{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.718 visninger | Oprettet:

Lægevagten - blærebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej mennesker.
Jeg sidder i denne dumme situation hvor jeg har en rigtig slem omgang blærebetændelse. Igår var det så slemt at jeg begyndte at tisse rent blod og fik endvidere ondt i siden. Jeg havde det rigtig skidt men villle ikke ringe til lægevagten, men hellere ringe til min egen læge her til morgen.
Min egen læge udskrev noget medicin til mig, men jeg kunne først hente det efter 12. Jeg havde det rigtig skidt da jeg kom hjem og fik taget den først pille, så skidt at jeg lå på sofaen i fosterstilling og kunne ingenting. Det gjorde så ondt! Men efter to timers tid forsvandt smerterne og blev til en ordentlig omgang kvalme, jeg prøvede at spise noget pasta - det gik slet ikke, det røg op igen. Nu har jeg gået et stykke tid med kvalme så slemt at jeg ikke rigtig har kunne andet end at sidde i sofaen.. Smerterne i siden er også begyndt at komme igen.

Jeg overvejer lidt om jeg skal ringe til lægevagten, men hvis han siger at han synes det er bedst hvis jeg møder op på hospitalet, er det så bindende eller kan man godt 'udeblive'?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægevagten - blærebetændelse
  • #1   3. apr 2013 Du skal lave dig en kande te.. Drik den i løbet af en time.. Husk at drikke vand også. Du kan ringe og spørge lægevagten om du må tage dobbelt op af pillerne en enkelt gang så du får kickstartet det hele.. Opkasten kommer nok ria smerterne. Har oplevet det før..

• #2   3. apr 2013 Jeg har aldrig haft blærebetændelse.Men hvor har jeg ondt af dig!

• #3   3. apr 2013 Har haft blærebetændelse masser af gange men har aldrig haft det så slemt der .
    Ring til lægevagten og hvis de siger afsted på hospitalet så skal du gøre det !
    Der er en grund til de siger det og det er ikke for sjov !

• #4   3. apr 2013 Det lyder næsten mere som blindtarmsbetændelse.?
    Men ellers ville jeg også ringe til lægevagten og få god for en dobbelt-dosis medicin.
    Jeg har selv lidt meget af blærebetændelse. Jeg led heldigvis ikke så meget af smerter, mere at jeg konstant skulle tisse, og min blære var gevaldig generet! Men jeg fik det så ofte, så lægen sagde, at jeg endte med at blive resistent, hvis jeg fuk "kur" hver gang, så så snart jeg kunne mærke det, skulle jeg bare tage dobbelt dosis to gange på en dag, og det har virket rigtig godt! smiley

God bedring! smiley

• #5   3. apr 2013 Jeg lider også utroligt meget af blærebetændelse. Ved simpelthen ikke, hvad det er jeg åbenbart gør forkert.

Jeg har oplevet det sådan før.

Jeg måtte sygemelde mig fra arbejde pga. blærebetændelse. (Gud, hvor følte jeg mig dum!)
    Men ring til vagtlægen, hvis du føler det er så skidt. Og hvis han vil have dig derind, så gør det. Helbredet er ikke noget man skal spøge med.

• #6   3. apr 2013 Derudover er det sjældent godt for maven at man lægger sig efter at man har taget antibiotika da så er maven mere stillestående og mavegenerne øget kun..
    Afhængig af hvilken type medicin du har fået så kan mælk være gavnligt og så ellers bare drik masser af væske generelt. Yoghurt er også tit gavnligt pga mælkesyrebakterierne, de kan afhjælpe bivirkningerne fra antibiotikaen

Men ring til lægevagten, det lyder bestemt ikke godt smiley

• #7   3. apr 2013 kontakt lægevagten. Hvis du får at vide at du skal møde op på hospitalet, har lægen helt sikkert en grund til at opfordre dig til det. En blærebetændelse kan brede sig til nyre-bækkenbetændelse. Skynd dig at ringe... Rigtig god bedring

• #9   3. apr 2013 Men hvis det er gået i nyrerne, kan det så stadig godt redes med den penicillin kur jeg har fået?

• #10   3. apr 2013 Nej.

• #11   3. apr 2013 Ring og snak med lægen... Det kan sætte sig til nyrebækkenbetændelse... Det havde jeg for 2 år siden og lå syg i 3 uger pga. Jeg ik havde opdaget at jeg havde blærebetændelse og det havde sat sig til nyrebækkenbetændelse.

