Problemer med opstaldningsstedet - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}
Jeg står i den situation at jeg har byttet min hest for en anden, hvilket er fint.
MEN...
Vi har kontrakt fra opstaldningsstedet hvor i der står at vi har en måneds opsigelse hvis vi FLYTTER hesten derfra, altså ikke har hest hos dem mere. Men der står INTET om bytning og sidst der blev byttet hest der ude fra, var der ingen problemer - da overtog den nye hest bare den gamle hest's uden ekstra betaling eller noget.
Men denne gang vil de have mig til at betale BÅDE for min, selvom han bliver flyttet samme dag som den nye kommer, OG så skal jeg også betale for den nye???? Og de siger at det står i kontrakten at det er sådan - men det gør det altså ikke??? Min far har nu læst kontakten igennem 5 gange, og der står altså ingen ting om bytning af hest!
Desuden står der også i kontrakten at DE skal sørge for at fodre, ind og udlukning, strøning, halm og hø. Men det er altså min MOR der har ordnet DERES hestes bokse og sørget for at fodre ALLE hestene og strøget hos dem for at være flink, fordi de er første gangs købere. De er så blevet sure over at min mor har sagt at hun, pga. hoftesmerter, ikke kunne ordne deres bokse mere og faktisk slet ikke kunne holde til det - og siden hun fortalte dem det, har de - RENT UD SAGT - været nogen onde sataner.
Nu får vi både regning for at vores heste har ødelagt en masse der ude, men vi har aldrig set det de har ødelagt, at vores heste er ustyrlige og at vi trækker dem forkert ind og ud fordi vi trækker i grimen og ikke med trækketov.
Vi har overvejet meget kraftigt at flytte dem, men der er bare ingen heromkring der har plads til 3 stk. så vi er lidt tvunget til at blive der indtil vi får mulighed for at få dem væk derfra.
Men hvad gør jeg indtil da?
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
mar 2008
Følger: 121 Følgere: 116 Heste: 3 Emner: 346 Svar: 1.687
Ville i hvert fald ikke betale de ekstra penge hvis det ikke står direkte i kontrakten - hvilket jeg ikke kunne forestille mig, da det ville lyde MEGET underligt.
Som Julie skriver - det er din boks, ikke din hests
jun 2006
Følger: 87 Følgere: 81 Heste: 3 Emner: 307 Svar: 1.005
mar 2008
Det giver jo ingen mening, når det i forvejen er din boks.....
aug 2004
Følger: 71 Følgere: 84 Heste: 8 Emner: 46 Svar: 319
jun 2006
"Denne aftale kan af begge parter opsiges senest den sidste hverdag i mpneden med 1 måneds varsel til den første i en måned, hvilket også gælder ved salg af hest, eller hvis hesten afgår ved døden"
- Der står INTET om bytning.
jun 2006
mar 2008
Men at du propper en anden hest ind i boksen, så kan de sku ikke forlange penge.
Lad være med at betale de ekstra penge - for uanset hvordan man vender og drejer den der, så kan den ikke misforstås, og de vil aldrig kunne tvinge dig til at betale de penge, igen så er det DIN boksen og ikke din hests...
Hvis det var mig, ville jeg søge efter nyt opstaldningssted, ville ikke finde mig i at andre skulle gøre det arbejde - som de har lovet..
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
kontrakten plejer at løbe på boksen - altså boksleje og ikke på hesten
jeg var flyttet.. jeg har prøvet at række fanden en lille finger og endte med at miste begge arme...
jun 2006
sep 2011
Følger: 5 Følgere: 18 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 598
Men hvis man som opstaldningssted gerne vil beholde sine pensionærer, hænger man sig ikke i om lejeren bytter hesten ud med en tilsvarende. Hvis den derimod går under en anden prisklasse, er det rimeligt nok at finde en løsning på betaling af en evt. merpris.
Noget helt andet er, at din leje er uhyrlig billig, så måske har din udlejer fortrudt, efter at have fundet ud af hvor meget hø og halm koster....?!
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
2000kr for 3 heste er da rigeligt når der intet er udover halm og hø
jun 2006
Der er INGEN ting, og min mor har rengjort ALT i stalden de sidste 3½ måned, men her den sidste ½ måned hvor hun har sagt at hun ikke kan holde til det, så er det at de er gået helt i selvsving.
Størrelsen går de ikke op i der nede, en hest er en hest for dem hvilket OGSÅ står i kontrakten at prisen er den samme uanset str.
jun 2006
jun 2006
jun 2006
jun 2006
nov 2003
Følger: 70 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 1.228
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Har inden for det sidste halve år, haft 3 forskellige heste i min boks, der er sgu ingen der har forlangt noget som helst.
En hest er en hest.
Jeg ville få dem til, at vise dig hvor i kontrakten det står.
Det virker mere som om, det bunder i din mors stop af hjælpsomhed.
Ville nok osse kigge efter et andet sted, for det lyder ik som om at DE overholder kontrakten, i form af høet.
Det er mere jer der ska ha penge...
jun 2006
Elvira kom ned til min mors veninde igår, og min mors og fars 2 stk har de flyttet med der ned idag, og vi er igang med og fjerne alle vores ting der ude fra hvor de stod før, og så får de en skriftelig opsigelse hvori der står at vi opsiger bla. pga. misvedligeholdelse af kontrakten, og at de lyver i kontrakten ved at sige at de både har ridehus og ridebane m.m.
Så hestene er nu i sikkerhed for at der ikke sker dem noget!
aug 2004
Følger: 71 Følgere: 84 Heste: 8 Emner: 46 Svar: 319
Problemer med opstaldningsstedet - hvad gør jeg?