{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
751 visninger | Oprettet:

Cheyenne bomløs sadel? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle dårlige og gode kommentarer fra jer, som har erfaring med denne sadel? (link fjernet)

- Og hvad man evt. skal være opmærksom ved den? Både med køb og hvad man ikke skal gøre med den (når man rider).

Jeg har hørt noget om at de ikke er så gode i trykfordelingen og de godt kan presse på de bagerste ribben.. ?

Jeg kunne jo også godt tænke mig en supreme contact sadel da den nok er i lidt bedre kvalitet, men syntes ikke lige jeg har 14.000 til sådan en sadel smiley

Men tak for hjælpen, på forhånd! :')
- Frida smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cheyenne bomløs sadel?
  • #2   6. apr 2013 Jeg har den, dog i DryTex model. Jeg er rigtig glad for den, og efter et langt sadelhelved, med en hest hvor ryggen er 35 cm. er det bare dejligt at den passer ham. Den trykker nemlig kun der, hvor rytteren sidder, efter hvad jeg har fået af vide af hende der forhandler dem, her i Danmark. smiley Dog irritere det mig rigtig meget af den puffer sådan op bag til, men den skal vist bare lige rides til, også falder den ned igen.. smiley

  • #3   6. apr 2013 Men man skal have trykfordelene underlag under, som man også kan købe i deres shop.. smiley

  • #4   6. apr 2013 Synes at man sidder elendigt i den, og desuden er den ikke specielt køn i mine øjne, men det er vel en smags sag :P!
    Synes at du skal købe en af de 'dyre' bomløse i stedet, men for GUDS skyld! PRØV sadlen først, det er ret nederen at stå med en sadel man ikke kan bruge :c!
    Har selc en Baloun C1, der er en bomløs sadel også, den koster så 12'000, men jeg har ikke brugt bedre penge siden jeg købte mit pony kræ :P!


  • #5   7. apr 2013 Tænker grunden til at Cheyennen kun trykker der hvor rytteren sidder, er måske lige netop fordi den er så dårlig til at fordele trykket ud , så den ikke trykker ens på hele bærefladen.
    Har haft denne sadel i kort tid, kan kun sige du får ihvertfald ikke mere end hvad du betaler for.

    Men kommer jo også an på hvor mange penge man har til rådighed.

    Har en Contact sadel , smal talje, fin opstilling, god trykfordeling (bruger dog også det tilhørende pad) super lækker sadel, ligner en alm. sadel, ligger godt på min brede Belgier, og glider ikke frem ligesom mange andre sadler gør på hende.

    Pøj pøj


  • #6   7. apr 2013 Jeg er altså helt tilfreds til med min, men det er jo heller ikke alle heste den ligger godt på. smiley

  • #7   7. apr 2013 Jeg har den.

    Jeg er egentlig glad for den, man skal bare vænne sig til at sidde i den. Når man så har redet i den et stykke tid, former den sig faktisk lidt efter en.
    Jeg synes også den er vildt flot! Jeg har den i brun. smiley

    Du skal ride med et trykfordelende underlag og være opmærksom på, at stigremsophænget er lukket, så du skal have sikkerhedsbøjler på. Så kan du såmænd gøre alt det, som du kan i en normal sadel også. smiley


Kommentér på:
Cheyenne bomløs sadel?

Annonce