• #12   3. apr 2013 Hvilken side har du ondt i? smiley
    Er du sikker på det er blærebetændelse?
    Jeg syntes det godt kunne lyde som blindtarmsbetændelse...
    Jeg syntes du skal ringe til lægevagten. smiley
    Rigtig meget god bedring og et god bedring kram sendt med cyberspace mod dig! smiley

• #13   3. apr 2013 Har du feber?

• #14   3. apr 2013 Havde ondt over lænden. Ville klart ringe og få en snak med lægevagten.

• #15   3. apr 2013 Rigtig god bedring smiley

• #16   3. apr 2013 Jeg har blærebetændelse - tisser 100 gange om dagen og det gør ret ondt.

Til at starte med gjorde det kun ondt i den ene side, men nu gør det ondt i den anden side.

Er i 100% sikre på at det ikke kan klares med en penicillin kur hvis det er gået i nyrerne? Jeg er nemlig alene hjemme og passer min lillebror på 7. Så det kommer til at blive rigtig meget rod hvis jeg skal til at ind til lægen nu, der er heller ikke rigtig nogen der kan køre mig.

• #17   3. apr 2013 ved nyrebækkenbetændelse få man det direkte i blodårene hvis det rigtig slem i 24 timer og derefter går man over på piller to stk af 800 mg 4 gange om dagen og lover dig det gør så ondt at man tror man dør. men hvis du gerne vil finde ud af om det er det så ta fat i siderne helt oppe ved det nederste ribben og tryk ind går du i æøftet ved det så er jeg 95 % sikker på det er det. og det kommer ved at der betændelse i nyrerne og derfor kan urinen ikke kommer videre ti blæren og derfor kommer der små cyster på nyrerne og de kan ses ved en scanning

• #18   3. apr 2013 Ring til vagtlægen! Det der lyder ikke godt. Blærebetændelse kan udvikle sig til nyrebækkenbetændelse som bla. kendetegnes ved smerte i siden(ved nyrene). Nyrebækkenbetændelse behandles også med penicillin, men nok ikke med det samme som ved almindelig blærebetændelse.

• #19   3. apr 2013 Så må du tage din lillebror med .
    Og ja hvis det er i nyrene kan det ikke klares med din pincilin - du skal højst sandsynligt indlægges til observation..

• #20   3. apr 2013 Læs lige indlægs sedlen godt igennem. Det kan også "bare" være bivirkninger fra pencilinen, der er mange som faktisk godt kan blive dårlig af pencilinen. Men hvis du er nervøs, så ring til lægevagten, og forklare hvordan du har det. Han kan lidt bedre forklare dig, hvad det kam være eller fortælle dig, at du lige skal undersøges igen..

• #22   3. apr 2013 du kan jo ringe til vafgtlægen, han/hun kan bedre berolige dig end vi kan, for de er eksperterne.. Det kan jo godt være de siger, at det ikke er nødvendigt du kommer.. men hvis det var mig ville jeg helt klart ringe, bare for en sikkerheds skyld.. God bedring:-)

• #23   3. apr 2013 Det lyder ikke godt, ring til vagtlægen med det samme og da du ikke kan køre selv må han/hun da komme til dig.. De kører jo også ud,eftersom det ikke er alle mennesker der kan komme afsted.

• #24   3. apr 2013 Wow.. det lyder godt nok voldsomt!
    Synes helt klart, du skal ringe til vagtlægen.

• #25   4. apr 2013 sys det blir blæst noget op.. altså jeg har haft en længere periode hvor jeg havde blærebetændelse minimum 1 gang pr måned..
    jeg har været på hospitalet, fordi de troede det var blindtarmsbetændelse, men men.. det var det slet ikke. det var bare en slem infektion!
    Få spurgt om du må tage den dobbelt dosis, og så få drukket en masse te og vand..
    og prøv og hold dig lidt.. så du siger at jeg tisser max engang i timen, også selvom det føles som om jeg skal tisse konstant.. så får du samlet en større mængde urin, og der kommer mere af betændelsen ud..
    desuden er TRANEBÆR pisse godt!!!

• #26   4. apr 2013 Nå du tisser lod ville jeg helt klart ringe til vagt lægen.. heller få tjekket en gang for meget end engang for lidt.. det kan blive røv farligt.. og du kan faktisk dø af det hvis det ikk bliver behandlet i tide

• #27   4. apr 2013 Og en vægtlæge kan godt komme ud til dig hvis du ikk har mulighed for at komme ind..

• #28   4. apr 2013 en vagtlæge kan sandt nok køre ud, hvis man ikke kan komme ind til dem. Men jeg tvivler godt nok på, at de vil køre ud, bare fordi man skal passe sim lillebror. hvis det er helt vildt slemt, må forældrene jo komme hjem og kører til vagtlægen

Kommentér på:
Lægevagten - blærebetændelse

Annonce