{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Problemer med opstaldningsstedet - hvad gør jeg? {{forumTopicSubject}}

Jeg står i den situation at jeg har byttet min hest for en anden, hvilket er fint.
MEN...

Vi har kontrakt fra opstaldningsstedet hvor i der står at vi har en måneds opsigelse hvis vi FLYTTER hesten derfra, altså ikke har hest hos dem mere. Men der står INTET om bytning og sidst der blev byttet hest der ude fra, var der ingen problemer - da overtog den nye hest bare den gamle hest's uden ekstra betaling eller noget.

Men denne gang vil de have mig til at betale BÅDE for min, selvom han bliver flyttet samme dag som den nye kommer, OG så skal jeg også betale for den nye???? Og de siger at det står i kontrakten at det er sådan - men det gør det altså ikke??? Min far har nu læst kontakten igennem 5 gange, og der står altså ingen ting om bytning af hest!

Desuden står der også i kontrakten at DE skal sørge for at fodre, ind og udlukning, strøning, halm og hø. Men det er altså min MOR der har ordnet DERES hestes bokse og sørget for at fodre ALLE hestene og strøget hos dem for at være flink, fordi de er første gangs købere. De er så blevet sure over at min mor har sagt at hun, pga. hoftesmerter, ikke kunne ordne deres bokse mere og faktisk slet ikke kunne holde til det - og siden hun fortalte dem det, har de - RENT UD SAGT - været nogen onde sataner.

Nu får vi både regning for at vores heste har ødelagt en masse der ude, men vi har aldrig set det de har ødelagt, at vores heste er ustyrlige og at vi trækker dem forkert ind og ud fordi vi trækker i grimen og ikke med trækketov.

Vi har overvejet meget kraftigt at flytte dem, men der er bare ingen heromkring der har plads til 3 stk. så vi er lidt tvunget til at blive der indtil vi får mulighed for at få dem væk derfra.

Men hvad gør jeg indtil da?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problemer med opstaldningsstedet - hvad gør jeg?
  • #1   27. mar 2013 Jamen det er vel din boks, ikke din hests boks :o)

• #2   27. mar 2013 Kan heller ikke lige forstå hvorfor du skal betale det ekstra for boksen?
    Ville i hvert fald ikke betale de ekstra penge hvis det ikke står direkte i kontrakten - hvilket jeg ikke kunne forestille mig, da det ville lyde MEGET underligt.

Som Julie skriver - det er din boks, ikke din hests smiley

• #3   27. mar 2013 Fuldstændig enig, men at de skal modsige sig selv og nedgøre mig på det groveste og sige at det står i kontrakten og at jeg bare skal betale ellers står jeg på gaden med min hest.

• #4   27. mar 2013 Spørg dem om de gider udpege hvor i kontrakten der står at du skal betale hvis din hest flytter.
    Det giver jo ingen mening, når det i forvejen er din boks.....

• #5   27. mar 2013 jeg ville nok skynde mig at flytte, inden der sker noget mere træls med hestene)-: så må I evt. bide i det sure æble og fordele hestene på flere steder indtil I finder en permanent løsning.

• #7   27. mar 2013 Der står helt præcis:
    "Denne aftale kan af begge parter opsiges senest den sidste hverdag i mpneden med 1 måneds varsel til den første i en måned, hvilket også gælder ved salg af hest, eller hvis hesten afgår ved døden"
    - Der står INTET om bytning.

• #8   27. mar 2013 Vi er også igang med og finde ud af noget nu hele familien. Vi gider ikke det her mere, men igen.. Der er bare intet her omkring - vi giver 2000 for 3 heste, med halm og hø, men der er ingen ridebane, ingen faciliteter men bare en masse negative energier og dårlig stemning efter at min mor sagde på en pæn måde at hun faktisk ikke kunne holde til at muge alle 5 bokse ud. smiley

• #9   27. mar 2013 Ja, det vil jeg kunne forstå.
    Men at du propper en anden hest ind i boksen, så kan de sku ikke forlange penge.
    Lad være med at betale de ekstra penge - for uanset hvordan man vender og drejer den der, så kan den ikke misforstås, og de vil aldrig kunne tvinge dig til at betale de penge, igen så er det DIN boksen og ikke din hests...

Hvis det var mig, ville jeg søge efter nyt opstaldningssted, ville ikke finde mig i at andre skulle gøre det arbejde - som de har lovet..

