en depression. Har en veninde, som gik i gennem det samme - glæden var ikke den samme og hun gad ikke rigtigt kæmpe for sin ridning mere. Hun ville ud og starte nogle stævner, men ridningen gik ikke som den skulle, så hun endte med at sælge hesten. Siden har det kun gået ned ad bakke; ny kæreste hver måned og ny form for medicin hver måned. Hun kan ikke finde sig til rette i noget, og hun har ligesom "lært sig selv", at det er lettere at give op, end at kæmpe videre. Det skete ikke kun med hesten, men også uddannelse, arbejde, venner osv. ... Virkelig trist at
    Være tilskuer til, men man kan ikke gøre noget - det er psyken, der skal vendes ...

    Så mit råd til dig vil være at kæmpe videre. Du siger selv, at du elsker hestefod højt til at give slip, så hører jeg også et lille håb om, at det bliver bedre og gnisten kommer tilbage smiley så tro på dog selv og kæmp! Så sender jeg et virtuelt kram herfra og håber på det bedste for dig!


Kommentér på:
Sur pligt - hesten

Annonce