{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr lidt ligesom; skægagama
  • #2   1. maj 2013 du er også på GG ik'?

• #3   1. maj 2013 Alle krybdyr kræver varmelampe i en eller anden grad og de skal alle have en UV lampe.

• #4   1. maj 2013 Alle dyr bør få varieret kost.

• #5   1. maj 2013 Vil lige tilføje at der ikke rigtig er nogle krybdyr, der er nemme.

Det her er IKKE sagt i en negativ tone, men hvis du vil have et nemt dyr, så er en kanin rigtig fin. Et marsvin er også fint, men kan være lidt krævende i kosten.

Hilsen Dyrepasseren med speciale i zoo-dyr.

• #7   1. maj 2013 Altså jeg mener sådan et man godt kan holde, men stadigvæk lidt ligesom dem?

• #9   1. maj 2013 Man kan godt holde skægagamer.

• #10   1. maj 2013 Pernille: kan man? Altså jeg søgte på google og der stod tre steder at man ikke kunne holde dem?
    Louise: jojo har skam læst det smiley

• #12   1. maj 2013 Det er meget poplært dyr. Men man skal huske med alle krybdyr, at det IKKE er kæledyr. Det er hobbydyr.

Vi har dem på mit arbejde, det er godt nok en zoo, men man må gerne have dem privat. Vi har faktisk lige udruget 8 små skægagamer. Ja, jeg er den stolte plejemor. Hihi. Jeg er blevet helt hys overfor dem.

• #13   1. maj 2013 Er ked af hvis det går ud over din tråd, men jeg er uendelig træt at folk der ikke sætter sig ind i hvad de dyr de vil anskaffe sig kræver. Det møder man alt for tit i den her verden med krybdyr.

Er dine forældre klar til det ansvar det kræver at holde krybdyr? Især skægagamerne herhjemme er nogle der trækker meget på vores elregning. De er ret dyre i drift faktisk, medmindre i selvfølgelig er villige til selv at avle jeres foderdyr som jo også kræver pasning, varme og varieret kost?
    Skægagamer skal ikke svømme nogle steder hen. Vi har sågar ikke engang vandskål i vores terrarier til dem, de bliver tilbudt vand ved vandhanen hver 2-3 dag. Det er ørken dyr og kan få grimme og dødelige luftvejsinfektioner hvis du putter dem i "bad" for ofte eller har for høj luftfugtighed i terrariet smiley Dessuden kræver de altså både varme, det gør alle krybdyr da de er koldblodsdyr. Varieret kost skal alle dyr have, om det er agamer, edderkopper, heste eller mennesker.

Et krybdyr skal ikke holdes, nusses eller leges med! Det skal kigges på, passes og INTET andet! Det er et HOBBYdyr ikke et kæledyr, desværre er der bare ikke mange der vil indse det. Vil nødig "nusse" nogle af vores edderkopper smiley

Vil du have et dyr du kan pille ved, lege med og nusse med vil jeg forslå en hamster eller en kanin. De er fremravende KÆLEdyr smiley
    Ellers kræver en bamse hverken varme, varieret kost eller pasning når du er træt af den.

• #14   1. maj 2013 Vil lige tilføje til Christina's tekst, at krybdyr faktisk bliver stressede af håndteringen. Mange tro, de slapper af, fordi de lukker øjnene, så må de jo kunne lide det, men faktisk er det fordi, de lukker af. De kan simpelthen ikke overskue det.

• #15   1. maj 2013 Christina: jeg ved skam hvad der kræver at holde dyr, men tak for infoen smiley

• #16   1. maj 2013 Du har helt ret Pernille.. Havde jeg ikke lige tænkt på..
    Selma - Her er en ultra kort pasningsvejledning omkring dem http://www.nhf.dk/phpBB/viewtopic.php?f=56&t=30319
    Der står det mest basale viden du skal have om dem, ellers så søg på pogona vitticeps, det er deres latinske navn

• #17   1. maj 2013 Vil bare rigtig rigtig gerne have folk der overvejer at anskaffe sig krybdyr til at forstå de IKKE skal ud at terrariet mere end højt nødvenigt, ikke skal "nusses" og leges med. Man skal holde fingrene fra dem for de får virkelig intet andet end stress ud af håndtering.

• #18   1. maj 2013 Christina og Pernille: TUSINDE tak for hjælpen folkens:-)

Kommentér på:
Dyr lidt ligesom; skægagama

Annonce