• #10   27. mar 2013 Hvad skulle de forlange penge for? du bruger vel den samme boks?
    kontrakten plejer at løbe på boksen - altså boksleje og ikke på hesten smiley

jeg var flyttet.. jeg har prøvet at række fanden en lille finger og endte med at miste begge arme...

• #11   27. mar 2013 Det er præcis det der sker lige nu, og det er lige før at min mor har mistet begge ben nu også.. Det er virkelig svinsk!

• #12   27. mar 2013 I realiteten kan bytte vel sidestilles med salg af hesten... Her hos mig er boksen også lejet ud til en hesteejer med en bestemt hest. Boksen kan ikke disponeres over til anden side eller andet formål.
    Men hvis man som opstaldningssted gerne vil beholde sine pensionærer, hænger man sig ikke i om lejeren bytter hesten ud med en tilsvarende. Hvis den derimod går under en anden prisklasse, er det rimeligt nok at finde en løsning på betaling af en evt. merpris.

Noget helt andet er, at din leje er uhyrlig billig, så måske har din udlejer fortrudt, efter at have fundet ud af hvor meget hø og halm koster....?!

• #13   27. mar 2013 Gitte: ja er helt enig i at hvis der er forskel på priser for str. hest man skifter til så skal der tages højde for det
    2000kr for 3 heste er da rigeligt når der intet er udover halm og hø

• #14   27. mar 2013 De producere selv halm og hø, og har en masse køer.
    Der er INGEN ting, og min mor har rengjort ALT i stalden de sidste 3½ måned, men her den sidste ½ måned hvor hun har sagt at hun ikke kan holde til det, så er det at de er gået helt i selvsving.
    Størrelsen går de ikke op i der nede, en hest er en hest for dem hvilket OGSÅ står i kontrakten at prisen er den samme uanset str.

• #15   27. mar 2013 Foder køber vi selv ved siden af, så jeg synes at 2000 for at have 3 heste gående på en fold og i en boks med lidt halm og lidt hø er rigeligt når der INGEN faciliteter er.

• #16   27. mar 2013 Vi har desuden FLERE gange købt hø ude fra, da opstaldningsstedet ikke havde fået en balle ind i stalden til tiden.

• #17   27. mar 2013 De regner med at vi passer deres heste og sørger for alt til deres heste også, og det skal siges at de får afvide lang tid før at der ikke er mere tilbage, for de bevæger sig ikke særlig gerne ud og kigge til deres egne heste hellere.

• #18   27. mar 2013 Ville kunne forstå det hvis det STOD i kontrakten, hvilket det slet ikke gør - overhovedet! Det der står i kontrakten er at prisen er 2000 for 3 heste uanset størrelse.

• #19   27. mar 2013 Normalt er det da boksen du betaler for. Så længe du betaler for boksen, om den er tom eller ej, kan de jo heller ikke tillade sig at sætte en ny hest ind (her tænker jeg ved salg af hest), da du har betalt for boksen, har du råderetten, og de kan således ikke tillade sigt at bruge/leje den til anden side, uden de reelt giver dig differencen tilbage (hvis der ikke er tale om en hel mrd.) Det må da være normal praksis.

• #20   28. mar 2013 Hvis det ik står i kontrakten, ka de ik forlange noget.
    Har inden for det sidste halve år, haft 3 forskellige heste i min boks, der er sgu ingen der har forlangt noget som helst.
    En hest er en hest.

Jeg ville få dem til, at vise dig hvor i kontrakten det står.

Det virker mere som om, det bunder i din mors stop af hjælpsomhed.
    Ville nok osse kigge efter et andet sted, for det lyder ik som om at DE overholder kontrakten, i form af høet.
    Det er mere jer der ska ha penge...

• #21   29. mar 2013 Lige en lille opdatering.
    Elvira kom ned til min mors veninde igår, og min mors og fars 2 stk har de flyttet med der ned idag, og vi er igang med og fjerne alle vores ting der ude fra hvor de stod før, og så får de en skriftelig opsigelse hvori der står at vi opsiger bla. pga. misvedligeholdelse af kontrakten, og at de lyver i kontrakten ved at sige at de både har ridehus og ridebane m.m. smiley

Så hestene er nu i sikkerhed for at der ikke sker dem noget!

• #22   29. mar 2013 nej hvor godt

Kommentér på:
Problemer med opstaldningsstedet - hvad gør jeg?

Annonce